O-STA

V. mednarodna znanstvena konferenca Talent Education / Izobraževanje talentov

Odmevna mednarodna znanstvena konferenca s področja izobraževanja talentiranih in nadarjenih je potekala od 19. do 20. novembra 2020 virtualno, pod organizacijskim odborom MIB (Mednarodni izobraževalni center), ITEI (International Talent Education Institute) in Univerze na Primorksem, Pedagoške fakultete (UP PEF), ki jo je zastopala izr. prof. dr. Mojca Kukanja Gabrijelčič, predsednica programskega odbora.

Na konferenci, ki se jo je udeležilo več kot 170 udeležencev iz Belgije, Italije, Francije, Grčije, Združenih držav Amerike, Kanade, Nemčije, Slovenije in tudi s Hrvaške, Češke, Slovaške, Poljske ter z Nizozemske, Japonske in drugih držav, so sodelovali svetovno uveljavljeni strokovnjaki s področja nadarjenosti - dr. Nicolas Colangelo (University of Iowa, ZDA), dr. Tracy Ford Inman (The Center for Gifted Studies, Western Kentucky University, ZDA), dr. Connie Phelps (Gifted Program Director & King Endowed Professor, Emporia State University, ZDA), dr. Willeke Rol (Bright Kids, Netherlands), dr. Taisir Subhi Yamin (General Director The International Centre for Innovation in Education, Ulm, Nemčija), dr. Jasna Arrigoni (Faculty of Education, University of Rijeka, Htvaška) in številni drugi. Uvodni pozdrav je vsem sodelujočim namenila tudi predstojnica Oddelka za edukacijske vede na UP PEF doc. dr. Maja Mezgec.

Konferenca je osvetlila veliko različnih problemov s področja nadarjenosti in talentiranosti v 21. stoletju, predstavila številne mednarodne rezultate raziskav ter zanesljive mednarodne prakse v zvezi z izobraževanjem nadarjenih, odličnostjo, ustvarjalnostjo in razvojem talentov. Tematike so se dotikale predvsem pomembnosti razvoja talentov, socialnega in intelektualnega kapitala s poudarkom na trenutne krizne čase, ko jih družba potrebuje - morda kot še nikoli doslej.

Učitelji, akademiki, pedagogi, psihologi, oblikovalci izobraževalne politike in menedžerji, koordinatorji programov, ravnatelji, vzgojitelji ter drugi strokovnjaki so obravnavali različne kategorije, med drugim: prakse v razvoju znanosti; didaktične strategije; spodbujanje potenciala nadarjenih, ustvarjalnih in nadarjenih učencev; svetovanje in usmerjanje; integrirane storitve, zasnovane in izvedene za posebne potrebe nadarjenih, ustvarjalnih in nadarjenih ljudi; dvojno izjemnost; nadarjene v času epidemije; obogatitev učnih okolij; krepitev zmogljivosti in strokovni razvoj vzgojiteljev in učiteljev; starševstvo nadarjenih otrok in mladostnikov; mednarodni modeli dela z nadarjenimi in talentiranimi.

Organizacija in sodelovanje UP PEF je še posebnega pomena, saj se tako širi akademsko znanje in družbena odgovornost spodbujanja razvoja nadarjenih in talentiranih posameznikov. Tudi številen narod mora namreč spoštovati majhno skupino posameznikov, ki zaradi svojih sposobnosti igrajo usodno vlogo v znanstvenem, medicinskem, industrijskem, tehnološkem in kulturnem idr. razvoju. To je pomembno še posebej v kriznih časih, ko so vsi upi uprti na najbolj sposobne posameznike in njihov intelektualni kapital na medicinskem področju.

V okviru znanstvene konference je nastala tudi 324 strani obsežna monografija, katere glavna urednica je izr. prof. dr. Mojca Kukanja Gabrijelčič.