O-STA

Proizvodnja zapisljivih plošč CD-R v Sloveniji

Kompaktne Slovenke

Če ste si pred kratkim želeli omisliti svojo lastno blagovno znamko CD-R medijev, ste se morali napotiti vsaj v sosednjo Italijo, če ne že v Nemčijo. Od novembra dalje pa je pri podjetju Trendes (www.trendes.si) v Sloveniji mogoče naročiti izdelavo zapisljivih plošč, katerih izbira imena blagovne znamke in oblikovna rešitev zunanje podobe je omejena le z vašo domišljijo.

Razvoj na področju optičnih pomnilniških medijev oz. kompaktnih CD plošč je nenehen. V svetu se letno porabi kar 9,6 milijarde CD-R medijev, na slovenskem trgu letošnjo porabo ocenjujejo na 8 milijonov, prihodnje leto pa naj bi jih "zapekli" že preko 10 milijonov. Pretekla leta so potrdila nenehno rast porabe, lanski prirastek 30 odstotkov pa naj bi bil letos zaradi padca cen zapisovalnih enot še večji. Zanimivo je, da je preko 80 odstotkov svetovne proizvodnje CD-R medijev na Tajvanu, medtem ko nam je v bližnjem evropskem prostoru najbližja proizvodnja v Italiji.

Kakovost je osnoven cilj Trendesa in proizvodnja 48x in 32x medijev v posebnem čistem okolju ter certifikat kakovosti podjetja Philips, to tudi dokazujejo. Pri izdelavi so uporabljeni preizkušeni in najkakovostnejši materiali, na čelu z vodilno polikarbonatno umetno maso Makrolon podjetja Bayer ter organskim barvilom UltraGreen MX podjetja CIBA - Specialty Chemicals. Ta tehnološko najnaprednejša kombinacija omogoča kvalitetno in trajno zapisovanje s hitrostmi tudi do 56x.

Trenutna zmogljivost proizvodnje podjetja Trendes je 12.000 medijev na dan, ki se bo z vzpostavitvijo druge linije v letošnjem decembru podvojila. V podjetju načrtujejo v marcu 2003 postaviti še tretjo linijo, kar pomeni dnevno izdelanih 36.000 medijev. Na robotizirani liniji in v posebno čistem in kontroliranem okolju je za vsako tehnološko fazo izdelave zapisljivega medija izvedena kontrola kakovosti.

Paleto proizvodov trenutno sestavljajo zapisljivi CD-R mediji različnih hitrosti, medtem ko izdelavo prepisljivih CD-RW medijev, zaradi majhne porabe na trgu, preprečuje stroškovna neučinkovitost. Trendes ima že podpisani dve dolgoročni pogodbi o dobavi medijev; pri večjih naročilih pa omogočajo izdelavo medijev naročnikove blagovne znamke. Direktor podjetja in vizionar g. Tadej Ogrin želi prevzeti tudi aktivno vlogo pri razvoju in proizvodnji medijev in zato je pripravljen "povezati slovenske razvojnike in raziskovalce, inštitute in univerzi z domačo in tujo industrijo s ciljem ustvarjati in razvijati nove postopke in tehnologije optičnih pomnilniških medijev".

Med srednjeročnimi načrti Trendesa so povečanje proizvodnih linij in prodaja na tržišča zahodne Evrope - zanimiv je tudi trg držav bivše federacije; poseben poudarek pa je na razvoju ter širitvi palete proizvodov na področje medijev standarda DVD in na tehnologijo modrega laserja (blue-ray).