Iz senc smrti v svetlobo hrepenenja - drugi koncert Vokalnega abonmaja Slovenske filharmonije
Spoštovani,
vljudno vabljeni na drugi koncert Vokalnega abonmaja Slovenske filharmonije, ki bo v nedeljo 11. oktobra 2015 ob 19. 30 uri v Dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji.
Krešimir Stražanac basbariton
Andreja Kosmač klavir
Spored:
Modest Petrovič Musorgski: Pesmi in plesi smrti /Pesni i pljaski smerti
Hugo Wolf: Michelangelove pesmi/Michelangelo-Lieder
Johannes Brahms: Podoknica, op. 106, 1/Ständchen, Op. 106, 1
Franz Schubert: Glasbi, op. 88, 4 /An die Musik, Op. 88, 4
Johannes Brahms: Obup, op. 72, št. 4/Verzagen, Op. 72, Nr. 4
Franz Schubert: Prometej/Prometheus, Nachlass Lfg. 47 D 674
Johannes Brahms: Kako blažena si, moja kraljica, op. 32, 9/ Wie bist du meine Königin, Op. 32, 9
Johannes Brahms: Na poletnem polju, op. 86, 2/Feldeinsamkeit, Op. 86, 2
Franz Schubert: Hrepenenje /Sehnsucht
Hrvaški basbaritonist Krešimir Stražanac se bo predstavil z izrazito sugestivnim programom. Interpreta publika sicer pozna predvsem kot opernega pevca; pod vodstvom Franza Welserja-Mösta je nastopil v Carmen, v Fideliu pa z Bernardom Haitinkom. Tokrat ga bo spremljala pianistka Andreja Kosmač, znana zlasti po komornem muziciranju z baritonistom Matjažem Robavsom.
Nosilno delo večera bo zagotovo cikel štirih pesmi Modesta Petroviča Musorgskega Pesmi in plesi smrti. Glasbeni poliptih štirih podob smrti - Uspavanka, Serenada, Trepak in General - je bil napisan leta 1875, izdan pa šele po skladateljevi smrti v izdaji Glazunova in Rimskega-Korsakova. Skladba poleg Schubertovih in Schumannovih ciklov velja za eno največjih mojstrovin med samospevi, v njej pa se je Musorgski spoprijel s štirimi realističnimi upesnitvami trenutka konca življenja: s smrtjo otroka, mladenke, pijanca v mrazu in vojaka na bojnem polju. Besedila so delo Arsenija Arkadjeviča Goleniščeva-Kutuzova, vnuka znamenitega generala iz velike ruske domovinske vojne leta 1812; Musorgski je njegovo liriko izbral tudi za svoj drugi veliki ciklus - Brez sonca. Pesmi in plesi smrti so s svojo silovito glasbeno izpovednostjo nagovorili najpomembnejše basiste 20. stoletja, med njimi Borisa Hristova, Nikolaja Gjaurova in Mattija Salminena.
Motiv definitivne končnosti - smrtnosti - povezuje Musorgskega z drugo izmed treh Michelangelovih pesmi Huga Wolfa (Alles endet, was entstehet) v drugem delu sporeda. Slišali bomo eno kultnih del našega rojaka iz Slovenj Gradca, ki je v svojem času slovel kot glasbeni novator, pevca pa zaradi prefinjenega zlitja glasbe in besedila, pomena glasbene in tekstne fraze ter obeh akcentov sili k mejam tehnične in artistične zmožnosti. Kot zanimivost opozorimo, da bo koncert v dvorani, kjer sta v sezoni 1902-1903 gostovala pianist Heinrich Potpeschnigg in znameniti baritonist Ferdinand Jäger, zelo pomembna promotorja Wolfovega samospeva.
Nazadnje bodo poslušalce k svetlejšim čustvom usmerile Brahmsova Podoknica ter Schubertove Glasbi, Prometej in Hrepenenje, z njimi pa bo koncert izzvenel v eterično svetlobo katarze, ki jo prinaša vsako glasbeno potovanje iz teme k luči oziroma iz pekla k odrešenju. To pa je izziv tako za glasbene ljubitelje kot za sladokusce.
Vabimo vas tudi na pogovor o sporedu, skladateljih in izvajalcih, ki bo uro pred koncertom v Dvorani Slavka Osterca v Slovenski filharmoniji.
Slovenska filharmonija, Kongresni trg 10, 1000 Ljubljana, T +386 1 24 10 800
www.filharmonija.si, info@filharmonija.si
Prodaja vstopnic: uro pred koncertom pri blagajni Slovenske filharmonije
Rezervacija vstopnic: T +386 1 24 10 800, E info@filharmonija.si
Slika 1: Krešimir Stražanac, foto Patrick Vogel
Slika 2: Andreja Kosmač, foto Arhiv AF