Projekt DigFit na Gimnaziji ŠC Velenje: skupaj dvigujemo digitalne kompetence
Na Gimnaziji ŠC Velenje smo v okviru projekta DigFit združili moči trije profesorji in dva inovativna oddelka, 2. C in 1. B, z namenom dviga digitalnih kompetenc dijakov pri različnih predmetih. Trenutno so v projekt vključeni predmeti kemija, psihologija, angleščina in geografija. S projektom odgovarjamo na potrebe sodobnega časa in razvijamo nove učne pristope, ki vključujejo uporabo sodobne tehnologije. V uvodni fazi smo med dijaki izvedli anketo, ki je pokazala, da se sodobne tehnologije pri pouku še vedno premalo uporabljajo, kljub temu da dijaki ocenjujejo, da jim tehnologija olajša učenje in pripomore k boljšemu razumevanju in pomnjenju snovi. Približno polovica dijakov je ocenila, da jih profesorji spodbujamo k uporabi tehnologije pri učenju, kar kaže, da so premiki že vidni. Profesorji, vključeni v projekt, smo med poukom izvajali različne aktivnosti, ki spodbujajo digitalne spretnosti: od iskanja po spletu, uporabe umetne inteligence, kritičnega vrednotenja informacij, ustvarjanja kvizov in zapiskov, pa vse do uporabe digitalnih simulacij in interdisciplinarnih pristopov. Vrhunec dosedanjega dela je bil Teden aktivnosti, ki je potekal od 14. do 18. aprila 2025:
V ponedeljek, 14. aprila, so se dijaki inovativnih oddelkov udeležili predavanja Robija Pritržnika, podjetnika s področja umetne inteligence, ki jim je predstavil delovanje AI (zlasti ChatGPT) in pomen kritičnega branja informacij. Istega dne je Andrej Škraba za profesorje izvedel spletno predavanje o sodobnih didaktičnih pristopih in vlogi umetne inteligence v izobraževanju.
V torek, 15. aprila, smo profesorji imeli priložnost sodelovati na spletnem predavanju o izzivih in nevarnostih spleta za otroke in mladostnike.
V sredo, 16. aprila, sta Nejc Poprijan in Maša Pupavac predstavila primer dobre prakse, kjer so dijaki pri medpredmetni uri geografije in kemije utrjevali snov o učinku tople grede s pripravo kvizov v orodju Kahoot.
V četrtek, 17. aprila, je Gaja Jamniker Krevh predstavila pristop kritičnega vrednotenja spletnih informacij in uporabo orodij za njihovo preverjanje. Projekt DigFit predstavlja pomemben korak v smeri sodobnega, relevantnega in dijakom prilagojenega poučevanja, kjer tehnologija ni cilj, ampak orodje za boljše razumevanje sveta. Ponosni smo, da smo skupaj z dijaki začeli graditi mostove med tradicionalnim učenjem in digitalno prihodnostjo.
Nejc Poprijan, Maša Pupavac in Gaja Jamniker Krevh
Gimnazija
Šolski center Velenje