Portret romantičnega umetnika
Spoštovani,
vljudno vabljeni na peti koncert Oranžnega abonmaja Slovenske filharmonije, ki bo
11. in 12. februarja 2016 ob 19. 30 uri v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma.
Orkester Slovenske filharmonije
Zbor Slovenske filharmonije
Komorni zbor Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani
Philipp von Steinaecker, dirigent
Robert Schumann:
Manfred - uvertura, op. 115
Spev noči za zbor in orkester, op. 108
Genoveva - uvertura, op 81
------------------------------------------------
Simfonija št. 2 v C-duru, op. 61
Redko je koncertni spored posvečen enemu samemu skladatelju, v tokratnem primeru pa se z deli Roberta Schumanna spominjamo 160. obletnice njegove tragične smrti ter izpostavljamo izjemno širino njegovega opusa.
Skladateljeva edina opera Genoveva se sicer uveljavlja le počasi. Krstna izvedba pod skladateljevim vodstvom v Leipzigu leta 1850 ni uspela in šele v zadnjih letih se ponovno prebuja zanimanje zanjo. Obuditvi operne hiše v Bielefeldu leta 1995 je sledila študentska zasedba z londonskega kolidža University, nato prestižna Züriška opera, koncertna izvedba v Bostonu pa se je končala s stoječimi ovacijami. Uvertura v opero bo gotovo primeren uvod v izključno Schumannov večer!
Spev noči za zbor in orkester je eno najbolj karakterističnih Schumannovih vokalno-instrumentalnih del. V njem je uglasbil pesem Quellende, schwellende Nacht (Noč, ki vreš in nabrekaš) nemškega romantičnega pesnika in pisatelja Friedricha Hebbla. "Gre za kontemplativno nočno pesnitev, ki s svojo umirjenostjo zaziba v miren spanec."
Dramska pesnitev v treh delih Manfred je imela nekoliko drugačno usodo: po premieri v Leipzigu se v glavnem igra le uvertura, podobno kot bo tudi v uvodnem delu našega koncerta. Schumann se je programsko naslonil na istoimensko Byronovo pesnitev, podobno kot skoraj 40 let kasneje Schumannov občudovalec Čajkovski.
Verjetno najlepšo popotnico v življenje je prejela Schumannova Druga simfonija, saj jo je leta 1846 zopet v Leipzigu krstil tamkajšnji glasbeni direktor in vpliven Schumannov podpornik Felix Mendelssohn. Simfonija je še posebej zanimiva zaradi primerljivosti s pripovedno-izpovednim lokom Beethovnovih simfonij: junakovi tragični boji z usodo se nazadnje razpletejo z estetskim triumfom.
Schumann pooseblja nemško romantiko: brezkompromisno prepričan je bil v absolutni prav umetniškega genija, česar se je navzel že v otroštvu in pri čemer je vztrajal vse življenje, tudi in predvsem v lastno škodo. Izjemno je zaznamoval drugo polovico 19. stoletja, njegova glasba pa pozorne poslušalce vedno znova nagrajuje za poglobljeno ukvarjanje z njo.
Še posebno zanimivo bo Schumannovo glasbo odkrivati s tako zanimivim dirigentom mlajše generacije, kot je Philipp von Steinaecker, ki je med drugim deloval kot asistent Claudia Abbada, sira Johna Eliota Gardinerja in sira Simona Rattla. Obetavni dirigent, s soprogo Chiaro Tonelli tudi pobudnik orkestra Musica Saecolorum in festivala v bližini Bolzana, bo nastopil tako z Orkestrom in Zborom Slovenske filharmonije, katerima se bo s Spevu noči pridružil tudi Komorni zbor Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani.
Vljudno vabljeni!
Slovenska filharmonija
Kongresni trg 10, 1000 Ljubljana,
T + 386 1 24 10 800
E www.filharmonija.si, info@filharmonija.si
Vstopnice: Modri in Oranžni abonma, Cankarjev dom, Informacijsko središče in prodaja vstopnic: T +386 1 24 17 299 / 300, F +386 1 24 17 322, E vstopnice@cd-cc.si, tickets@cd-cc.si, www.cd-cc.si, www.mojekarte.si