O-STA

Razglasili so zmagovalca glavne nagrade tekmovanja IBM Watson AI XPRIZE, ki je prvim trem podelilo nagrade v skupni vrednosti 5 milijonov ameriških dolarjev

23. junij 2021 17:30 UTC

Zmagovalna tehnologija podjetja Zzapp Malaria bo prikazala, kako lahko ljudje sodelujejo z umetno inteligenco ter tako rešujejo globalne izzive

LOS ANGELES--(BUSINESS WIRE)-- XPRIZE, vodilno podjetje na svetu na področju organizacije tekmovanj, ki spodbujajo razvoj rešitev za glavne izzive človeštva, in IBM Watson, oddelek družbe IBM, ki se ukvarja z rešitvami za podjetja, ki temeljijo na tehnologiji umetne inteligence, sta danes razglasila zmagovalca glavne nagrade tekmovanja IBM Watson AI XPRIZE Challenge, ki se je pričelo leta 2016. Petletno globalno tekmovanje si je prizadevalo za pospešitev uveljavljanja tehnologij umetne inteligence, hkrati pa je spodbujalo kreativne, inovativne in drzne ideje o rabi tehnologije, ki so resnično uporabne za reševanje bistvenih družbenih izzivov.

Zmagovalec tekmovanja je Zzapp Malaria, na drugo mesto se je uvrstilo podjetje Aifred Health, na tretje pa Marinus Analytics. Ti finalisti so bili izbrani iz nabora 10 četrtfinalistov, tja pa so se uvrstili na podlagi predstavitev idej na dogodku, ki je lani potekal na sedežu organizacije TED v mestu New York. Glavna nagrada je vredna 3 milijone ameriških dolarjev, drugouvrščeni bo prejel milijon ameriških dolarjev, tretjeuvrščeni pa 500.000 ameriških dolarjev. Več kot 150 ekip s celega sveta se je potegovalo za nagrade.

"Po petih letih garanja in zavzetosti je XPRIZE navdušen, da lahko razglasi podjetje Zzapp Malaria za zmagovalca tekmovanja IBM Watson AI XPRIZE," je dejala Anousheh Ansari, glavna izvršna direktorica podjetja XPRIZE. "Zzapp Malaria, Aifred Health in Marinus Analytics so vodilni v razvoju umetne inteligence in veselimo se, da bomo od blizu spremljali pozitivni učinek, ki ga bodo imeli na našo prihodnost."

"Vsak izmed treh finalistov tekmovanja IBM Watson AI XPRIZE izkazuje, kaj je mogoče, ko se moč umetne inteligence uporabi za reševanje nekaterih najtežjih svetovnih izzivov," je povedal Daniel Hernandez, generalni direktor oddelka za podatke in umetno inteligenco podjetja IBM. "Navdihujoče je videti, kako tehnologije umetne inteligence, ki jih razvijamo pri podjetju, pomagajo tem organizacijam razviti in nadgraditi dobre tehnološke rešitve, ki vodijo v pozitivne družbene spremembe."

  1. Zzapp Malaria, ki ima sedež v mestu Tel Aviv v Izraelu, se zavzema za izkoreninjenje malarije. Njihova tehnologija umetne inteligence se osredotoča na reševanje glavnih izzivov, s katerimi se soočajo kampanje za izkoreninjenje malarije. Podjetje izdeluje personalizirane napovedne modele z orodji, kot so IBM Watson Studio for Cloud Pak for Data, ter tako pomaga napovedati število majhnih vodnih površin, ki jih povzročijo padavine, in izboljšati odzivnost pri uporabi insekticida larvicid.

  • Marinus Analytics (s sedežem v mestu Pittsburgh v ameriški zvezni državi Pensilvaniji): Podjetje, ki ga vodi ženska, je bilo ustanovljeno leta 2014 na akademiji Carnegie Mellon Robotics, poganja pa ga ena sama misija: boj proti trgovini z ljudmi. Njihova rešitev, ki se imenuje Traffic Jam, je skupek analitičnih orodij, ki prihranijo ure, včasih celo dneve, pri preiskovanju in iskanju storilcev in žrtev, tako da hitro spremenijo obsežne podatke v uporabne. Marinus Analytics uporablja orodji IBM Watson Discovery in IBM Watson Assistant za izboljšanje rešitve Traffic Jam, hkrati pa z njima tudi sodeluje v boju proti finančnim goljufijam in nezakonitim denarnim nakazilom mednarodnim kriminalnim združbam.

