O-STA

S sestankom partnerjev v Neskaupstaðurju na Islandiji se je zaključil triletni Erasmus + projekt Will To MotivatE(U), s katerim so partnerji iz šestih evropskih držav raziskovali pomen motivacije v šolskem prostoru

Motiv je razlog in hotenje, da človek deluje, motivacija pa ena najpogostejših besed v poslovnih in osebnih življenjih. Kako to temo nagovoriti v teh razburkanih časih, zlasti v obdobju srednjega šolanja, ki je pri mladem človeku ključen čas osebnostne rast in obdobje odločanja o nadaljnji karierni poti, uspešnosti na evropskem in globalnem trgu dela ter kako pri učiteljih in starših ohranjati vseživljenjsko učenje, skrb za dobro organizacijsko klimo in preprečevati izgorevanje na delovnem mestu oz. v družini so bila vprašanja, ki so leta 2018 v projekt programa Eramsus + (ključni ukrep 2) povezala 6 srednjih šol z Islandije, Norveške, Italije, Hrvaške, Madžarske in Slovenije. Z zadnjim srečanjem, ki je med 18. in 23. 8. potekalo v mestu Neskaupstaður na vzhodu Islandije, so partnerji projekt zaključili in z veseljem ugotovili, da je izmenjava praks v teh treh letih, zlasti pa v času epidemije, bila neizmerno koristna za uspešne prilagoditve in spremembe na področju učenja in poučevanja.

Prvo srečanje projekta je potekalo v Szegedu na Madžarskem, na sedežu koordinatorja, Srednje šole Moravarosi, drugo v mestu Odda na Norveškem. Obe srečanji sta povezali učitelje. Tretje srečanje je maja 2021 gostila GCC in na tem je ob učiteljih sodelovalo tudi 14 dijakov. Sledilo je dijaško in učiteljsko srečanje na I. G. S. Roncalli v italijanskem Poggibonsiju (oktober 2019), srečanje v Szegedu (december 2019), številna on-line srečanja v letu 2020, projekt pa so partnerji zaključili s srečanjem na Gospodarski šoli v hrvaškem Čakovcu (julij 2021) in na srednji šoli Verkmenntaskóli Austurlands na Islandiji.

Partnerske šole so izmenjale številne dobre prakse ter razvile skupna orodja za delo z dijaki in učitelji na področjih smotrne uporaba sodobnih tehnologij, aktivnega državljanstva, mladinskih projektov, prostovoljstva, glasbe, vizualne in gledališke umetnosti, družboslovja in humanistike ter športa in rekreacije. Vse partnerske šole jeseni začenjajo nov projekt v programu Erasmus + po imenu Depend, ki bo tokrat nagovoril področje odvisnosti, na GCC pa s tem in naslednjim projektom nadgrajujejo tudi projekt Students on the Move, kjer sodelujejo s šolami iz Finske in Italije, tema projekta pa so zdrav življenjski slog, gibalne aktivnosti v šoli, učenje v naravi in izkustveno učenje.

Prihodnje šolsko leto bo na evropskem področju na GCC, ki je tudi nosilka akreditacije Erasmus + za obdobje 2021-2027, zelo pestro. Septembra in oktobra bodo učitelji z GCC odpotovali na senčenja na delovnih mestih v Nemčiji, Španiji in na Kanarskih otokih, in sicer pod okriljem E+ projekta ključnega ukrepa 1 Učenje z izkušnjami. Nadaljujejo se Erasmus + projekti Mathematics in Early Years Education (Poljska, Španija, Portugalska, Velika Britanija, Slovenija), mladinska podjetniška projekta Young Entrepreneurs at Secondary Schools (Bolgarija, Srbija, Turčija, Slovenija), Make Sense (Italija, Poljska, Irska, Slovenija), na GCC čakajo na rezultate priznanja Digital Schools Award v okviru projekta A-Selfie. Nadaljuje se tudi sodelovanje pri projektu Refresh + ter projekti v shemi Evropskih socialnih skladov Podvig, Inovativna učna okolja, Munera 3 in Ustvarjanje učnih okolij 21. stoletja, na šoli pa pričakujejo tudi rezultate pomladansko-poletnih razpisov mednarodnih in nacionalnih projektov.

PRILOGA: Skupinska fotografija udeležencev srečanja projekta Will To MotivatE(U) in fotografija predstavnic GCC - z leve: Nives Laul, Doroteja Borovnik, Helena Maher Resinovič (arhiv GCC)

Dodatne informacije:
Gregor Deleja, ravnatelj GCC, 041 708 945, gregor.deleja@gcc.si