O-STA

Kako inovirati v podjetju?

Inoviranje je neprestano izzivanje samega sebe. Je trdno prepričanje, da obstajajo nenehno boljši načini dostave superiorne vrednosti za naše stranke. Nič čudnega torej, da je v jedru najuspešnejših podjetij močna kultura inoviranja. Z malo truda in discipline lahko tovrstno kulturo ustvarite tudi v vašem podjetju.

Delajte majhne korake

Veliko se lahko naučimo od japonskega proizvajalca avtomobilov Toyota, ki goji idejo neprestanega inoviranja, imenovanega"kaizen", zaradi katerega zaposleni v povprečju pripravijo 44 predlogov za izboljšave v enem letu. Kaizen ne pomeni, da mora podjetje na novo izumljati celoten postopek ustaljenih načinov poslovanja, temveč pomeni nenehne majhne korake v smer izboljšav. Že na srednji rok se vsi majhni napori v izboljšave nakopičijo do te mere, da je podjetje zaradi njih sposobno bolje zasledovati svoje poslanstvo, kar se odraža v bolj zadovoljnih strankah in boljšem poslovanju.

Inovacijam prilagodite vse

Inoviranje naj postane delo celotnega podjetja in vsakega posameznika, zato naj bo zasledovanju tega cilja prilagojeno vse - od delovnega okolja, ki omogoča, da se zaposleni lahko kreativno sproščajo, do sestankov, na katerih nobena ideja ne bo preveč neumna. Presenečeni boste, kako lahko tudi na videz absurdna in neizvedljiva ideja rodi drugo, ki bo občutno izboljšala vaš izdelek, storitev ali proces. Takšno kulturo med drugim goji tudi spletni velikan Google, ki je, na primer, za košnjo trave okoli svoje poslovne stavbe našel preprosto, nehrupno in ekološko rešitev - najeli so ovce.

Dobite zunanji pogled

Za dvig inovativnosti v podjetju je zelo pomembno, da ideje iščemo iz širšega okolja, ki seže dlje od naše branže, trga, potrošnikov in konkurence. Zelo zaželeno je, da med svoje zaposlene občasno povabimo zunanje ljudi z drugačnim pogledom na svet. Igralci, umetniki, izumitelji ipd., lahko inovativnosti vašega podjetja koristijo bolj, kot si predstavljate.

Rabite podporo pri uresničevanju vaših inovativnih zamisli? Preberite si več o projektu Podpora inovacijam v podjetju, v sklopu katerega lahko dobite do 15 ur brezplačnega svetovanja. Vabljeni tudi na brezplačni seminar Posvet o pomenu intelektualne lastnine za podjetja.


Avtor: Jan Kreuzer, DATA d.o.o.