O-STA

Krvodajalska akcija "Daruj energijo za življenje!" je podrla 10-letni rekord

Kri so danes darovali Tomaž Berločnik, Samuel Žbogar in Igor Velušček

Ljubljana, 9. december 2011 - Danes so predstavniki družbe Petrol, Zavoda RS za transfuzijsko medicino in Rdečega križa Slovenije na ZTM-ju predstavili odlične rezultate krvodajalske akcije "Daruj energijo za življenje!". Organizatorji so širšo javnost na pomen krvodajalstva intenzivno opozarjali med 16. majem in 16. junijem 2011, ko so na tedenskih dogodkih krvodajalsko akcijo podprli tudi številni znani obrazi iz sveta medijev, glasbe in drugi. Samo v mesecu maju 2011 je na krvodajalske akcije po Sloveniji prišlo rekordnih 9,154 krvodajalcev. Tako visoka udeležba je za krvodajalsko akcijo "Daruj energijo za življenje!" izjemen uspeh, saj je, po podatkih Rdečega križa Slovenije, ta presegla udeležbo po mesecih, v zadnjih 10 letih. Danes so na "zajtrku z dobro energijo" kri zopet darovali Tomaž Berločnik, predsednik uprave družbe Petrol, Igor Velušček, direktor Zavoda RS za transfuzijsko medicino, zunanji minister Samuel Žbogar in Bogdan Žvanut, direktor podjetja Mazda Motors Slovenija.

Organizatorji krvodajalske akcije - Petrol, ZTM in Rdeči kiž Slovenije - so se danes javno zahvalili vsem, ki so darovali kri in na kakršen koli način doprinesli k odličnemu rezultatu družbeno odgovorne akcije "Daruj energijo za življenje!". Zahvalnega dogodka so se udeležili tudi zunanji minister, Samuel Žbogar, direktor Mazde, Bogdan Žvanut, Eva Moškon, Alenka Tetičkovič in Ivjana Banič. Tomaž Berločnik, predsednik uprave družbe Petrol, Igor Velušček, direktor ZTM-ja, zunanji minister Samuel Žbogar in direktor Mazde, Bogdan Žvanut so tudi darovali kri.

Izredno uspešno krvodajalsko akcijo je na spletnem mestu www.daruj-kri.si, do začetka meseca oktobra 2011, obiskalo več kot 9,000 obiskovalcev, 50 twittov je doseglo 1,900 oseb, Facebook stran: Daruj kri pa ima trenutno 2,263 podpornikov. Do 30. novembra 2011 se je v bazo vpisalo 11,906 novih krvodajalcev, meseca maja, v času ko je potekala akcija, pa je na krvodajalske akcije prišlo rekordnih 9,154 krvodajalcev. To je bil, po podatkih Rdečega križa, mesec z najvišjo udeležbo krvodajalcev v zadnjih desetih letih. Še en spodbuden podatek pa je, da je meseca maja, v začetku akcije "Daruj energijo za življenje!" kri darovalo kar 922 novih krvodajalcev.

Družbeno odgovorna akcija "Daruj energijo za življenje!", ki so jo zasnovali v Studiu Marketing JWT za družbo Petrol je bila nagrajena z nacionalno strokovno nagrado Prizma 2011, ki jo podeljuje Slovensko društvo za odnose z javnostmi za odličnost izvedenih komunikacijskih programov. Nagrada je bila podeljena 13. oktobra na 15. Slovenski konferenci o odnosih z javnostmi v kategoriji programov v javnem-neprofitnem sektorju, celovitih družbenih akcij. Do sedaj največja krvodajalska iniciativa je vključevala nekonvencionalna orodja kot so žive osebe na billboardih, akcija pa je k sodelovanju pritegnila tudi številne znane slovenske obraze iz sveta glasbe, filma, medijev ter poslovnega sveta. Cilj družbeno odgovorne akcije je informiranje in spodbujanje ljudi k rednemu krvodajalstvu.

Tomaž Berločnik, predsednik uprave pri družbi Petrol, je uspeh akcije pospremil z naslednjimi besedami: "Ob tej priložnosti bi se rad še enkrat zahvalil vsem, ki so darovali kri, od znanih oseb do motoristov, predvsem pa tistim, ki so kri darovali prvič in s tem pokazali, da jim je mar za življenje drugih, ki kri potrebujejo. V prihodnjem letu bomo z akcijo nadaljevali, saj si želimo še boljše osveščenosti o krvodajalstvu, o najmočnejši nesebični gesti, o častnem dejanju, ki od posameznika zahteva zgolj prepričanost in 7 minut prijaznega pogovora v laboratoriju med odvzemom krvi, katerega vrednost pa se z besedami ne da opisati."

V obdobju med 16. majem in 16. junijem so akcijo, med drugimi, z darovanjem krvi podprli predstavniki slovenskih podjetij: mag. Robert Pistotnik, predsednik uprave koncerna Sintal, Andrej Šketa, predsednik uprave Ljubljanske Borze d.d., Bogdan Žvanut, direktor podjetja Mazda Motor Slovenija, d.o.o., in Luka Stopar, prav tako iz podjetja Mazda Motor Slovenija, d.o.o. Kri so skozi celoten potek krvodajalske akcije darovali tudi predstavniki agencije Studio Marketing JWT.

Akcijo so podprli številni posamezniki, med njimi tudi predstavniki medicinske stroke in medijev. S pozivanjem k krvodajalstvu ali darovanjem krvi so akcijo podprli znani Slovenci in Slovenke, skupine motoristov ter skupina posameznikov, ki se je samoiniciativno organizirala preko družabnega omrežja Twitter.