O-STA

V Likovnem salonu Celje se s projektom Self Timer predstavlja umetnica Nika Špan

Celje, 23. oktober 2012

V projektu Self Timer, s katerim se predstavlja v Likovnem salonu, obravnava postopek in tehnologijo fotografiranja.

Celje, 23. oktober 2012, V Likovnem salonu Celje bo v četrtek, 25. oktobra 2012 ob 19.00 otvoritev projekta Self Timer umetnice Nike Špan. Umetnica ustvarja video in zvočna dela, performanse, instalacije in intervencije v galerijskem in javnem prostoru. Njena raznolika umetniška praksa je izrazito samorefleksivna in ni usmerjena v umetniški objekt ampak v formo, ki jo definirajo prostorska, časovna in situacijska razmerja ter relacije, vzpostavljene med umetniškim delom, prostorom njegovega prikazovanja in gledalcem.
V projektu Self Timer, s katerim se predstavlja v Likovnem salonu, obravnava postopek in tehnologijo fotografiranja. Projekt sestavljajo ink - jet printi različnih formatov. Nastajal je spontano v daljšem časovnem obdobju in v različnih situacijah in prostorih. V tem projektu jo zanima, kakšno vlogo v času hiperprodukcije realnosti zavzema fotografija, kakšen je njen položaj in potencial. Predstavljene fotografije so nastale med poziranjem pred samosprožilnim fotoaparatom. Ne prinašajo pogleda na osebe pred kamero, ampak usmerjajo pozornost v prostor postavljen fotoaparat v času čakanja na samosprožitev. Prikazane fotografije namesto intimnosti ustvarjajo občutek odsotnosti in odtujenosti, saj podobo spektakla nadomesti osamljena podoba fotoaparata. Poleg razstavljenih fotografij projekt sestavlja edicija albumov, ki jih bo tekom razstave mogoče kupiti. Vstop na razstavo, ki bo na ogled do 30. 11. 2012, je prost. Otvoritev bo pospremljena s kostanjevim piknikom.

Umetničino starejše ustvarjalno obdobje zaznamuje razmišljanje o načinu delovanja sistemov umetnosti in o posameznih elementih, ki sestavljajo in upravljajo te sisteme. Projekti iz začetnega obdobja predvsem preučujejo položaj umetnika in njegovega dela skozi zaznavanje in problematiziranje načinov umeščanja umetniškega dela v različne kontekste, ki jih sistemi umetnosti ustvarjajo. S svojimi deli razkriva predvsem kompleksnost vzpostavljenih relacij in odnosov med umetniškim delom in institucionalnim sistemom.
O odnosu med umetnikom in kuratorjem ter njuni medsebojni komunikaciji je razmišljala v projektu Video ne video (zasnovan za U3- 2. Trienale slovenske umetnosti, Moderna galerija, 1997). Gledalec je na dveh zaslonih opazoval situacijo neposrednega prenosa komunikacije, v kateri je umetnica namesto jezikovnega pojasnila kuratorju razstave (Peter Weibl) svoje projekte predstavljala z risanjem in pisanjem. Kurator je celotno dogajanje komentiral s prikimavanjem (razumevanjem prikazanega) in odkimavanjem (nerazumevanjem prikazanega). V projektu Prodana dela (Mala galerija, 1998) se je osredotočila na ekonomski položaj umetnika v sistemu umetnosti in družbi. Projekt je izhajal iz njene osebne izkušnje opravljanja sobopleskarskega dela na domu, s katerim si je prislužila sredstva za preživetje. Notranjost galerije je poslikala z barvnimi pasovi, identičnimi tistim, ki jih je po različnih domovih poslikala po naročilu.
Umetnica v svoja dela vključuje sebe kot poglavitno nosilko dela; na skupinski razstavi Čakalnica je opravljala delo čuvajke razstave, v performansu Bellevue (Mestna galerija, 2002) je razstavila samo sebe v galerijski izložbi ob pitju kave.
O politiki razstavljanja in problematiki umeščanja umetniških del v sporne kontekste je razmišljala v avdio vizualnem dogodku Polucija v umetnosti (Scca - Brez žebljev in podstavkov, 2008), ki je potekal v obliki umetniškega predavanja. O sistemu umetniškega trga, njegovih značilnostih in o položaju umetniškega dela v njem pa v projektu The Big Sleep (Galerija Gregor Podnar, 2005).

Projekti Nike Špan ne premišljujejo le sistemov umetnosti. Projekt, zasnovan za razstavo Migration (Kölnischer Kunstverein, Köln, 2005) je obravnaval problematiko migracij. V javni prostor je umestila sedem bliskavic, ki so s sprožanjem naključno osvetljevale mimoidoče in s tem asociirale na nadzorovalne prakse, uporabljene v varovalnih in nadzorovalnih državnih organih. V delu Fine Sciencies (2006) pa se je ukvarjala z premeščanjem vizualnih znanstvenih idej (najdenih na internetu) v kontekst umetnosti.

Nika Špan (1967) živi in dela v Düsseldorfu in Ljubljani. Končala je študij slikarstva in podiplomski študij kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Kot DAAD štipendistka se je izpopolnjevala na Kunstakademie Düsseldorf. Sodelovala je na številnih razstavah kot je Manifesta 3 v Ljubljani (2000), na prvih treh in šestem U3. Trienalu sodobne umetnosti v Sloveniji (Moderna galerija, Ljubljana), Heimat/Domovina v Museum Moderner Kunst Kärnten, Celovec (2010), Pripovedi v nastajanju v Centru sodobnih umetnosti Celje (2011) itd.

V priponki prilagamo tudi fotomaterial

Avtorica dela: Nika Špan

Naslov dela: Self Timer, 2012

Več informacij: Maja Hodošček, kustosinja, tel.: 03 42 65 156, e-pošta:maja.hodoscek@celje.si


(c) Mestna občina Celje si pridržuje vse pravice.


Sporočilo je poslovna skrivnost in je namenjeno samo navedenemu naslovniku/naslovnikom.
Če ste pomotoma prejeli to sporočilo, vas prosimo, da o tem obvestite pošiljatelja, sporočilo pa takoj uničite. Prosimo, da spoštujete zaupnost sporočila in ga ne berete, kopirate, objavljate oziroma kakorkoli širite njegove vsebine. Mestna občina Celje ni odgovorna za spremenjeno, preurejeno ali ponarejeno sporočilo.

(c) copyright Municipality of Celje - all rights reserved.
This message is confidential and intended solely for the addressee(s).
If you have received this e-mail by mistake, please notify the sender and delete this message from your system. Please uphold strict confidentiality and neither read, copy, disseminate, nor otherwise make use of their content in any way. Municipality of Celje shall not be liable for the message if altered, changed or falsified.


nika špan za vabilo2.jpg