O-STA

Spletna prodaja - pomemben del digitalne ekonomije

Spletna prodaja podjetjem omogoča izrazito razširitev trga, tudi prek nacionalnih meja.

V letu 2015 je 17 % podjetij prejemalo naročila ali rezervacije prek spletnih strani, je sporočil Statistični urad RS. 21 % podjetij je v letu 2016 plačevalo oglaševanje na internetu. V Sloveniji je v obdobju 12 mesecev (od aprila 2015 do marca 2016) 40 % oseb, starih 16-74 let, nakupovalo prek spleta.

Spletna prodaja

V letu 2015 je 17 % podjetij z vsaj 10 zaposlenimi je prek spletnih strani izvajalo eno ali več od naslednjih aktivnosti: prodaja izdelkov in storitev ter prejemanje naročil in rezervacij. Glede na prejšnje leto je odstotek enak.

Glede na velikosti podjetij (številu zaposlenih oseb) je spletno prodajo imelo 17 % malih, 16 % srednje velikih in 30 % velikih podjetij.

70 % podjetij s spletno prodajo je prodajalo končnim potrošnikom in, v večjem deležu, drugim podjetjem ali javnim ustanovam. 91 % podjetij s spletno prodajo je prejemala naročila iz Slovenije, 46 % iz drugih držav članic EU in 19 % iz drugih držav.

Podjetja so s spletno prodajo v letu 2015 ustvarila 2,2 % celotne vrednosti ustvarjenega prihodka (brez DDV). Večino s spletno prodajo ustvarjenega prihodka je predstavljala spletna prodaja drugim podjetjem ali javnim ustanovam, 77 %, in 23 % spletna prodaja končnim potrošnikom. Podjetja s spletno prodajo so večji del prihodka, ustvarjenega prek spletnih strani, ustvarila s spletno prodajo v Sloveniji (48 %), 42 % s spletno prodajo v druge države članice EU in 10 % s spletno prodajo v druge države.

Spletno oglaševanje

Poleg prodaje je ob spletnem nastopu za poslovanje pomembno tudi spletno oglaševanje, ki omogoča natančno ciljno oglaševanje izbrani skupini potencialnih strank. Ob tem je za poslovanje podjetja pomembna tudi ostala spletna prisotnost - predstavitvena stran (83 % podjetij z vsaj 10 zaposlenimi ima spletno stran) ter prisotnost v družbenih omrežjih.

21 % podjetij z vsaj 10 zaposlenimi je v letu 2016 plačevalo oglaševanje na internetu, predvsem oglase na internetnih iskalnikih, družbenih medijih (Facebook, Google, YouTube ipd.) ali na drugih spletnih straneh. Na internetu je za oglaševanje - glede na svojo velikost -- plačevalo 21 % malih ter srednje velikih podjetij ter 36 % velikih podjetij.

Preberite tudi: Spletna prodaja: Katerim kupcem je potrebno izdati račun?
Spletna trgovina tudi za osebno dopolnilno delo
Spletna trgovina - ima jo lahko vsak, a le redki imajo zanjo dovolj znanja
Spletna trgovina: Bi svoje izdelke prodajali preko spleta? Bodite pozorni na zakone.