O-STA

V Centru sodobnih umetnosti Celje se ta konec tedna odpira mednarodna skupinska razstava Pesmi v zraku, katere del je tudi večurni performans Franca Purga in skupine Voodoo Mule v Likovnem salonu Celje

Na razstavi se predstavljajo: Jaroslav Kyša, HR-Stamenov, Susan MacWilliam, Momu & No Es, Nika Oblak & Primož Novak, Mark Požlep, Franc Purg & Voodoo Mule, Helen Stratford, Iva Tratnik, Katarina Zdjelar

Celje, 2. december 2013, Center sodobnih umetnosti Celje vabi v petek, 6. 12. 2013 ob 19. uri na odprtje razstave Pesmi v zraku v Galerijo sodobne umetnosti in na večurni performans Franca Purga in skupine Voodoo Mule v Likovni salon ob 18. 30 uri. Na razstavi, ki bo na ogled do 24. 1. 2014 se predstavljajo: Jaroslav Kyša, HR-Stamenov, Susan MacWilliam, Momu & No Es, Nika Oblak & Primož Novak, Mark Požlep, Franc Purg & Voodoo Mule, Helen Stratford, Iva Tratnik, Katarina Zdjelar. Z letošnjo razstavo (CSU načrtuje serijo razstav, ki si bodo sledile v zamiku treh let) predstavljamo dela osmih umetnikov in umetnic ter dveh umetniških tandemov. Mednarodna skupinska razstava Pesmi v zraku je materializiran prikaz vezi, spletenih skozi aktivnosti rezidenčnega programa Umetnik na delovnem obisku Centra sodobnih umetnosti Celje. V letu 2014 bomo namreč v Celju obeležili deset let njegovega delovanja, tudi zato težnja po ponovnem srečanju s tujimi umetniki, ki smo jih v preteklih letih gostili v Celju, ter s slovenskimi, ki smo jim skozi partnerstvo z irskim rezidenčnim centrom FlaxArt studios omogočili gostovanje v Belfastu. Na razstavi bodo predstavljeni trije novi projekti. Umetnik Franc Purg je posebej za razstavo zasnoval večurni performans in projekcijo, Helen Stratford je pripravila novo zvočno delo How to Sing in Public, Iva Tratnik se bo predstavila z najnovejšim slikarskim delom naslovljenim Mantis Tango. Kustosinja razstave je Maja Hodošček. Razstavo sta podprla Mestna občina Celje in Ministrstvo za kulturo RS.

Program Umetnik na delovnem obisku se je začel izvajati zaradi spreminjajočih se produkcijskih pogojev ustvarjanja umetnosti, predvsem zaradi naraščajočega opuščanja ateljejske prakse in nadomestitve le-te z delovanjem v družbenem prostoru znotraj nacionalnih meja in zunaj njih. Navezovanje in povezovanje s prostorom kot določujočim dejavnikom za nastanek umetniškega dela od umetnika narekuje mobilen in fleksibilen način dela. Ateljejska praksa se razširi v umetniško raziskavo, ki poudarja procesualnost, delovanje v obliki sodelovanja z različnimi družbenimi skupnostmi, preučevanje zgodovinskih in političnih kontekstov določenega prostora, neposredno vpletenost v lokalna okolja ali odziv na posamezne procese, ki se v nekem prostoru pojavljajo. Rezidenčni programi omogočajo tudi časovnost, ki jo tovrstni način dela zahteva.

Center sodobnih umetnosti ni želel vzpostaviti rezidenčnega programa s strogim institucionalnim značajem, ampak prijateljsko okolje, povezano z lokalnim dogajanjem. Takšno okolje ustvarja zaupanje in recipročnost, pomembno je za oblikovanje trajnejših vezi, ki presegajo časovno določen okvir rezidenčnega bivanja. Izpostavljanje oblik sodelovanja, ki omogočajo kontinuiteto delovanja, je ena naših temeljnih usmeritev.

Razstava Pesmi v zraku, ki je zasnovana predvsem v smislu ponovne aktualizacije obstoječih mednarodnih povezav, vključuje dela, ki so nastala po rezidenčnem bivanju v Celju ali Belfastu in tako ponujajo vpogled v nedavno prakso sodelujočih umetnikov.

Vsebinsko raznolika dela (od obravnave znanstveno nedokazljivih fenomenov, kot je polje paranormalnega, do reinterpretacije dogodkov iz preteklosti ali izpostavljanja problematik sedanjosti, moči zabavne industrije na oblikovanje kolektivne zavesti, posledic potrošništva na individualne subjektivitete in naravno okolje ...) povezuje poudarjena uporaba zvoka, različnih načinov rabe glasu, glasbe, petja ... Od tod tudi naslov razstave.

V videu One Dog, a Man and an Island Mark Požlep prepeva mornarsko pesem Santianno. Franc Purg pripravlja večurni performans v sodelovanju s heavy metal skupino Voodoo Mule. Iva Tratnik s slikarskimi sredstvi upodobi pojoče živali. Helen Stratford v delu How to Sing in Public vabi gledalca k petju. V videu Stimme Katarina Zdjelar s prikazovanjem procesa modulacije glasu izpostavi uporabo glasu kot tehnike, ki vodi do posameznikove samouresničitve. V videu HR-Stamenova, kjer je zvok nadomeščen s tišino, opazujemo "govor" bolgarskega politika. Govor kot izraz kreativnega mišljenja je prisoten v delu F-L-A-M-M-A-R-I-O-N umetnice Susan MacWilliam. V posameznih delih njenega videa opazujemo irskega pesnika in pisatelja Ciarana Carsona, ki poleg izgovarjanja besed iz filmskega terminološkega slovarja recitira svojo poezijo. V kino nas vabita Nika Oblak in Primož Novak in nam ponudita na ogled kopijo napovednika za film Šund, v katerem popularna glasba bistveno prispeva k vzdušju v delu. Pop glasba se v videu Mohai španskega kolektiva Momu & No Es pojavi v obliki prepevanja s pomočjo playbacka in služi predvsem kot povod druženja dveh fiktivnih subjektivitet, izgubljenih sredi urbanega mesta. Zvoku urbanega mesta lahko prisluškujemo v delu Jaroslava Kyše.

V priponki prilagamo tudi fotomaterial

Momu & No Es, Mohai, 2012

Več informacij: Maja Hodošček, kustosinja, tel.: 03 42 65 162, e-pošta:maja.hodoscek@celje.si