O-STA

Kaj prinaša sporazum med EU in Japonsko za podjetja iz Slovenije?

Pravijo, da edina prava rast podjetja v Sloveniji pomeni izvoz. Kaj torej prinaša sporazum med EU in Japonsko v tej smeri za podjetja iz Slovenije?

S 1.2.2019 je prišel v veljavo "Sporazum o gospodarskem partnerstvu med Evropsko unijo in Japonsko (EPA EU-Japonska)". Sporazum predvideva nove priložnosti v mnogih sektorjih. Med drugimi tudi pri kmetijskih in prehrambenih proizvodih in izdelki kot so usnje, oblačila in čevlji, zdravila, medicinski pripomočki ter drugo. Sporazum pod drobnogled vzame mala in srednja podjetja, saj ta predstavljajo 78 % vseh izvoznikov.

Izvoz na Japonsko se je tudi iz Slovenije v zadnjih letih izjemno krepil - in to še preden je prišel v veljavo sporazum

Ko sporazum še ni bil v veljavi, se je izvoz iz Republike Slovenije na Japonsko vztrajno povečeval, kar je bilo posebej razvidno iz njegove rasti v letih 2016 in 2017. V letu 2017 je bil izvoz v Japonsko za približno 7-krat višji od izvoza leta 2010.

Kaj opredeljuje sporazum med EU in Japonsko?

Sporazum odpravlja ovire za vstopanje v storitvene trge, zlasti trge elektronskega poslovanja, finančnih storitev, telekomunikacij in transporta.

Sporazum zagotavlja tudi varstvo številnim kmetijskim proizvodom iz EU varstvo in to med drugim obsega tudi zaščito geografskih označb.

Sporazum naj bi omogočal tudi olajšanje izvoza govejega mesa na Japonsko. Omogočal naj bi celo brezcarinsko trgovino za predelano svinjsko meso oz. skoraj brezcarinsko trgovino za sveže svinjsko meso.

Odpira se tudi dostop EU članic do obsežnih trgov javnih naročil.

>>> Naročite se na naše e-novice, da ne boste zamudili pomembnih novosti s področja podjetništva.

Strokovno svetovanje glede posledic, ki jih prinaša sporazum med EU in Japonsko

Več o postopkih, tarifah in podobno, si lahko preberete na spletnih straneh Finančnega urada Republike Slovenije. Za posvet se lahko tudi dogovorite pri naših davčnih ali

pravnih strokovnjakih. Pri podjetju Data d.o.o. nudimo storitve, ki so izrednega pomena za informiranost podjetnika, ki izvaja mednarodne trgovinske posle ali namerava z njimi pričeti.

Vir: CENTER POSLOVNE ODLIČNOSTI Ekonomske Fakultete Univerze v Ljubljani - "Sektorska analiza predvidenih posledic trgovinskih sporazumov EU - Mercosur in EU - Japonska" (marec, 2018)