O-STA

Vsi smo postali (odgovorni) uredniki

Zaključil se je mednarodni natečaj za oblikovanje mestnega plakata Plaktivat na temo "Kriza medijev." Na dvanajstem natečaju je sodelovalo 142 del, 89 iz tujine in 53 iz Slovenije. Žirijo so s kreativno rešitvijo odgovorni urednik prepričali avtorji Ciril Trček, Matic Kozinc, Blaž Žnidarec, Zala Sajko, Damijan Penič in Medeja Kraševec iz agencije LUNA \TBWA.

Namen 12. Plaktivata na temo "Kriza medijev", ki ga je TAM-TAM Inštitut pripravil z Radiem Študent, je opozarjane na medijske vsebine, ki degradirajo novinarstvo in odpiranje javne debate o problematiki.

Zmagovalni plakat posameznike spodbuja k bolj kritičnemu spremljanju informacij, ki nam jih servirajo množični mediji in poziva prav vsakega, naj z akcijo #fastfoodnovica začne opozarjati na sporne medijske vsebine. Strokovna komisija je o izbrani kreativni rešitvi zapisala: S pojavom družbenih medijev je vsak izmed nas postal kurator novic. Ali bolje rečeno odgovorni urednik, kar domiselno povzame zmagovalni plakat. Mi odločamo, ali bomo nepremišljeno delili hitro sproducirane novice. Ali jih bomo raje premišljeno označili s #fastfoodnovica in zagnali odgovorno gibanje, ki vodi do bolj zdrave družbe. Pa dober tek!"

Temo pa so prav s kuhinjo povezali tudi avtorji izbranega plakata: "Za inspiracijo smo si privoščili kosilo v eni izmed restavracij s hitro prehrano. Potegnili smo vzporednice med uredništvi medijev in kuhinjami, kjer so novinarji kuharji, odgovorni uredniki pa osebe, ki ti pripravljeno postrežejo in zagotavljajo, da je obrok kakovosten - tako, kot bi morale biti novice. Primerjava s kuhinjo hitre hrane se nam je tako zdela zelo na mestu. Zaradi vse večje hitrosti pretoka informacij morajo mediji vedno hitreje pisati novice, ki pogosto niso preverjene, bralci pa si vse težje vzamejo čas za preverjanje informacij, ki jih uživajo. Kot pri hrani si je treba tudi pri novicah vzeti čas in jih korektno pripraviti. S hitro pripravo hrane oziroma novic žrtvujemo bistven del - kakovost."

Družbeno-odgovorni projekt Plaktivat želi z akcijo #fastfoodnovica ustvariti kanal za izražanje mnenj ter širšo javnost opozoriti na pasti in čeri "fast food" novinarstva. Kvalitetni mediji vendarle niso samoumevni. "#fastfoodnovica ni Fake news ali fejk njuz, če hočete. #fastfoodnovica označuje moderni in vse bolj prevladujoč trend zapolnjevanja stolpcev z nepreverjenimi, nepomembnimi ali preprosto prevedenimi članki. V dobi spleta je vse pomembnejša kvantiteta, vse manj pa je kvalitete. Daljše poglobljene vsebine iz medijev izginjajo, nadomeščajo pa jih novice za hitro konzumacijo. Zahtevaj več od medijev in s heštegom #fastfoodnovica pomagaj ostalim, da ločijo zrno od plevela." dodajajo iz Radia Študent.

Plaktivat je tako tudi v svoji dvanajsti ediciji ohranil poslanstvo aktivatorja kolektivne zavesti in skozi mestne plakate spregovoril o pomembni temi. Zmagovalca je že mogoče videti na TAM-TAM plakatnih mestih po vsej Sloveniji in bo opozarjal na problematiko vse do septembra 2019.

Izbor najboljšega plakata je opravila strokovna komisija v sestavi: Robert Bohinec - Futura DDB, Petja Montanez - Publicis, Gregor Žakelj - VBG, Kristijan Andoljšek - Innovatif, Blaž Kocjančič - Internavti, Jelena Ličanin - Radio Študent in Blaž Gregorin - TAM-TAM.