O-STA

Maša za gospo

Spoštovani,

vljudno vabljeni na osmi koncert Vokalnega abonmaja Slovenske filharmonije, ki bo v nedeljo,

22. maja 2016 ob 19. 30 uri v Dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji.

Vabimo vas tudi na pogovor o sporedu, skladateljih in izvajalcih, ki bo uro
pred koncertom, torej ob 18.30 v Dvorani Slavka Osterca.

Zbor Slovenske filharmonije

Orkester Slovenske filharmonije


Ivan Repušić,
dirigent
Martina Burger,
sopran
Diana Haller,
alt
Aco Biščević,
tenor
Matjaž Robavs,
bariton

Wolfgang Amadeus Mozart:
Velika maša v c-molu, KV 427 (417a)

Ta skladba je izpod Mozartovega peresa prihajala v zelo zanimivem času: od poletja 1782 do jeseni 1783. To je bila doba po Tolerančnem patentu (1781) cesarja Jožefa II. Z njim je razsvetljeni Habsburžan zagotovil versko svobodo in državljanske pravice tudi pripadnikom nekatoliških cerkva - evangeličanom, pravoslavnim in judom -, ki so bili do tedaj proskribirani in tako potisnjeni v družbeno podtalje ali celo izgnani. V ozadju tega dejanja je stal scela racionalistično-pragmatični razmislek, ki je v "stoletju luči in razuma" začel dajati takt in tempo družbenemu življenju: "Želim ... v pozemskih stvareh vsakomur brez razlike po veri podeliti uradniško mesto, mu dovoliti posedovati imetje, opravljati obrt in biti državljan moje države, če bo za to sposoben in za državo ter njeno gospodarstvo uporaben."

Vse to se je odrazilo v krepitvi družbene moči meščanov, pa tudi v spremembi slogov, kajti visoka kultura se od svojih dotedanjih primarnih aristokratskih in plemiških konzumentov začne zlagoma seliti k meščanom in skuša temu prilagoditi tudi svoj izraz. (Pre)okrašeno, nabreklo zlagoma postaja prosojno, baročno se umika rokokojskemu in nazadnje klasi(cisti)čnemu. Tako tudi Johanna Christiana Bacha, ki ga je Mozart kot skladatelja zelo cenil, kot vzor nadomesti oče dunajske klasike, Franz Joseph Haydn.

Maše v c-molu, KV 427 (417a), ki je formalno "missa solemnis", Mozart ni dokončal (po skladateljevi smrti sta bila emendirana del Creda in Agnus Dei), pridevek "velika" je drugotno poimenovanje, skladatelja pa je pri komponiranju vodil notranji impulz, ne neposredno naročilo. Mozart je namreč poleti 1782. zapisal, "da se je v svojem srcu odločil, da če bo lahko Constanzo Weber v Salzburg pripeljal kot svojo ženo," želi izvesti novozloženo mašo. Mozartova čustvena in votivna povezava z ženo, s katero ga je poroka zvezala 4. avgusta 1782, se razkriva tudi skozi dejstvo, da je mlada gospa Mozart na krstni izvedbi pela znamenito 'arijo' Et incarnatus est.

Vokalno sezono bo zaključilo sodelovanje Zbora in Orkestra Slovenske filharmonije s cenjenim mlajšim hrvaškim dirigentom Ivanom Repušićem: deloval je kot asistent Donalda Runniclesa, v letih 2010-2013 je bil prvi dirigent Državne opere v Hannovru, od leta 2012 pa je stalni dirigent berlinske Nemške opere.

Slovenska filharmonija,

Kongresni trg 10, 1000 Ljubljana,

T + 386 1 24 10 800

E info@filharmonija.si

Nakup vstopnic: pri blagajni Slovenske filharmonije, Kongresni trg 10,

med delavniki od 11. do 13. in od 15. do 17. ure

ter uro pred prireditvijo

Spletna prodaja: http://filharmonija.kupikarto.si/dogodek.php?&dogId=394&page=1