O-STA

DIHK v letu 2020 pričakuje 15-odstotni upad nemškega izvoza, stanje v nemških podjetjih še vedno kritično: "Drsimo v svetovno gospodarsko krizo."

Spoštovani novinarji in uredniki,

Nemški izvoz je marca v primerjavi s februarjem upadel za 11,8 odstotka, v primerjavi z enakim obdobjem lani pa za 7,9 odstotka. Volker Treier, izvršni direktor za zunanjo trgovino in član uprave Združenja nemških gospodarskih zbornic (DIHK), opozarja, da je zgodovinski padec nemškega izvoza na začetku krize koronavirusa "le začetek še večjega zmanjšanja nemške izvozne bilance".

Po podatkih nemškega zveznega statističnega urada Destatis je Nemčija marca 2020 izvozila blago v vrednosti 108,9 milijarde evrov, kar je 7,9 odstotka manj kot marca 2019. Glede na februar 2020 se je izvoz po koledarsko in sezonsko prilagojenih podatkih zmanjšal za 11,8 odstotka. Gre za največji padec od začetka časovne serije avgusta 1990.

Pretrgane dobavne verige, nižja pričakovanja

Treier navaja rezultate zadnje raziskave AHK World Business Outlook, ki je pokazala, da kar dve tretjini nemških podjetij v tujini pričakujeta znatno poslabšanje svetovnega gospodarstva. "Globalno povpraševanje po blagu in storitvah upada, zmanjšujejo se naložbe, trgovinske ovire se povečujejo," pravi Treier. "Drsimo v svetovno gospodarsko krizo."

Umirjanje napetosti med ZDA in Kitajsko bi lahko koristilo nemškim podjetjem

DIHK pričakuje, da se bo nemški izvoz v letu 2020 zmanjšal za najmanj 15 odstotkov. Pa vendar: "Optimizem vzbujajo znaki umirjanja trgovinskega spora med ZDA in Kitajsko." Po oceni Treierja bi to lahko koristilo nemškim podjetjem, "ki imajo velike naložbe na obeh straneh Tihega oceana."

Stanje v podjetjih še vedno kritično

Nova raziskava Združenja nemških gospodarskih zbornic (DIHK), v kateri je sodelovalo več kot 10.000 nemških podjetij, je pokazala, da kljub nadaljnjemu rahljanju ukrepov ostaja stanje v nemških podjetij v času koronavirusa kritično: 60 odstotkov podjetij še vedno trpi zaradi zmanjšanega povpraševanja, 43 odstotkov zaradi preklicanih naročil. Več kot tretjina podjetij bo morala zmanjšati investicije.

Kot izpostavlja Gertrud Rantzen, predsednica Slovensko-nemške gospodarske zbornice (AHK Slovenija), je kriza koronavirusa prizadela tudi nemško gospodarstvo: "Raziskava, ki jo je združenje DIHK opravilo med 10.000 podjetji v Nemčiji, je pokazala, da so se pri skoraj polovici podjetij posli v času poostrenih ukrepov za preprečevanje širjenja koronavirusa vsaj delno ali v celoti ustavili. Konec aprila, ko so se začeli ukrepi rahljati, je vsako četrto podjetje ponovno začelo poslovati. 80 odstotkov podjetij, ki so trenutno še zaprta, pravi, da bodo začela poslovati najkasneje v roku dveh tednov."

Ponovni zagon prinaša dodatne stroške

"Podjetja bi rada začela ponovno poslovati," trenutno vzdušje v podjetjih povzema predsednik DIHK Eric Schweitzer. "A upoštevanje ukrepov za zaščito zdravja pomeni tudi veliko več napora in višje stroške ter nižji promet za podjetja." Prav zato bi se moralo po oceni DIHK podjetja razbremeniti na drugih področjih: "Odrevenelost, v kateri smo se znašli zaradi koronavirusa, lahko premostimo le, če si med seboj zaupamo," poudarja Schweitzer. "Kriza nam je skopala globoko jamo, iz katere bomo prišli le s skupnimi močmi - odvisno bo tudi od politike. Pandemija bo pustila globok pečat v bilancah podjetij."

