HOFER v projekt Donirana hrana priključil vse trgovine in organizacijam namenja 17.800 evrov
Sporočilo medijem
Dodatno z novim logotipom "Je rok potekel? Pogosto uporabno dlje.", ki ga kupci najdejo na izbranih izdelkih, spodbujajo k odgovornemu ravnanju s hrano v gospodinjstvih.
Lukovica, 13. oktober 2021: Ob sobotnem Svetovnem dnevu hrane je HOFER kot prvi večji trgovec v Sloveniji v projekt Donirana hrana priključil vse svoje trgovine po Sloveniji. Hkrati organizacijam, ki prevzemajo in distribuirajo donirano hrano, namenjajo donacijo v skupni vrednosti 17.800 evrov. V sklopu prizadevanj za zmanjšanje odpadne hrane na izdelkih lastnih blagovnih znamk uvajajo tudi logotip, ki sporoča, da izdelka po poteku roka uporabnosti pogosto še ni treba zavreči.
Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije vsak Slovenec letno zavrže kar 68 kg hrane, zato je problematika zavržene hrane zagotovo vse bolj opazna. Pri HOFERju si v sklopu iniciative Danes za jutri ter projekta Skrbno s hrano prizadevajo zmanjšati količino presežne hrane v trgovinah in izzive rešujejo na dveh nivojih. V prvi vrsti s premišljenim načinom naročanja skrbijo, da je ostankov hrane v trgovini malo, za donacijo primerne izdelke pa trgovine donirajo socialno ogroženim in ranljivim skupinam. Na drugi strani širijo zavest o ravnanju s hrano v gospodinjstvih - z novim logotipom na izdelkih lastnih blagovnih znamk namreč osveščajo, da izdelka po poteku roka uporabnosti pogosto še ni treba zavreči.
Vse trgovine HOFER neprodane količine hrane namenjajo socialno ogroženim in ranljivim skupinam
HOFER za odgovorno ravnanje s hrano skrbi z optimizacijo naročanja izdelkov in dovršenim logističnim sistemom ter pocenitvijo izdelkov pred potekom roka uporabnosti. Kljub temu pa omejena količina predvsem sveže hrane ob zaprtju trgovine ostane neprodana. Z namenom doniranja omenjene hrane se je HOFER leta 2017 priključil projektu Donirana hrana, ki ga je leta 2013 pričela izvajati Zveza Lions klubov, distrikt 129, Slovenija. Ob letošnjem Svetovnem dnevu hrane je trgovec k projektu priključil vseh 89 trgovin HOFER.
Pri HOFERju več kot 10.000 socialno ogroženim in ranljivim skupinam donirajo sadje, zelenjavo, kruh in pekovske izdelke pred pretečenim rokom uporabnosti ter druge primerne izdelke. V sklopu projekta so pri HOFERju samo v prvih 9 mesecih leta 2021 razdelili že več kot 500 ton hrane.
Zdenko Podlesnik, pooblaščenec za Donirano hrano v Zvezi Lions klubov, ocenjuje, da se je v času izvajanja projekta količina zavržene hrane zmanjšala za 10 kg letno na posameznika. "Z izvajanjem projekta dosegamo sinergijo med vsemi udeleženci: donatorji, posredniki, upravičenci in okoljem. Donatorji izboljšujejo kulturo podjetja ter poslovno učinkovitost, posredniki to nadgrajujemo s socialno noto in sočutjem, prejemniki imajo izboljšan jedilnik, v okolju je manj zavržene hrane in odnos do hrane se izboljšuje. HOFER je med donatorji najbolj prepoznaven po raznolikosti donirane hrane, med drugim donira največ sveže zelenjave in sadja".
HOFER organizacije podprl z donacijo v vrednosti 17.800 evrov
Na področju prevzema in razdeljevanja hrane socialno ogroženim in ranljivim skupinam HOFER sodeluje s prostovoljci iz kar 24 socialnih in humanitarnih organizacij. Ker prevzemanje in razvoz hrane za organizacije predstavlja opazen strošek, so ob Svetovnem dnevu hrane pri HOFERju vsem organizacijam, s katerimi sodelujejo v sklopu projekta Donirana hrana, namenili
donacijo v skupnem znesku 17.800 evrov za pokritje njihovih logističnih in drugih manipulativnih stroškov iz naslova projekta Donirana hrana.
"V Slovenski filantropiji smo zelo veseli sodelovanja s podjetjem HOFER. Zdi se mi, da skupaj naredimo veliko dobrega v zmanjševanju odvečne in zavržene - predvsem zavržene hrane. Mi tega ne bi mogli izvajati brez prostovoljk in prostovoljcev in tudi ne brez donatorjev, ki nas finančno podpirajo, tako kot zdaj tudi HOFER. Ampak na koncu, ko hrana pride v prave roke, mislim, da smo lahko vsi zelo ponosni na delo, ki ga opravljamo," je o projektu povedala Tereza Novak, izvršna direktorica Slovenske filantropije.
Z novim logotipom skrbno s hrano tudi v gospodinjstvih
Ljudje hrano pogosto zavržemo, četudi so izdelki senzorično povsem neoporečni. HOFER je s tem namenom uvedel nov logotip "Je rok potekel? Pogosto uporabno dlje.", ki ga kupci najdejo na izdelkih HOFERjevih lastnih blagovnih znamk z rokom uporabnosti "Uporabno najmanj do". Omenjeni izdelki namreč pogosto niso za zavreči, če so bili zaprti, pravilno hranjeni in imajo ustrezen videz, vonj in okus.
Na tem področju HOFER sodeluje tudi z Biotehniško fakulteto, kjer izvajajo senzorične analize in mikrobiološke preiskave izdelkov z umeščeno oznako "Je rok potekel? Pogosto uporabno dlje." pred in po izteku roka uporabnosti "Uporabno najmanj do".