Pest v oko na mestnih plakatih
Ljubljana, 7. september 2016 - Na ljubljanskem Trgu francoske revolucije je zaživela razstava mestnih plakatov Pest v oko, katerih podobe je zaznamovala burna zgodovina Balkana. Odprtje razstave plakatov vrhunskih domačih in tujih oblikovalcev vizualnih sporočil na TAM-TAMovih plakatnih panojih predstavlja uverturo v pisan svet Festivala sodobnih idej Indigo, ki bo med 7. in 10. septembrom popestril dogajanje v prestolnici. Novo festivalsko platformo je z ogledom razstave mestnih plakatov že pozdravila načelnica oddelka za kulturo MOL Mateja Demšič.
Priljubljen citat, pripisan Winstonu Churchillu, se glasi: "Balkan ustvari več zgodovine, kot je lahko porabi." Burna zgodovina Balkana zadnjih nekaj desetletij je vplivala na mnoge podobe, ki so sčasoma postale del naše deljene kulture. Nekaj teh podob, ki so nastale v zadnjih dvajsetih letih, je predstavljenih na razstavi na prostem Pest v oko, naključno in simbolno umeščeni na Trg francoske revolucije.
"Izbor del na TAM-TAMovih plakatnih panojih, sicer omejen na petnajst primerov, je poskus predstavitve različnih pristopov, metod in stilov, ki jih izbrani avtorji uporabljajo v posredovanju svojih zamisli in mnenj z oblikovanjem vizualnih sporočil." je povedal Ajdin Bašić, ki je poskrbel za koncept razstave in izbor avtorjev. Grafični oblikovalec pogosto sodeluje s slovenskimi kulturnimi ustanovami in je prepoznan ter uveljavljen avtor številnih celostnih podob, plakatov, spletnih predstavitev, publikacij, knjig in katalogov.
Ker je kultura doma na mestnem plakatu, je direktor Muzeja in galerij mesta Ljubljane Blaž Peršin k sodelovanju povabil specialiste za mestne plakate, družbo TAM-TAM, ki jo poznamo tudi po družbeno odgovornem natečaju za oblikovanje mestnega plakata Plaktivat. "Mestni plakat prispeva h kakovostnejšemu življenju meščanov z relevantnimi vsebinami, ki prinašajo informativno, kulturno, lokalno, intelektualno in drugačno vrednost ter posledično soustvarjajo bogatejši mestni utrip, ki je hkrati kazatelj kakovosti življenja v mestu. Glede na temo in sporočilnost razstave Pest v oko smo zelo veseli, da so nas Muzej in galerije mesta Ljubljane prepoznali kot primernega partnerja za izvedbo in smo zato brez oklevanja podprli projekt." je ob odprtju razstave povedal direktor družbe TAM-TAM Tomaž Drozg. Izpostavil je tudi, da je mestni plakat nosilec mestne identitete, tako po vsebinah kot kakovosti infrastrukture in umeščenosti v prostor. Ljubljani tako zagotavlja raznolikost, ki jo ločuje od ostalih mest, tako doma kot v tujini.
Direktor zavoda Muzeji in galerije mesta Ljubljane Blaž Peršin pojasnjuje, da Indigo, festival sodobnih idej združuje nosilce kulturne produkcije v četrti okrog Križevniške ulice, Trga francoske revolucije, Gosposke ulice, Novega trga, Brega in Salendrove ulice, kjer so zbrane pomembne slovenske kulturne ustanove: MGML, Mini teater, ZRC SAZU, Festival Ljubljana, Srednja šola za oblikovanje in fotografijo in NUK. "Pester program bo povezoval bogato umetnostno dediščino omenjene ljubljanske četrti s kulturnim ustvarjanjem in razmišljanjem o sodobnih tokovih participacije in medgeneracijskega dialoga. Sodelovanje s TAM-TAMom je tako logična izbira, saj s svojim poslanstvom dopolnjujejo našo idejo, z mestnimi plakati pa so odlično podkrepili festivalski koncept in razstavo Pest v oko," še dodaja Peršin.
Mimoidoči si bodo v okviru razstave Pest v oko, ki bo na ogled do torka, 13. septembra 2016, na mestnih plakatih lahko ogledali plakate, ki so jih ustvarili: Studio Ajax, Rafaela Dražić, Bojan Hadžihalilović, Bardhi Haliti, Enes Huseinčehajić, Mirko Ilić, Tomato Košir, Dejan Kršić, Vasja Lebarič, Novi kolektivizem, Peterica anonimnežev, Tanja Radež, Slavimir Stojanović, Škart in Borut Vild.
V prestolnici se torej odvija pestro kulturno dogajanje, letošnji festival Indigo pa poteka pod naslovom Ni strahu / No Fear in se ukvarja s strategijami premagovanja strahu pred neznanim skozi aktualne spremembe v okolju in družbi. Strah je vseprisoten, vendar, kot pravijo sodelujoči, upanje ostaja.