Še dolga pot do okrevanja

Izsledki raziskave kažejo, da kar 80 odstotkov podjetij iz industrijskega, gradbenega in storitvenega sektorja pričakuje upad prometa. Vsako četrto podjetje skrbi, da bo njihov promet upadel za 50 odstotkov. Tretjina pričakuje, da bodo najhitreje v letu 2021 dosegla stanje, v katerem so bila pred krizo, medtem ko vsako dvajseto podjetje meni, da stanja pred krizo ne bo več doseglo.

"Pred nami so veliki izzivi," opozarja Schweitzer. "Do okrevanja našega gospodarstva je še dolga pot." Podjetja želijo prispevati svoj delež pri doseganju tega cilja: "Raziskava je pokazala, da vsako četrto podjetje spreminja svoj poslovni koncept in odkriva nove prodajne možnosti z vpeljevanjem novih izdelkov v svojo ponudbo ter usmerjanjem k novim ciljnim skupinam. Vsako tretje podjetje dodatno vlaga v digitalizacijo."

Prizadeta podjetja vseh panog in velikosti

Raziskava je pokazala, da so gospodarske posledice pandemije zaradi koronavirusa v Nemčiji prisotne v vseh panogah in v vseh podjetjih - ne glede na velikost. Vendar se delež tistih, ki pričakujejo upad prometa v gradbeništvu, trgovini in pri storitvenih dejavnostih, zmanjšuje.

Situacija se je močno zaostrila v podjetjih, ki so zaradi zaprtja mej in upada potovanj do nedavnega bila še zaprta, med drugim različne turistične agencije in organizatorji potovanj, prevozna podjetja ter hoteli, restavracije, bari in lokali. Tako se vsako tretje gastronomsko podjetje in vsako drugo podjetje v turističnem sektorju boji insolvence.

Finančna pomoč lahko prepreči številne stečaje

"Upamo, da bodo ponovna odprtja podjetij v gastronomiji in trgovini izboljšala stanje," pravi predsednik DIHK. "Številke bodo ostale kritične." Predvsem, ker bodo podjetja primorana financirati ponovno vzpostavitev gospodarskega stanja. Schweitzer tako vztraja: "Predvsem malim in srednje velikim podjetjem moramo s finančnimi sredstvi pomagati pri premostitvi krize ter s tem preprečiti številne stečaje."

Rezultate raziskave, ki jo je med 4. in 6. majem 2020 izvedlo Združenje nemških gospodarskih zbornic (DIHK) med več kot 10.000 podjetji, najdete tukaj (v nemškem jeziku).

Vir: DIHK

***

Več informacij:

Tina Drolc

E: tina.drolc@ahkslo.si

M: +386 30 451 888

Slovensko-nemška gospodarska zbornica s sedežem v Ljubljani je del globalne mreže bilateralnih nemških gospodarskih zbornic, ki se nahajajo v več kot 90 državah po svetu. S ciljem spodbujanja trgovinskih in poslovnih odnosov med Slovenijo in Nemčijo je zbornica, od svoje ustanovitve leta 2006, prvi naslov za nemška podjetja in združenja glede informacij o slovenskem trgu in prvi naslov za slovenska podjetja ter združenja glede informacij o nemškem trgu.

Lep pozdrav / Mit freundlichen Grüßen,

i.A. Tina Drolc, MBA

Vodja korporativnega komuniciranja in prireditev /

Leiterin Corporate Communication und Events

E: tina.drolc@ahkslo.si

T: +386 1 252 88 64

M: +386 30 451 888

F: +386 1 252 88 64

slowenien.ahk.de

Poljanski nasip 6, 1000 Ljubljana, Slovenija

>> Newsroom Covid-19: Informationen zur aktuellen Lage

>> Newsroom Covid-19: Aktualne informacije

Zahvaljujemo se našim premium partnerjem: / Wir danken unseren Premiumpartnern:


To elektronsko sporočilo in priponke se sme uporabljati v skladu s sporočilom.

Diese E-Mail und ihre Anhänge unterliegen dem Disclaimer.

This email and its attachments are subject to the disclaimer.

Please, think before you print.