O-STA

V času nakupovalne mrzlice: mestni plakat za alternativo potrošništvu

Med 120 prejetimi deli žirijo prepričal 22-letni absolvent Akademije za likovno umetnost in oblikovanje

V prazničnem decembru in hkrati v času nakupovalne mrzlice smo dobili zmagovalca 7. natečaja družbeno odgovornega projekta Plaktivat, ki je tokrat izzval na temo alternativ potrošništvu. Med 120 prispelimi deli iz 10 držav je žirijo prepričal absolvent Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Nal Klemen, ki s svojim mestnim plakatom odpira nov pogled na nam že tako samoumevno potrošništvo.

Tokrat so sodelujoči na natečaju - ob pogledu na zmagovalni plakat pa marsikdo še bo - razmišljali o prekomernem potrošništvu ter spodbudi k uporabi alternativnih oblik oskrbe z dobrinami. Sodelujoči torej res niso imeli lahke naloge, nič drugače pa ni bilo s 7-člansko žirijo, ki jo je dokončno prepričal 22-letni absolvent Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Nal Klemen. Na svojem mestnem plakatu prikazuje, kako smo vsi ujeti v zapleten labirint potrošništva in zelo se moramo potruditi, da sploh spoznamo alternativo in najdemo izhod.

"Ko smo izbirali zmagovalca Plaktivatovega natečaja na temo alternativ potrošništvu, se je izkazalo, da je težko vzpostaviti distanco do izbrane teme, vseprisotnega potrošništva. Tudi prijavljena dela so v večji meri prikazovala probleme, ki jih potrošništvo prinaša, kot pa njegove alternative. Kot da smo vsi skupaj tako vpeti v potrošništvo, da nam je težko videti alternative. Zato smo nagradili delo, ki to ponazarja na najboljši način," izbiro zmagovalnega dela pojasnjuje žirija. "Tema 7. Plaktivata je bila vse prej kot lahka, zato smo še toliko bolj veseli in ponosni, da smo prejeli kar 120 del, projekt pa se je prvič tudi internacionaliziral - dela smo namreč prejeli iz kar desetih držav. Poleg Slovenije so to še Kitajska, Poljska, Rusija, Bolgarija, Bolivija, Hrvaška, Mehika, Ekvador in Nemčija! Po odzivu sodeč smo tudi tokrat izbrali zelo aktualno temo," je zadovoljen Tomaž Drozg iz TAM-TAM-a, pobudnik projekta, ki je tokrat potekal v sodelovanju Slovensko fundacijo za trajnostni razvoj Umanotera.

"V Umanoteri verjamemo v alternativno moč razmišljanja, v ozaveščanje ter v razvoj novih družbenih vrednot, hkrati pa stremimo h globalni zavesti. V tokratnem Plaktivatu je združeno vse to: dela iz toliko držav s svojimi alternativnimi idejami odpirajo prostor za kritični razmislek in nas ob zavedanju, da neskončna rast na omejenem planetu ni mogoča, vse skupaj spodbujajo k spremembam naših potrošniških navad," pravi Gaja Brecelj, direktorica Umanotere in članica žirije.

Zmagovalec je bil razglašen na okrogli mizi z naslovom "Odgovorna potrošnja: spodbude z mestnega plakata," na kateri je sodeloval tudi podpornik projekta Plaktivat, Arne Hodalič. "Zelo malo ljudi se zaveda, kako smo s pretiranim potrošništvom marsikje že zdavnaj presegli ekološko "točko brez vrnitve" in dvomim, da sploh kdo pomisli, da stvari, ki jih kupujemo v "čudovitih" nakupovalnih centrih prihajajo iz takih delovnih razmer. Bojim se, da bo nakupovalni "črni petek" kaj kmalu dobil popolnoma novo konotacijo, kaj je tu zares črnega," pravi slovenski fotograf, popotnik in novinar. Okrogla miza je potekala v sklopu razstave Plaktivatovih finalnih mestnih plakatov, ki nastavljajo ogledalo (ne)odgovorni potrošniški družbi, na ogled pa so do 18. 12. v paviljonu Info točke Zelene prestolnice Evrope.

Plaktivat je družbeno odgovorni projekt za oblikovanje mestnega plakata, ki spodbuja k razmišljanju in pozitivnim premikom v glavah posameznikov. V TAM-TAMu so veseli in ponosni, da preko mestnih plakatov ozaveščajo mimoidoče in tokrat družbi ponujajo alternative že tako samoumevnemu potrošništvu, o katerem pravzaprav niti več ne razmišljamo.

Žiriji je tokrat predsedoval Gal Erbežnik (Zavod za misli in besede), pridružili pa so se mu tudi Ana Ivandić (Edition Digital), Matija Kocbek (Pristop), Tine Lugarič (LUNA \ TBWA), Miha Bevc (bPCS), Gaja Brecelj (Umanotera) in Tomaž Drozg (TAM-TAM). Ocenjevali so predvsem izvirnost, inovativnost, komunikacijsko jasnost in pozitivnost sporočila, pa tudi upoštevanje specifike TAM-TAM plakatnih mest in tehnično ustreznost. Zmagovalni plakat bo natisnjen in javno objavljen na 500 TAM-TAM plakatnih mestih po Sloveniji, prijavljen bo v tekmovalne dele festivalov Slovenski oglaševalski festival SOF in Bienale vidnih sporočil Slovenije. Zmagovalec bo prejel Plaktivatov MEGAFON in zmagovalno plaketo.