O-STA

Projekt K201

V letošnjem šolskem letu smo pridobili na Elektro in računalniški šoli projekt Evropske unije K201, ki spodbuja algoritemsko razmišljanje dijakov in razvija uporabo in kreiranje umetne inteligence, kar postaja ena od prioritet Evropske unije, saj s prihodom 4. industrijske revolucije to pomeni znanja in kompetence, ki jih morajo nujno imeti mladi, kot je v projektu omejeno, med 15 in 18 letom starosti.

V projektu, ki traja 3. leta, sodelujemo s špansko univerzo v Corunji, srednjimi šolami iz Litve, Finske, Italije in Španije, kar za nas pomeni povezovanje z drugimi šolami podobnih usmeritev in s tem širjenja obzorij tako učiteljev sodelujočih v projektu kot tudi dijakov.

Razvoj umetne inteligence smo že vključili v posodobljene kurikule, ki smo jih prilagodili v 2. letniku elektrotehnika, kjer so dijaki seznanjeni z osnovami robotike in programiranja, s projektom pa bomo nadgradili njihova znanja v programiranju uporabnih naprav, ki so v interakciji z resničnim okoljem. To pa zahteva tudi nekaj poznavanja strojne opreme (projekt vključuje tri področja za katera izobražujemo na ERŠ - elektrotehniko, računalništvo in mehatroniko). Projekt je zanimiv, saj bodo dijaki za učenje kot centralni tehnološki element uporabljali svoje pametne telefone. Z njimi bodo nadzirali delovanje senzorjev, aktuatorjev ipd. Ob tem nam bo univerza iz Corunje, ki je nosilka projekta, in se z umetno inteligenco ukvarja že vrsto let, na srečanjih predstavila učni material, kot tudi zagotovila učne pripomočke, ki jih je razvila (Robobo: https://theroboboproject.com/en/).

Robobo je naslednja generacija izobraževalnih robotov. Omogoča dostop do tehnologije, ki se uporablja pri robotih prihodnosti. Poganja ga pametni telefon in ustvarjalnost. Združuje preprosto mobilno bazo s pametnim telefonom. Osnova Roboba je telo, medtem ko je pametni telefon možgani. Trenutni pametni telefoni vsebujejo najnovejšo tehnologijo senzorjev, procesorskih in komunikacijskih zmogljivosti, Robobo pa postane skupaj z mobilnostjo, zaznavanjem na nizki ravni in z gesturalnimi zmogljivostmi, ki jih ponuja baza, optimalno orodje za začetek učenja inteligentne robotike. Prvi korak k učenju inteligentne robotike je ustvarjanje orodij, ki jih lahko uporabljamo v naših domovih, šolah in laboratorijih.

Cilj projekta K201 je, da bi učni material (izdaja priročnika za učitelje z učnimi enotami in učbenika za dijake z vajami), ki ga bomo pripravili sodelujoči učitelji, tako prakse kot teoretičnih predmetov, v 3 letih, v prihodnosti vključili v vsako evropsko srednjo šolo v uradne kurikule in tako že zelo zgodaj v srednje šole vpeljevali umetno inteligenco.

Nataša Meh Peer

Vir fotografj: https://theroboboproject.com/en/?lang=en

Fotografije so last Univerze v La Corunji, imamo dovoljenje za objavo.