O-STA

SES-študija: Klasična prodaja pomemben faktor za ohranjanje delovnih mest v lokalnem okolju

Klasično nakupovanje v trgovinah ostaja priljubljeno

Predbožično obdobje je za prodajalce najbolj prodajno močno obdobje v letu. Po izpadu prometa, ki je bil posledica epidemije covid-19, se področje klasične trgovine, v katerem je zaposlenih več kot sto tisoč ljudi, še bolj zanaša na prihajajoče tedne do božiča. V tržni raziskavi Inštituta za trg iz Linza je SES Spar European Shopping Centers dal raziskati odnos Avstrijk in Avstrijcev do klasične maloprodaje v trgovinah. Najpomembnejši rezultat: za veliko večino avstrijskega prebivalstva je klasična trgovina zelo pomembna. Negativni vpliv multinacionalnih spletnih nakupovalnih platform, ki vplivajo tudi na zmanjševanje števila delovnih mest v maloprodaji, nižajo kupno moč in prispevajo k negativnim spremembam v mestnih podobah, postaja vse bolj utrjen v zavesti prebivalstva.

Študija, ki jo je za SES Spar European Shopping Centers nedavno v Avstriji opravil Inštitut za trg iz Linza, je zajela 1.000 anketirancev, rezultati pa kažejo izreden pomen klasične maloprodaje: kar 65 odstotkov vprašanih je prepričanih, da klasična maloprodaja predstavlja pomembnega delodajalca in davkoplačevalca. Čistoča, varnost, parkirna mesta, bogata ponudba različnih trgovin in navdih, predvsem pa osebni nasveti prodajalcev, so tisti dejavniki, ki jih avstrijski potrošniki še posebej cenijo.

Zavedanje o negativnih učinkih spletnega nakupovanja na osebno okolje je izredno

Štirje od petih Avstrijcev ocenjujejo posledice spletnega nakupovanja kot problematične, zlasti zaradi izgube delovnih mest in zmanjševanja kupne moči. 40 odstotkov anketiranih ima celo osebno izkušnjo, ki izhaja iz njihovega socialnega kroga, kjer so bili soočeni z izgubo zaposlitve zaradi slabljenja klasične in porasta spletne prodaje.

Prav tako štirje od petih anketirancev vidijo oslabitev klasične maloprodaje kot negativno posledico spletne prodaje, pri čemer slednja vpliva tudi na spremembe v prihodnji podobi mest in ulic.

Skoraj tri četrtine anketiranih se zaveda nižjih davčnih prihodkov velikih tujih spletnih platform v Avstriji. 90 odstotkov ocenjuje to kot problematično. Tudi slabi delovni pogoji in povečan transport paketov, ki škodi podnebju, so mnogim potrošnikom trn v peti.

Krizni časi krepijo zavest o solidarnosti

"Rezultati raziskave potrjujejo naše osebne izkušnje v naših nakupovalnih središčih," pojasnjuje Marcus Wild, predsednik uprave SES Spar European Shopping Centers. "Tudi če je včasih naše gibanje zaradi koronakrize omejeno, se mnogi potrošniki zavedajo, da klasično nakupovanje ni povezano le z dobrimi nasveti in - še posebej v božičnem času - s prijetno nakupovalno izkušnjo, ampak so zagotovljena tudi delovna mesta, kupna moč v državi pa se zaradi tega krepi. Ta povezanost in solidarnost kot tudi zgodnji začetek božičnega nakupovanja v naših centrih so pozitivni signali, zaradi katerih smo kljub mnogim negotovostim lahko previdni optimisti. Približno 10 % vprašanih, ki jih je zajela študija, je povedalo, da so letos z božičnim nakupovanjem pričeli zgodaj, že septembra ali celo prej."

Spar European Shopping Centers, s sedežem v Salzburgu, v sklopu svojih storitev ponuja znanja s področja projektnega razvoja, oddajanja prodajnih površin, gradbenega managementa ter upravljanja nakupovalnih središč v osrednji, južni in vzhodni Evropi. 29 nakupovalnih lokacij v srednji, južni in vzhodni Evropi ima skupno zakupno površino (GLA) več kot 820.000 kvadratnih metrov. SES je vodilni na trgu velikih nakupovalnih središč v Avstriji in Sloveniji. Leta 2019 so najemniki na lokacijah SES ustvarili 2,83 milijarde evrov bruto prodaje.

SES v Sloveniji upravlja pet nakupovalnih središč: Citypark Ljubljana, Center Interspar Vič, ALEJA Šiška, Citycenter Celje in Europark Maribor.

V preteklem letu je SES-ova nakupovalna središča obiskalo 112 milijonov ljudi. Že od samega začetka je SES svoje znanje na področju razvoja projektov, upravljanja gradnje, zakupa trgovskih prostorov, upravljanja centrov in objektov ponudil kot storitev za zunanje lastnike nakupovalnih središč. SES-ova nakupovalna središča so prejela že več državnih in mednarodnih nagrad za arhitekturo in oblikovanje, trajnost, zasnovo prometa in inovativno trženje. SES je del skupine SPAR Austria Group.

Dodatne informacije: www.ses-european.com in www.presse.ses-european.com.

Priloženi fotografiji:

• Fotografija 1: SES-CEO Marcus Wild (© SES)

• Fotografija 2: klasično nakupovanje (© SES/wildbild)

Za dodatni foto material vam je na voljo melanie.moser@ses-european.com.

Dodatne informacije:

Claudia Streitwieser-Schinagl

SES Spar European Shopping Centers

Vodja odnosov z javnostmi

Söllheimer Straße 4, 5020 Salzburg

Tel.: 0662 / 4471-7110 ali 0664-2650450

Elektronski naslov: claudia.streitwieser@ses-european.com

Europark

Petra Romih, vodja marketinga

Tel.: 02 320 82 22

e-pošta: petra.romih@europark.si

IPPR

Lučka Žnidarčič, odnosi z javnostmi

Tel.: +386 51 325 597

e-pošta: lucka.znidarcic@ippr.si