O-STA

Dunajski večer koreografa Renata Zanelle na odru ljubljanske Opere

Baletni diptih, v katerem sta združeni koreografiji Opus 73 in Vsi na valček, odseva zgodovinski čas in vpliv glasbe na evropsko zgodovino

SLOVENSKO NARODNO GLEDALISCE

Ljubljana, 5. 4. 2022

Baletni diptih, v katerem sta združeni koreografiji Opus 73 in Vsi na valček, odseva zgodovinski čas in vpliv glasbe na evropsko zgodovino

V vsej svoji eleganci in gracioznosti bo v četrtek, 7. aprila 2022, ob 19.30 na odru ljubljanske Opere zaživel baletni večer koreografa Renata Zanelle Dunajski večer v Operi. Večer je svojo premiero dočakal že lani poleti na odru Cankarjevega doma, tokrat pa si je koreograf in umetniški direktor baleta Zanella želel, da diptih na glasbo Ludwiga van Beethovna, Johanna Straussa, Johanna Straussa mlajšega, Josefa Straussa in Gustava Mahlerja zasije tudi na domačem odru.

Predstava Dunajski večer v Operi je ustvarjena posebej za ansambel SNG Opera in balet Ljubljana, pravi koreograf Renato Zanella, ki je sicer prvi del večera z naslovom Alles Walzer postavil že za balet Dunajske državne opere. "To je nostalgična, moderna, romantična in zabavna baletna poslastica, polna energije in humorja. Pričarala bo večer v slogu tradicionalnih novoletnih koncertov Dunajskih filharmonikov," je napovedal Zanella.

V prvem delu baletnega večera z naslovom Vsi na valček bodo tako med najbolj prepoznavnimi glasbenimi deli zazvenela Pizzicato polka Johanna Straussa, Adaggio iz Mahlerjeve 5. simfonije in Koračnica Radetzkega Johanna Straussa mlajšega. Drugi del večera bo izveden na veličastno glasbo Beethovnovega Koncerta za klavir in orkester št. 5 v Es-duru, op. 73, v katerem bo kot solist nastopil pianist Petar Milić.

Izjemen glasbeni opus Ludwiga van Beethovna je že od nekdaj poseben izziv za koreografe. V viharnem petem klavirskem koncertu po besedah Renata Zanelle prevladujeta dve sili. "Koreografija sloni na dveh stebrih: neizmerni moči, ki deluje kot moška sila, in romantičnem vzdušju, ki je povezano z žensko energijo." Za ljubljanski plesni ansambel je Zanella dodal nekaj nove glasbe in tako ustvaril posebno različico koreografije. Iz njegovih izkušenj na Dunaju je nastalo delo, ki Beethovna, skladatelje družine Strauss in Mahlerja združuje v harmoničen odnos, da se lahko s svojo energijo in globino prelijejo v sozvočje z današnjimi generacijami.

Ansambel v Zanellovih plesnih kreacijah izjemno uživa, pravi baletna solistka Ana Klašnja: "Predstava je za plesalce tehnično izjemno zahtevna, koreografske prvine baletnega zbora pa so povsem primerljive s solističnimi vlogami, tudi v igralskem smislu."

Kostumografija je delo Anne Marie Legenstein, Alexandre Burgstaller (Opus 73), in Olgice Gjorgieve (Vsi na valček), prvi dve se podpisujeta tudi pod scenografijo, medtem ko je svetlobo poleg koreografa sooblikoval še Jasmin Šehić. Orkester bo vodila dirigentka Živa Ploj Peršuh.

Premieri na domačem odru bo do 20. aprila sledilo še šest predstav. Vstopnice so na voljo na spletni strani Opere in pri blagajni gledališča.

Novinarsko gradivo in fotografije avtorice Darje Štravs Tisu so dostopne na spletni strani Opere v zavihku Medijsko središče.