O-STA

Inovacije in avtonomnost IT-sistemov za večjo konkurenčnost in kibernetsko varnost

V današnjem času se zaradi digitalizacije spremembe dogajajo s hitrostjo, ki si jo je deset let nazaj le malokdo lahko predstavljal. Podjetja, ki želijo postati konkurenčna ali ohraniti že pridobljeno konkurenčno prednost, se morajo hitro prilagajati tem spremembam. Zato morajo zgraditi organizacijo, ki temelji na poglobljenem vpogledu v poslovanje - to jim omogoča hitro in učinkovito prilagajanje. Pri tem pa pomembno vlogo igra tudi kibernetska varnost.

Rešitev v avtomatizaciji oblačnih storitev

Glede na napoved ameriškega giganta na področju informacijske tehnologije - podjetja Oracle - bodo podjetja do leta 2025 80 % (kritičnih) delovnih obremenitev premaknila v oblak. Pri tem pomembno vlogo igrajo avtonomne oblačne storitve. Te so zasnovane tako, da lahko visoko usposobljeni IT-strokovnjaki v organizacijah, v katerih uporabljajo takšno bazo, administrativna opravila prepustijo avtomatiziranim storitvam v oblaku, sami pa se posvetijo drugim nalogam, ki zahtevajo visoko strokovnost in človeško presojo. Takšne avtonomne oblačne storitve po besedah strokovnjakov iz podjetja Oracle Slovenija, v katerem se poglobljeno pripravljajo na dogodek Oracle Technology Day for Business, organizacijam omogočajo zmanjševanje stroškov administracije, plačilo storitev po dejanski porabi, hitrejšo vpeljavo novih proizvodov in storitev na trg. Omogočajo jim možnost za inovacije, ki bi jih veliko težje dosegli z lastnim podatkovnim centrom in programsko opremo. Prav tako vodijo v zmanjšanje varnostnih tveganj in človeških napak ter hitrejši razvoj modernih aplikacij, kot so pogovorni robotki (t. i. chatbots), hitrejšo vizualizacijo podatkov in uporabo API-platform.

Večja prilagodljivost in nižji stroški

Številne organizacije so zaradi potrebe po integraciji novih tehnologij, kot so blockchain, umetna inteligenca in strojno učenje, že na pragu tehnološke revolucije. Njihov poslovni razvoj ponuja spoznanja o tem, kako lahko prehod v oblak zagotovi agilnost, vizijo in zmogljivost, ki so potrebne za ohranitev konkurenčne prednosti. Med takšnimi organizacijami je tudi družba Unior. Po besedah mag. Roka Planinšca, direktorja sektorja ITS, so danes kljub začetnim pomislekom z uporabo oblačnih rešitev zelo zadovoljni: " Glavni pomisleki so se nanašali na področje varnosti, dosegljivost rešitve, dvome o odvisnosti od ponudnika, stabilnost delovanja ter vidik obdelave podatkov. Večino pomislekov smo ovrgli kar hitro, za druge pa izdelali scenarije, ki obvladujejo omenjena tveganja." Danes jim oblačne poslovne in tehnološke rešitve omogočajo večjo prilagodljivost pri uporabi IT-storitev pri svojem poslovanju. Prav tako so znižali stroške, povezane z vlaganji in vzdrževanjem informacijske infrastrukture.

Pomembna je varnost poslovanja v oblaku

Pri poslovanju v oblaku pa je zagotovo visoko na seznamu prioritet vsakega podjetja tudi kibernetska varnost. Razne okužbe, kot so računalniški virusi, vdori in zlorabe, t. i. phishing z zlonamernimi priponkami ali povezavami in drugi predstavljajo veliko grožnjo tudi še tako velikim in na prvi pogled neuničljivim korporacijam. Ker gre pogosto za zelo občutljive informacije in podatke, je varnost pri tem še kako pomembna. Glede na raziskavo svetovalnega podjetja Enterprise Strategy Group 2019 Technology Spending Intentions Survey, kar 53 % vprašanih IT in poslovnih odločevalcev navaja, da je kibernetska varnost tisto IT-področje, na katerega v njihovem podjetju ali organizaciji trenutno niso dovolj dobro usposobljeni. V podjetju Oracle opozarjajo, da je pogosto na voljo možnost, da poskrbimo za kibernetsko varnost, vendar te možnosti ne uporabimo. Zato je v tem primeru pomembno izločiti možnost človeških napak. Glede na raziskavo o nevarnostih v oblaku, ki sta jo pripravili podjetji Oracle in KPMG (2018 Oracle and KPMG Cloud Threat Report), že 43 % vprašanih podjetij oziroma organizacij uporablja možnost samodejnega popravljanja napak, pri čemer gre za kar 50 % večjih organizacij (tj. podjetja z 2.500 ali več zaposlenimi). Na ta način ta podjetja tudi svojim IT-strokovnjakom omogočajo, da je njihovo delo bolj dragoceno in zanimivo, saj se lahko posvetijo zahtevnejšim izzivom, kot sta razvoj novih rešitev in lastni razvoj, namesto da opravljajo pogosto monotone naloge.

Svetovni oblačni trendi v Sloveniji

Svetovne trende na navedenih področjih na slovenski trg uspešno prenaša Oracle Slovenija. Zavedajo se, da je v srednjih in večjih slovenskih podjetjih uvedba storitev v oblaku zahtevna, saj morajo podjetja poskrbeti za integracijo s sistemi, ki bodo še kar nekaj let ostali na lokaciji podjetja in bodo morali kot taki sobivati s storitvami v oblaku. Pri tem za vsako podjetje ali organizacijo iščejo rešitev, ki je čim bolj optimalna za njihov način in področje dela.