O-STA

Civilna iniciativa "Ohranimo zeleno mesto" mora dopolniti pobudo za razpis naknadnega referenduma

Velenje, 5. junij 2019 - V torek, 28. maja, je Civilna iniciativa Ohranimo zeleno mesto vložila pobudo za vložitev zahteve za razpis naknadnega referenduma o splošnem aktu Sveta Mestne občine Velenje, saj se niso strinjali s Sklepom o spremembah in dopolnitvah Sklepa o načrtu ravnanja z nepremičnim premoženjem Mestne občine Velenje, ki ga je sprejel Svet Mestne občine Velenje na zadnji seji. Pobuda za referendum je neskladna, zato jih je župan pozval k dopolnitvi.

Mestna občina Velenje želi s "Sklepom o spremembah in dopolnitvah Sklepa o načrtu ravnanja z nepremičnim premoženjem Mestne občine Velenje" nadaljevati uresničevanje leta 1993 sprejetega Ureditvenega načrta centralnih predelov mesta (UN CPM), po katerem že 25 let izvajamo usmerjeno zgostitev pozidave, ob tem pa razvijamo ožji del mesta z upoštevanjem izvorne mestne zasnove, ki jo imamo vsi radi in smo nanjo ponosni.

Uresničevanje načrtovanih gradenj v UN CPM je zapleten proces, saj se v prostoru srečuje ogromno nasprotujočih interesov, pestra lastniška struktura, tehnološke ovire, finančni problemi in še marsikaj. Uprava Mestne občine Velenje UN CPM z različnimi pravnimi akti ves ta čas dejansko uresničuje, pri čemer je eden pomembnejših pravnih aktov zadnjega časa na zadnji seji Sveta Mestne občine Velenje sprejet "Sklep o načrtu ravnanja z nepremičninskim premoženjem MO Velenje". V njem smo posredno predvideli načine in postopke realizacije posameznih nepremičninskih projektov, med katerimi je tudi realizacija obeh predvidenih stanovanjskih stolpičev na zelenici ob Kersnikovi cesti. Ta gradnja je trenutno mogoča le z zamenjavo oz. lastniško konsolidacijo zemljišč med lastnikom parcele tega območja in solastnikom parcele med pošto in reko Pako. Nepričakovano oblikovanje civilne iniciative, ki želi z nasprotovanjem tej menjavi preprečiti realizacijo stanovanjskih objektov ob Kersnikovi nas je presenetilo, saj razumnih argumentov kot na primer "onemogočeno sankanja otrok pred blokom", "moteno sprehajanja psov" ipd. ne ponuja.

Pobudo je s podpisi podprlo 120 občank in občanov, kar je zadostno število za začetek postopka organizacije referenduma, kot to določa drugi odstavek 90. člena Statuta MO Velenje. Civilna iniciativa je pobudo za referendum predložila županu in z njo pisno seznanila Svet Mestne občine Velenje. Po proučitvi pobude v upravi MO Velenje ugotavljamo, da bi glede na v njej zapisano vprašanje: "Ali ste za to, da se uveljavi Sklep o spremembah in dopolnitvah Sklepa o načrtu ravnanja z nepremičnim premoženjem Mestne občine Velenje, ki ga je sprejel Svet Mestne občine Velenje na seji dne 14. 5. 2019?" morebitni negativni odgovor onemogočil izvedbo tudi vseh drugih projektov, navedenih v sklepu. Ob tem ugotavljamo, da je splošni akt, glede katerega je podana pobuda za razpis naknadnega referenduma, bil objavljen v Uradnem vestniku Mestne občine Velenje, št. 9/19, dne 15. 5. 2019 in je začel veljati naslednji dan po objavi. Ker torej sklep že velja, je postavljeno referendumsko vprašanje neskladno z določbo prvega odstavka 48. člena ZLS. Ob tem so pobudniki v obrazložitvi tudi napačno navedli nepremičnino, zato jih je župan pozval, da ugotovljeni neskladnosti odpravijo v osmih dneh. Ta rok poteče v torek, 11. 6. 2019.

V Mestni občini Velenje poudarjamo, da so potrebe po novih stanovanjih zelo velike, hkrati pa menimo, da je zelenih površin v mestnem središču in neposredni bližini mesta še vedno dovolj. Zavedamo se, da načrtovano gradnjo nekateri občani doživljajo kot neprijeten poseg v utečen način bivanja, pri tem pa pozabljajo, da živimo v mladem mestu, podvrženem nenehnim spremembam, izboljšavam in razvoju. Pobudniki referenduma se s svojim nasprotovanjem sprejetega sklepa Sveta MOV morda ne zavedajo, da z zavračanjem sprejetega sklepa v celoti ne bi ustavili le izvedbe njim sporne gradnje, temveč bi prekinili izvedbo desetin drugih projektov, ki jih sklep ureja. To so: gradnja novih stanovanj za mlade družine, menjave zemljišč v mestu in na podeželju, nakupi in prodaje zemljišč za potrebe razvoja mestnega območja in zanj potrebne infrastrukture. Z razveljavitvijo sklepa bi preprečili izvedbo vseh ostalih 83 predvidenih prodaj, zamenjav in odkupov nepremičnin, torej za namen izgradnje hitre ceste 3. razvojne osi, za nadaljnji razvoj in možnost gradnje zainteresiranim podjetjem znotraj Poslovne cone Stara vas, za zagotavljanje zemljišč za gradnjo stanovanjskih objektov za rušence na trasi DPN HC, preprečena bi bila prodaja zemljišč za stanovanjsko zazidavo znotraj Lokacijskega načrta Vinska Gora, na območju Škale-Hrastovec in na območju Gorice, prav tako bi bila preprečena menjava zemljišč, s katerimi bi Mestna občina Velenje pridobila zemljišča za namen širitve Velenjske plaže, zagotavljanja dostopov in izgradnje mestnega kolesarskega omrežja. V letu 2019 ne bi mogli izvajati prodaj stanovanj zainteresiranim kupcem, pridobiti 114 pokritih parkirnih mest v garaži na Gorici in garažne hiše nad Avtobusno postajo Velenje.

Vsled vsega naštetega menimo, da je pobuda civilne iniciative, poleg dveh ugotovljenih neskladnosti, tudi destruktivna in v nasprotju z javnim interesom.

Prijazen pozdrav,

Služba za odnose z javnostmi Mestne občine Velenje