O-STA

Etiopski premier in predsednik uprave svetovne verige kavarn Starbucks razpravljata o načinih podpore etiopski kavni industriji

Starbucks je predstavil načrt za odprtje prvega centra za podporo pridelovalcev kave v glavnem mestu Etiopije Adis Abebi v Afriki.

Adis Abeba, Etiopija/Seattle, ZDA - Etiopski predsednik vlade Meles Zenawi in predsednik podjetja Starbucks Howard Schulz sta včeraj ponovno potrdila svojo zavezanost, da bosta Etiopiji pomagala, da postane vodilna sila na svetovnem tržišču kave. Schulz in premier Meles sta povedala, da njun pogovor potrjuje čedalje boljše odnose med Etiopijo, rojstnim krajem kave, in Starbucksom, enega največjih svetovnih kavnih podjetij.

Premier in Schultz sta se pogovarjala o načinih širitve trženja blagovne znamke in trženje svetovno znanih etiopskih izbranih kav, kar bi pridelovalcem pomagalo pri doseganju boljših cen ter izboljšalo možnosti za boljše življenje milijonov prebivalcev Etiopije, katerih preživetje je odvisno od prodaje kave.

Schultz je naznanil, da bo podjetje leta 2008 odprlo Starbucksov center za podporo pridelovalcev kave v etiopski prestolnici. Podobnega projekta v Afriki do sedaj ni bilo, Starbucksu pa bo omogočil, da si bo v sodelovanju z etiopskimi pridelovalci kave prizadeval za boljšo kakovost in večjo produktivnost etiopske visokokakovostne posebne kave.

"S Starbucksom bomo tesno sodelovali in si prizadevali za pridobitev investicij in novih tehnologij, ki jih naša kavna industrija nujno potrebuje, prav tako pa tudi za priznanje znamke in promocijo naših izredno kakovostnih zrn Arabike," je povedal predsednik vlade Federativne demokratične republike Etiopije Meles Zenawi. "Ti ukrepi bodo dali Etiopiji nov zagon na svetovnem trgu kave. Izredno vzpodbudno se mi zdi dejstvo, da tudi direktor Starbucksa Howard Schultz verjame v svetlo prihodnost etiopskega gospodarstva, ki temelji na kavi."

Starbucks je z Etiopijo letos že sklenil sporazum o distribuciji in trženju kave ter licenčni sporazum, prav tako pa je državi obljubil pomoč pri širjenju zavesti potrošnikov o etiopskih priznanih blagovnih znamkah kave - Sidano, Harar/Harrar in Yirgacheffe.

Poleg srečanja s premierjem Melesom, bodo imeli Schultz in drugi vodilni predstavniki Starbucksa tudi okroglo mizo z vladnimi funkcionarji, pridelovalci kave, izvozniki in drugo zainteresirano javnost, kar bo priložnost za izmenjavo zamisli o krepitvi partnerstva in o načinih za izboljšanje etiopske kavne industrije. V petek bo Schulz govoril z vodilnim iz etiopske poslovne skupnosti ter mladimi podjetniki.

Starbucksov center za podporo pridelovalcev kave v Adis Abebi bo razdeljeval sredstva in stalno podpiral kavne skupnosti, s čimer želi doseči boljšo kakovost kave in tehnik pridelovanja ter privabiti čim več pridelovalcev k sodelovanju pri programu Coffeee and Farmer Equity Practices (C.A.F.E.), ki pri Starbucksovem kupovanju kave velja za pomembno smernico za trajnostno naravnano poslovanje.

"To je izredna priložnost za Starbucks, da nadaljuje partnerstvo z etiopsko kavno skupnostjo in podpira njihova prizadevanja za proizvodnjo nekaterih najbolj izbranih vrst kave na svetu. Vedno smo se zavedali, da igrajo pridelovalci kave ključno vlogo pri uspehu Starbucksa in ponosni smo, da pomagamo širiti zavest o etiopski posebni kavi in povpraševanje po njej. Premier Meles zelo dobro razume svetovno poslovanje s kavo in si iskreno in močno prizadeva za sklepanje javno-zasebnih partnerstev, da bi etiopskim pridelovalcem zagotovil svetlo prihodnost," je dejal Schultz.

Med letoma 2002 in 2006 se je pri Starbucksu povečal nakup etiopske kave za skoraj 400 odstotkov. Danes lahko etiopsko kavo najdemo v skoraj vseh Starbucksovih prodajalnah v ZDA. Naslednje leto namerava Starbucks še dodatno okrepiti promocijo etiopskih kav.

Schultz je še povedal, da se v okviru Starbucksovega razširjenega vlaganja v gospodarstvo regije podjetje dogovarja z neko etiopsko tovarno oblačil, ki naj bi proizvajala Starbucksove črne predpasnike, ki jih nosi približno 27.000 njihovih kavnih mojstrov po svetu. Starbucks financira tudi projekte za izgradnjo infrastrukture šol in mostov v Etiopiji, sodeluje pa tudi z neprofitnima organizacijama CARE in WaterAid, ki se ukvarjata s problemi razvoja etiopskih skupnosti.

Schultza v Etiopiji spremljajo Cliff Burrows, predsednik Starbucksa za Evropo, Bližnji Vzhod in Afriko, Dub Hay, podpredsednik Starbucksa za kavo in globalno preskrbo ter Sandra Taylor, podpredsednica Starbucksa za skupno družbeno odgovornost.

Kontakt:

Ethiopian Intellectual Property Office

Getachew Mengistie, +251 11 5534969

gmengistie@yahoo.com

ali

Starbucks Coffee EMEA B.V.

Hans van Bochove (za Evropo, Bližnji Vzhod in Afriko), +31 (0) 6 2111 3174

hvanboch@starbucks.com

ali

Starbucks Coffee Company

Stacey Krum ali Mark Lamb (za ostale trge) +01 206-318-7100

press@starbucks.com

ali

http://www.businesswire.com/cnn/sbux.shtml