O-STA

Center sodobnih umetnosti Celje: Vodstvo po razstavi Helen Stratford in predstavitev kataloga Željka Opačaka: 2. 10. 2014 ob 18.00

Četrtek, 2. oktobra:

PREDSTAVITEV KATALOGA ŽELJKA OPAČAKA IN JAVNO VODSTVO PO RAZSTAVI HELEN STRATFORD

Vljudno vabljeni!

Galerija sodobne umetnosti ob 18.00
Predstavitev kataloga

Željko Opačak: Vrnitev v kraljestvo

Katalog bodo predstavili Alenka Domjan, Petra Kapš, Irena Čerčnik in Željko Opačak. Željko Opačak bo imel tudi kratko predstavitev svojih zadnjih dveh performansov, ki sta nastala po njegovi pregledni razstavi v Centru sodobnih umetnosti.

Katalog Vrnitev v kraljestvo predstavlja skoraj tridesetletno ustvarjalno pot Željka Opačaka, ki jo je bolj kot ne v celoti uresničil v Sloveniji. V Celje se je priselil po končanem študiju slikarstva v Beogradu in kmalu postal ena njegovih najvidnejših ustvarjalnih osebnosti. V katalogu, ki smo ga izdali ob umetnikovi pregledni razstavi, Alenka Domjan raziskuje Opačakovo zgodnje obdobje, ko je v njegovem ustvarjanju najmočneje prisotna slika, analizira njegovo usmeritev v instalacije v devetdesetih, ki so napolnjene s simboliko in bolečino ob težko razumljivih vojnah v nekdanji Jugoslaviji in podrobneje predstavi dela v naslednjem desetletju, v katerih Opačak komentira zlasti komercializacijo življenja in umetnosti ter družbeno manipulacijo. Od konca devetdesetih let naprej, predvsem v povezavi z vsakoletnim festivalom Vstop prost Društva likovnih umetnikov Celje, v Opačakovem ustvarjanju prevladajo performativne prakse in delovanje v javnem prostoru. Tem delom, ki jih zaznamujejo pogosto vključevanje publike, gostoljubje, dajanje ter pozornost do notranjega sveta in duhovnih razsežnosti bivanja, se v svojem besedilu podrobno posveča Petra Kapš. Pogovor z umetnikom, ki ga je pripravila kustosinja razstave Irena Čerčnik, prinaša umetnikov pogled na lastno delo in življenje. Opačak nam spregovori o svojem mladostnem iskrenem zaupanju v dobro v družbi, ki ga označi kot romantično, o svojem pogledu na naravo in mehanizme sodobnega sveta in predvsem o nenehnem iskanju poti do samega sebe in notranje uresničitve.

Urednica kataloga: Irena Čerčnik, besedila: Irena Čerčnik, Alenka Domjan, Petra Kapš, prevod: Arven Šakti Kralj Szomi, fotografije: Željko Opačak, Andraž Purg, Aljaž Velički, oblikovanje: Sanjin Kunić, tisk: Collegium Graphicum, izdal Zavod CELEIA Celje - Center sodobnih umetnosti, 2014, ilustr. b., 159 str.

Katalog je izšel s finančno pomočjo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije in Mestne občine Celje

Likovni salon ob 19.00
Javno vodstvo po razstavi Helen Stratford: Tržne meditacije.
Vodila bo umetnica.

Foto:Nik Jarh

Izhodišče projekta Helen Stratford Tržne meditacije predstavlja Mestna tržnica Celje. Umetnico je zanimalo, kako prenovljena tržnica deluje v prostoru in kako vpliva na njene uporabnike. Še posebej se je osredotočila na razmislek o možnostih alternativne rabe tržnice. Na tržnici je izvedla akcije z dijaki Gimnazije Celje - Center, intervencijo v prostoru, se pogovarjala s prodajalci in naključnimi obiskovalci in posnela obsežen intervju z arhitekturnim birojem, ki je odgovoren za prenovo tržnice. Dijaki gimnazije Celje - Center so izvajali kolektivne akcije, s katerimi so realizirali svoje zamisli o drugačni rabi tržnice. Na mizah so igrali namizni tenis, meditirali, se igrali skrivalnice in podobno. Konkretni predlogi, fotografski in video posnetki akcij so na ogled na razstavi. Umetnica je v tržnico intervenirala s transformacijo ene od prodajnih miz. Pripravila je slaščice v obliki arhitekturnih gradenj, ki jih načrtuje mesto, in jih ponujala obiskovalcem. Sladkih prigrizkov bomo gledalci ponovno deležni na razstavi. Zbrane idejne predloge, ki bi izboljšali delovni prostor prodajalcev, je umetnica prevedla v arhitekturni maniri izrisane risbe. Celotno postavitev spremlja v prostor postavljena miza, ki ima poleg reprezentacijske tudi socialno vlogo, saj je točka srečevanj različnih pogledov in mnenj na izpostavljeno problematiko.

Projekt skuša opozoriti na pomanjkanje dialoga med poljem arhitekture in njenimi uporabniki. Vloga le teh bi morala zavzeti temeljni del urbanističnega načrtovanja. Projekt tako izpostavlja ključni, a nevidni element vidnega objekta: odnose, ki se formirajo, pogojujejo in sobivajo v neposredni navezavi s prostorom. Umetnica poudarja, da je arhitektura strukturna tvorba, ki odnose omogoča in kako pomembno je, da ustvarja pozitivno socialno mrežo srečevanj in povezovanj.

VLJUDNO VABLJENI!