O-STA

Izdelava spletnih strani: Katera barva spodbuja k nakupu?

Ljudje smo vizualna bitja in pika. To pogosto pomeni, da so ravno barve tiste, ki nam narekujejo, kaj se nam zdi simpatično, kako se počutimo in kaj bomo storili naslednje (npr. ali bomo nekaj kupili ali ne). Ne glede na to, ali se njihovega vpliva zavedamo ali ne, barve vedno nekaj sporočajo, vzbujajo čustva in navadnim, vsakdanjim stvarem dodajajo "tisto nekaj več".

Izdelava spletnih strani

Glede na to, da spletno stran navadno postavimo z namenom, da se predstavimo v čim boljši luči (in seveda, da kaj prodamo), na barve in njihovo sporočilo res ne smemo pozabiti! Pa poglejmo, kaj bomo dosegli, če bomo izbrali naslednje barve:

RUMENA

Rumena je prepoznana kot izredno optimistična, mladostna in topla barva. To ima najbrž kakšno povezavo s soncem, kaj ne? Za rumeno se torej odločajo podjetja, ki želijo na obraze svojih strank narisati nasmeh in vzbujati vesela, prijazna čustva.

ORANŽNA

Oranžna je barva z izstopajočo, agresivno naravo in svojega opazovalca jasno spodbuja k reagiranju (kupi!, naroči!, prodaj!). Je barva, ki jo pogosto uporabljajo pri blagovnih znamkah za otroke, saj zelo uspešno pritegne njihovo pozornost.

Kako pristopiti k izdelavi dobre spletne strani?

RDEČA

Verjamete ali ne - rdeča barva ima to sposobnost, da lahko dvigne vaš pritisk! Je močna, vplivna barva, ki sporoča vznemirjenje in daje občutek nujnosti. Pogosto se uporablja za opozorila, poudarjanje informacij ter pri pomembnih gumbih na spletni strani. V eni izmed raziskav (HubSpot) so naredili preizkus, pri kateri so na spletni strani gumb, ki poziva k akciji, nekaj časa imeli obarvanega zeleno in nekaj časa rdeče. V slednjem primeru je bilo število klikov za kar 21% višje kot v primeru zelenega gumba.

MODRA

Modra v opazovalcu vzpodbuja varnost, zaupanje, mirnost in inteligenco. Zato nič presenetljivega, da jo pri svojih blagovnih znamkah in spletnih straneh zelo pogosto uporabljajo finančna, zdravstvena in tehnološka podjetja.

ZELENA

Kot modra, je tudi zelena bolj umirjena barva. Je odtenek, ki na večino ljudi deluje pomirjujoče, hkrati pa v naših mislih simbolizira zdravje in rast. Veliko podjetij, ki je v svojem poslovanju osredotočena na varovanje okolja ali prodajo naravnih izdelkov, se odloči za to barvo.

ROZA

Roza je romantična in ženstvena barva, ki se jo večinoma uporablja za promoviranje izdelkov, namenjenih ženskam.

VIJOLIČNA

Vijolična barva že stoletja velja za kraljevsko. Je graciozna, malce skrivnostna in v opazovalcu spodbuja delovanje njegove domišljije. Vijolična deluje inteligentno, pripravljeno na nove izzive in s prepričanjem, da je vse mogoče.

ČRNA, BELA IN SIVA

Tehnično gledano, črna in bela sploh nista barvi - črna ponazarja odsotnost barv, medtem ko je bela kombinacija vseh barv. Ali jih jemljemo kot barve ali ne, sta črna in bela lahko zelo pomembna elementa na naših spletnih straneh.

Črna načeloma izraža strokovnost, eleganco in kredibilnost; z belo pa navadno izražamo neko čistost in jasnost. Če ju pomešamo, dobimo sivo, ki lahko s svojimi srebrnimi podtoni deluje izredno prefinjeno in uravnoteženo.

Svetujemo vam, da se za kombinacijo barv na vaši spletni strani ne odločite samo na podlagi tega, katere barve so vam je osebno najljubše. Dobro je, če izbiri posvetite dovolj časa ter dobro premislite, kakšno blagovno znamko želite zgraditi in kaj želite s spletno stranjo sploh doseči. Pazite pri tem, da s številom izbranih barv ne boste pretiravali in da bodo kombinacije smiselne ter prijazne na oko.

Bi si radi sami postavili spletno stran in jo potem tudi sami urejali? Vabljeni na tečaj Spletna stran TO GO, kjer si boste izdelali učinkovito spletno stran, ki vam bo prinesla nove stranke in povečala vašo prepoznavnost.

Prijava na tečaj

Pripravila: Pia Guštinčič, DATA d.o.o.

Povezava do članka: http://data.si/blog/2015/06/09/izdelava-spletnih-strani-katera-barva-spodbuja-k-nakupu/