  • Aifred Health (nahaja se v mestu Montreal v Kanadi): Podjetje za digitalne zdravstvene rešitve, ki se posveča podpori pri zdravljenju duševnih bolezni, vključno v primeru depresije. Njihova rešitev s pomočjo umetne inteligence pridobiva odzive več tisoč pacientov ter tako pomaga prilagoditi zdravljenje posamezniku in hitreje doseči boljše počutje. Orodje IBM Watson Health nudi podjetju Aifred Health na milijone arhivov, ki vsebujejo podatke opazovalnih študij depresije ter tako izboljšajo njihove modele strojnega učenja.

XPRIZE AI je sklical mednarodno žirijo za določitev zmagovalca tekmovanja. Žirija je ocenila vsako ekipo glede na njihov dosežek v naslednjih štirih kategorijah: doseganje tehničnega učinka, dokazani učinek v resničnem svetu, nadgradljivost učinka v resničnem svetu ter etika in varnost.

Zmagovalne ekipe so bile razglašene danes v sodelovanju z revijo WIRED med pogovorom o rabi umetne inteligence za dobro človeštva (IBM Watson AI XPRIZE's AI For Good), ki je potekal med Anousheh Ansari, glavno izvršno direktorico podjetja XPRIZE, in Sethom Dobrinom, glavnim strokovnjakom za umetno inteligenco pri podjetju IBM. Pogovarjala sta se o izzivih in pomenu umetne inteligence za prihodnost človeštva. Na podlagi sodelovanja z WIRED je podjetje XPRIZE organiziralo tudi javno glasovanje za najbolj navdihujočo ekipo, kjer je ponovno zmagalo podjetje Zzapp Malaria. Celoten pogovor in dodatne vsebine si lahko ogledate na portalu revije WIRED, ki je na voljo tu.

O XPRIZE

XPRIZE, neprofitna organizacija tipa 501(c)(3), je vodilna na svetu na področju organizacije inovativnih tekmovanj, ki pomagajo reševati največje izzive sveta. Trenutno potekajo naslednja tekmovanja: XPRIZE Carbon Removal, kjer so v igri nagrade v skupni vrednosti 100 milijonov ameriških dolarjev, XPRIZE Feed the Next Billion, skupaj vredno 15 milijonov ameriških dolarjev, XPRIZE Rainforest z 10 milijoni ameriških dolarjev, ANA Avatar XPRIZE, prav tako vredno 10 milijonov ameriških dolarjev, in XPRIZE Rapid Reskilling v skupni vrednosti 5 milijonov ameriških dolarjev. Več informacij je na voljo na xprize.org.

O IBM Watsonu

Watson je orodje podjetja IBM, ki podjetjem nudi rešitve, ki temeljijo na tehnologiji umetne inteligence, ter jim tako pomaga bolje napovedati in vplivati na prihodnje izide, avtomatizirati kompleksne postopke in izboljšati odzivnost. Watson se je prek eksperimentiranja razvil iz projekta oddelka za raziskave podjetja IBM v nadgrajen in odprt nabor izdelkov, ki delujejo povsod. Uporabilo ga je že več kot 40.000 strank, vključno z vodilnimi svetovnimi blagovnimi znamkami v različnih sektorjih, da bi tako preoblikovali način dela njihovih zaposlenih. Več informacij je na voljo na https://www.ibm.com/watson.

Oglejte si izvirno besedilo na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210623005848/en/

Kontakti

Kontakt za medije:
Sunshine Sachs
xprize@sunshinesachs.com

Katerina Stamatiou, XPRIZE
prcontact@xprize.org

IBM Watson
Zachery Bishop
zachery.bishop@ibm.com

Vir: XPRIZE