Puberteta ni problem, ki ga je treba rešiti: Osamosvajanje deklet za uspeh v šoli
Ta čas preobrazbe vpliva na identiteto in samozavest.
Pariz, New York --(BUSINESS WIRE)-- Unesco in Procter&Gamble Always® sta 13. marca v New Yorku izdala prvo publikacijo o dobri strategiji in praksi o izobraževanju o menstrualni higieni v Združenih narodih. Knjiga bo izdana istočasno z letošno sejo Komisije ZN za status žensk.
© Always UNESCO program pismenosti v Senegalu
Izobraževanje o puberteti in higieni med menstruacijo, ki je deveta publikacija v Unescovi zbirki z naslovom Dobra strategija in praksa v zdravstveni vzgoji (Good policy and practice in health education), želi preseči nevednost in sramoto milijonov deklet. Puberteta je obdobje sprememb za vse mlade, še posebej za dekleta, ki jih spremembe na njihovem telesu zmedejo, to pa lahko postane velika ovira za njihovo izobraževanje. Mnogo preveč deklet ni pripravljenih na menstruacijo. V nekaterih državah so ankete pokazale, da kar dve tretjini deklet ob prvi menstruaciji ne vedo, kaj se dogaja. To ima lahko mnogo negativnih posledic za njihov fizični in čustveni razvoj, zaradi česar jim lahko pade samozavest, poslabšajo pa se tudi ocene v šoli.
Študija Univerze Oxford v Gani* je pokazala, da kar 95% deklet včasih manjka v šoli zaradi menstruacije, raziskava v Etiopiji** pa pravi, da je kar 39% deklet iz istega razloga poročalo o slabših rezultatih v šoli. Pogosto pomanjkanje urejenih sanitarij v šoli v kombinaciji s strahom in zadrego še dodatno pripomore k popuščanju v šoli med tem pomembnim časom v njihovem življenju.
"Dekleta, ki jih je strah iti v šolo med menstruacijo, imajo manj možnosti, da bodo odrasla v močne samostojne ženske," pravi generalna direktorica Unesca Irina Bokova. "Ta knjiga je pomemben korak k aktivaciji potrebne globalne podpore za enakopravnost med dečki in deklicami v izobraževanju. Moramo aktivirati učitelje, zakonodajalce, nevladne organizacije in zasebni sektor, da bodo podprli izobraževanje o puberteti in higieni med menstruacijo, kar je nepogrešljiv del v prizadevanju za enakopravnost med spoloma in dostop do dobre izobrazbe za vse učence."
"Po ocenah v puberteto vsako leto vstopi 50 milijonov deklet. To je ključno obdobje, kjer pridobijo osnove higiene, razvijajo samospoštovanje ter gradijo na samozavesti," pravi podpredsednik oddelka za globalno in žensko nego Edgar Sandoval. "Menimo, da nobeno dekle ne bi smelo zgubiti samozavesti med puberteto. Blagovna znamka Always® že več kot 30 let zagotavlja izobraževanja o puberteti milijonom mladih ljudi po vsem svetu. Prek partnerstva z Unescom lahko lahko še bolj vplivamo na dekleta, ki bodo jutri postala ženske."
Publikacija opisuje načine sodelovanja med izobraževanjem o puberteti in higieni med menstruacijo od osnovne šole naprej za vse partnerje v procesu. Poleg tega daje jasna priporočila o tem, kako se znebiti stigme nad menstruacijo in vsem deklicam ponuditi priložnost, da postanejo močne samostojne ženske.
Publikacija je rezultat partnerstva med Unescom in blagovno znamko Procter&Gamble Always®, ki je bilo ustanovljeno leta 2011 z namenm promocije osamosvajanja deklet in mladih žensk.
*Scott L, Dopson S, Montgomery P, Dolan C and Ryus C (2009, draft) Impact of providing sanitary pads to poor girls in Africa. University of Oxford
**Abera Y (2004) Menarche, menstruation related problems and practices among adolescent high school girls in Addis Ababa. MSc thesis
O podjetju Procter & Gamble
P&G s svojimi znamkami služi približno 4,8 milijardam ljudi po celem svetu. Portfelj družbe sestavljajo ene izmed najbolj zaupanja vrednih, močnih, kakovostnih vodilnih znamk kot denimo Ace®, Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® in Whisper®.
P&G skupnost je s svojimi aktivnostmi prisoten v okoli 70 državah po celem svetu. Za podrobne informacije ter najnovejše novice o P&G ter njegovih znamkah obiščite http://www.pg.com.
O Unescu
UNESCO je edina agencija Združenih narodov, ki pokriva vse vrste izobraževanja. Njegovo delo vključuje razvoj izobraževanja od predšolske vzgoje, skozi primarno, sekundarno in terciarno izobraževanje, vključno z s tehničnim ter poklicnim usposabljanjem, neformalnim izobraževanjem in izobraževanjem odraslih. Unesco se zavzema za celostno in humanistično vizijo kakovostnega izobraževanja po vsem svetu, izpolnjevanje pravice vseh do izobrazbe ter verjame , da izobrazba igra ključno vlogo v človeškem, družbenem in gospodarskem razvoju. Za več informacij obiščite http://www.unesco.org/education in http://www.unesco.org/new/health-education.
Oglejte si spletno oddajanje v živo: webTV.UN.org (kliknite na UNESCO & Always Puberty Education Policy Announcement)
Slike/multimedijske vsebine so dostopne na:
http://www.businesswire.com/multimedia/home/20140313005358/en/
Kontakti
UNESCO Press Service
Sue Williams
T: +33 1.45.68.17.06
M: +33 (0)6.15.92.93.62
s.william@unesco.org
MSL Group
Laurie Masonson
T: 1.646.500.7807
M: 1.917.459.6164
laurie.masonson@mslgroup.com
Vir: Procter & Gamble
Pametna multimedijska galerija
Always globalni program izobraževanja o puberteti - pomagajmo dekletom vsega sveta do osamosvojitve
© Always UNESCO program pismenosti v Senegalu
Nepalska dekleta sodelujejo v projektu menstrualne higiene "Zavarujmo prihodnost" (Protecting Futures) v okviru organizacije Save the Children & Always © Susan Warner za Save the Children / Always
Do tega sporočila za javnost in multimedijskih vsebin lahko dostopate na