O-STA

Razstava Plaktivat v Mestni hiši odprla svoja vrata

V Zgodovinskem atriju Mestne hiše v Ljubljani se je v četrtek, 7. novembra 2019, odprla pregledna razstava družbeno angažiranih plakatov. Na ogled so dela, ki so bila nagrajena na mednarodnih natečajih Plaktivat in izbrana dela iz ožjih izborov.

Plaktivat je mednarodni natečaj za oblikovanje mestnega plakata, ki ga TAM-TAM vsaj dvakrat letno javno objavi z različnimi partnerji, glede na vsebino izpostavljene problematike. Razstavljeni plakati opozarjajo na različne družbene tematike med drugimi tudi na spletno zasvojenost, nasilje nad ženskami, krizo medijev, beg možganov, alternative potrošništvu, ...

Ljubitelje plakatov in oblikovanja, aktiviste in ustvarjalce sta nagovorila Tomaž Drozg, vodja projekta Plaktivat in prof. Janez Koželj, podžupan Mestne občine Ljubljana. Slednji je izpostavil mestni plakat kot pomemben del javnega obveščanja, "ki z likovnimi sredstvi posreduje vrednote, za katere naj se družba zavzema. Za razliko od tržnega, komercialnega plakata, mestni plakat ni potrošno blago, ampak daje vrednost in pomen javnemu prostoru. Oblikovalec javnega plakata ustvarja presenečenja tako, da se upira povprečnosti in vzpostavlja stik z različnimi področji delovanja družbe."

Tomaž Drozg z ustanovljenim TAM-TAM Inštitutom želi plakatu vrniti svoje mesto, zato bo v prihodnosti nadaljeval s podobnimi projekti. "Z današnjo razstavo obeležujemo pet let delovanja projekta Plaktivat, kar pa ne pomeni konca projekta, temveč samo mejnik in iskanje novih navdihov. Plaktivat bo še naprej aktivator kolektivne zavesti."

Ob odprtju razstave je TAM-TAM Inštitut predstavil tudi katalog Plaktivat - plakat, ki spreminja družbo, ki obsega vseh 12 zmagovalcev in 162 finalistov ter različne prispevke o vlogi plakata, o moči medija, komuniciranju pomembnih tem in oblikovanju. "Katalog je po dolgoletni praznini na področju knjižnih izdaj sodobne produkcije plakatov, prispevek k popularizaciji plakata in njegovih avtorjev, kar pa je osnovno poslanstvo TAM-TAM Inštituta, neprofitnega zavoda za vizualno kulturo." dodaja Tomaž Drozg

Izid kataloga sta omogočili tudi dve agenciji, ki redno sodelujeta na Plaktivatovih natečajih. AV studio kot marketinška agencija s 40-letno zgodovino ves čas soustvarja tudi tradicionalne kanale komuniciranja. "Plakat kot forma sooblikuje javni prostor in spada med najstarejše medijske formate. TAM-TAMovi plakati in s tem Plaktivat tako predstavljajo del mestnega jedra, ki se nenehno spreminja. Z veliko mero odgovornosti do same vsebine plakati spodbujajo družbeno kritiko in se skozi kreativno odličnost lotevajo raznovrstnih problematik." pravi Jure Tovrljan iz omenjene agencije.

Iz agencije Yin+Young, zmagovalci kar dveh natečajev pa dodajajo: "Plakat je že od nekdaj "crème de la crème" medij, s katerim je oglaševanje pravzaprav postalo to, kar je. Že samo zato si kot vsak starosta zasluži naše spoštovanje in podporo. Obenem projekt bolj ali manj uspešno vzgaja nove upe naše stroke ter oživlja neke obrtniške standarde, na katere vse prevečkrat pozabimo. Ne nazadnje nam je kot agenciji, ko smo bili še dokaj "zeleni", prav s pomočjo Plaktivata uspel prvi preboj na domačo oglaševalsko "sceno". Glede na vse našteto je zanimivo tudi dejstvo, da med podporniki projekta najdemo samo dve agenciji in ne vseh ali pa vsaj tistih, ki so na Plaktivatu sodelovale ali celo zmagovale. Predvsem v skladu s trendi, zaradi katerih se marsikateri agencijski produkt trudi biti družbeno odgovoren, zato morda ne

bi bilo slabo, da bi bili v takih trenutkih malce bolj (z)družbeno odgovorni tudi do sebe ter naše obrti."

Družbeno-odgovorni plakati bodo razstavljeni do 3. decembra 2019. Katalog, ki si ga prav tako lahko ogledate v zgodovinskem atriju Mestne hiše, je naprodaj le nekaj korakov stran v TICu Ljubljana. Naročite ga lahko tudi na institut@tam-tam.si.