O-STA

Zaključil se je raziskovalni tabor spletne slovenščine za srednješolce Janes

V petek, 28. avgusta 2015, se je z zaključno prireditvijo in predstavitvijo rezultatov zaključil Raziskovalni tabor spletne slovenščine za srednješolce JANES. Tabora se je udeležilo 22 dijakov iz vse Slovenije.

Raziskovalni tabor spletne slovenščine za srednješolce JANES je prva tovrstna prireditev pri nas. Na tabor, ki ga sofinancira Ministrstvo za kulturo in je bil za udeležence brezplačen, smo povabili 25 dijakov 1., 2. in 3. letnikov gimnazij z vse Slovenije. Predavatelji in mentorji na raziskovalnem taboru so vrhunski strokovnjaki s področja korpusnega jezikoslovja in jezikovnih tehnologij z Oddelka s prevajalstvo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.

"Z raziskovalnim taborom, na katerem so srednješolci dobili priložnost raziskovati slovenščino z najsodobnejšimi viri, tehnologijami in metodami, razvitimi v okviru projekta Viri, orodja in metode za raziskovanje nestandardne spletne slovenščine (http://nl.ijs.si/janes/), smo želeli dijakom približati slovenščino in pokazati, da je izjemno zanimiv in pomemben predmet proučevanja. Poleg tega pa dijake tudi seznaniti z jezikovnimi tehnologijami, s katerimi slovenščina postaja vse bolje opremljena," je povedala vodja projekta doc. dr. Darja Fišer. Tako so na praktično zasnovanih raziskovalnih delavnicah dijake uvedli v svet korpusnega jezikoslovja in jezikovnih tehnologij ter jih opremili s kompetencami, ki jim omogočajo, da s pomočjo prosto dostopnih virov za slovenščino samostojno odgovarjajo na najrazličnejša jezikovna vprašanja. Z analizo izbranih jezikovnih prvin so osvetlili razlike med standardno in spletno slovenščino na ortografski, leksikalni, skladenjski in slogovni ravni ter razlike med jezikom družbenih medijev in govorjeno slovenščino. "S pomočjo opravljenih analiz so dijaki spoznali temeljne pojme s področja sociolingvistike in analize diskurza ter dvignili zavest o Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta,

izbiri ustreznih jezikovnih različic v različnih govornih položajih," je potek projekta razložila Fišerjeva.

Raziskovalni tabor je sicer trajal pet dni. Vsak dan je bil posvečen drugi osrednji temi, ki je bila najprej predstavljena na uvodnem predavanju, temu pa so mu sledile vaje in delavnice. Na njih so dijaki v manjših skupinah pod nadzorom mentorjev samostojno raziskovali izbrano raziskovalno vprašanje. Ob koncu raziskovalnega tabora so pripravili javno predstavitev rezultatov opravljenih raziskav. Rezultati so objavljeni na povezavi: http://nl.ijs.si/janes/dogodki/tabor-2015/

Tabor je spremljal tudi bogat kulturni program, v katerem so sodelovali priznani ustvarjalci, ki jih odlikuje ljubezen do slovenščine in prizadevanje za njeno popularizacijo med mladimi. V ponedeljek smo priredili standup večer z Boštjanom Gorencem Pižamo, v torek smo se odpravili na vodeni ogled po literarnih poteh Ljubljane, v sredo smo gostili vabljeni predavanji doc. dr. Dejana Jontesa "Moč besed" in Kaje Dolar "Razvezani jezik", v četrtek pa je Andrej Rozman Roza za nas uprizoril gledališko predstavo Simplozij.


Dodajamo izjavo ene od udeleženk tabora:

Krista, Logatec (3. letnik):

"Profesorica slovenskega jezika je prejela vabilo in me povabila k udeležbi, saj me slovenski jezik zelo zanima. Čeprav si pred začetkom tabora nisem natančno predstavljala, kako bo vse skupaj potekalo, je tabor zelo zanimiv. Presenečena sem, koliko ljudi se ukvarja s tem področjem, zanimivo je, kaj vse se da raziskati. Vsako jutro smo začeli s predavanji, sledile so vaje in delavnice. Na slednjih smo pripravili osnutek raziskave na določeno temo, sledili so končni rezultati. Tabor bi priporočila vsem, saj bi se tisti, ki jih tematika bolj zanima, verjetno zanj odločili, obenem pa tudi tistim, ki jih slovenski jezik morda ne zanima tako zelo, pa bi spoznali, da je v njem veliko zanimivega. Sama kot eno od možnosti izbire svojega študija vidim tudi študij slovenskega jezika."