O-STA

Ekipa Fakultete za elektrotehniko med tremi zmagovalnimi ekipami PLC+ Challenge v regiji

V petek, 2. 6., se je v Beogradu odvilo zadnje dejanje 2. mednarodnega študentskega tekmovanja PLC+ Challenge, na katerem so slovenski študentje elektrotehnike svoje znanje in inovativnost pomerili s hrvaškimi in srbskimi študenti. Najboljšo ekipo po izboru mednarodne strokovne komisije so sestavljali hrvaški študentje, medtem ko so se med zmagovalne tri ekipe v regiji uvrstili tudi slovenski študentje Jovancho Grozdanovski, Miloš Antić in Marko Kastelic. Mednarodni projekt PLC+ Challenge je letos potekal drugič, slovenski partnerji - mednarodno študentsko združenje EESTEC LC Ljubljana, Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in družba Siemens d.o.o. - pa si skupaj s partnerji s Hrvaške in iz Srbije z njim prizadevajo perspektivne bodoče inženirje čim bolje pripraviti na delo v realnem okolju, jim ponuditi nova znanja in jih tako narediti konkurenčnejše na trgu dela.

Zahtevne naloge tekmovanja

Med slovenskimi finalisti, ki so se borili za zmago v Beogradu, so bile tri ekipe: prva, v sestavi Blaža Koprivnikarja, Deana Zagoraca in Saša Vozliča, drugo ekipo pa so sestavljali Žiga Selan, Irinej Papuga in Janez Škrjanc. V tretji ekipi, ki se je na beograjskem finalu uvrstila med tri najboljše, pa so bili Jovancho Grozdanovski, Miloš Antić in Marko Kastelic. V prvi, nacionalni fazi tekmovanja so se spopadli z nalogo, ki je bila enaka za vse študente v regiji: "Naloga je zahtevala, da ekipe napišejo krmilni program, ki bo zagotovil učinkovito prezračevanje v enocevnem cestnem predoru. Poskrbeti so morali tudi za grafični uporabniški vmesnik, prek katerega operater nadzira dogajanje v predoru. Na podlagi realnih podatkov iz predora Učka so tekmovalci razpolagali s poenostavljenim simulacijskim modelom predora. Osnovni cilj je bil ohranjati vrednost koncentracije ogljikovega monoksida (CO) pod predpisano mejo. Na koncentracijo CO vplivajo vozila, ki vozijo skozi predor in hitrost pretoka zraka v predoru. Hitrost pretoka zraka pa je odvisna od razlike med vrednostma zračnega tlaka na obeh portalih, števila vozil v predoru in njihove hitrosti ter števila vključenih ventilatorjev v predoru. Tekmovalne ekipe so poskušale razviti regulacijski algoritem, ki bi zagotavljal predpisano koncentracijo ogljikovega monoksida ob čim manjši porabi električne energije za pogon ventilatorjev. Obenem pa je bilo zaželeno, da je tudi število vklopov in izklopov ventilatorjev čim manjše, saj ti preklopi skrajšujejo njihovo življenjsko dobo", je letošnji izziv opisal izr. prof. dr. David Nedeljković s Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, ki je študentske rešitve ocenjeval tako na nacionalni ravni kot v regijskem finalu. Za finalni del tekmovanja pa je bila postavljena dodatna zahteva po čim bolj enakomerni porazdelitvi obremenitve med ventilatorje. Da bi se lahko študentje z nalogami čim bolje spopadli oz. pridobili kar največ dodatnega znanja, so partnerji v sklopu projekta organizirali tudi vrsto predavanj ter omogočili prakso na vodilni PLC programski opremi.

Najboljše ekipe v regiji

V okviru finalnega dela mednarodnega tekmovanja je devet najboljših ekip iz Slovenije, s Hrvaške in iz Srbije, ki so se zbrale v Beogradu, predstavilo rešitve nadgradnje naloge, njihove predstavitve pa je ocenjevala mednarodna komisija. Priznanje najboljše regijske ekipe letošnjega izziva so prejeli hrvaški študentje. Tri zmagovalne ekipe, po ena iz vsake države, so za nagrado prejele izobraževanje na Siemensu ter strokovno potovanje v eno od Siemensovih globalnih strokovnih referenc.