O-STA

Medkulturna prednost šolanja na daljavo - koprski študenti se povezali z učenci slovenskih korenin iz Banjaluke

Na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (UP PEF) je bilo vzpostavljeno sodelovanje med študenti študijskega programa Pedagogika in člani Društva Slovencev Triglav iz Banjaluke.

V okviru praktičnega dela pri predmetu Medkulturnost v vzgoji in izobraževanju, ki ga vodi dr. Barbara Zorman, so se študentke 2. letnika univerzitetnega študijskega programa 1. stopnje Pedagogika preko videokonference povezale z učenci, ki se v Banjaluki z učiteljico mag. Barbaro Hanuš učijo slovenskega jezika. Učenci slovenščine so si po starosti različni - od srednješolcev do upokojencev, veliko pa jih ima družinske korenine v Sloveniji. Študentke so jih spraševale o njihovem odnosu do Slovenije, delu Društva Slovencev Triglav ter življenju v Banjaluki. "Spoznala sem, kako smo različni, a hkrati podobni, koliko se lahko naučimo od drugih kultur in s tem popestrimo svoje življenje. Vesela sem za to izkušnjo," je ob zaključku srečanja dejala študentka z UP PEF.

S pomočjo individualnih intervjujev so študentje spoznali, da je Banjalučanom slovenska kultura zanimiva in hkrati zelo različna od njihove ter da je učenje slovenščine resnično velik zalogaj. Kljub temu se tega jezika želijo naučiti, saj jim pomaga pri vključitvi v slovensko študijsko in delovno okolje, pravijo.

"Lepo je videti, kako pripadniki drugega naroda cenijo Slovence, kulturo in jezik. Zanimivo je, kakšno gromozansko željo imajo po učenju slovenščine - že to, da imajo možnost gledati slovenske televizijske programe, jim veliko pomeni. Spoznala sem, da je učenje slovenščine poseben izziv in da smo lahko ponosni na svoj jezik in kulturo," je dodala študentka z UP PEF.

Študentje so še spoznali, da njihovi sogovorniki dajo velik poudarek svojim koreninam, zato si želijo spoznati slovensko kulturo in postati njen del: "Moja sogovornica je bila zelo zgovorna, njeno znanje slovenščine pa je bilo odlično. Izrazila je navdušenje nad Slovenijo in željo po bivanju ter študiju pri nas. Čeprav je bila Slovenka mama njene babice, tudi sama ohranja slovensko kulturo in jezik ter zase in za svojo družino pravi, da so tako Slovenci kot Srbi. Lepo je bilo videti željo dijakinje po stiku s slovenskimi koreninami."

Koprske študente so intervjuji pozitivno presenetili, saj so tudi sami začeli gledati na našo kulturo z drugačnega zornega kota. Poleg tega so spoznali, kako je pri delu z učenci priseljenci pomembna empatija in razumevanje ter da lahko vsak pedagoški delavec, učitelj ali svetovalec z željo ter voljo pomaga učencem priseljencem.