Telekom Slovenije in ELES povezujeta polnilno, energetsko in IKT-infrastrukturo s sistemsko rešitvijo e-polnilnic
Ljubljana, 18. oktobra - Telekom Slovenije in ELES sta skupaj s partnerji razvila napredno rešitev za učinkovito množično polnjenje e-vozil, ki je vodena na daljavo in ki zagotavlja stabilnost elektroenergetskega sistema. Rešitev je del koncepta celostnega razvoja infrastrukture za masovno polnjenje e-vozil E8. Telekom Slovenije, ELES in NGEN so predstavnikom podjetij v živo prikazali, kako lahko s tovrstnim sistemskim pristopom najceneje in ogljično nevtralno polnijo poslovne vozne parke e-vozil. Gre za prvo tovrstno demonstracijo v Sloveniji.
S povečevanjem števila e-vozil na slovenskih cestah se povečujejo potrebe po električnih polnilnicah, pri tem pa je pomembno tudi, da v Sloveniji vzpostavimo mrežo inteligentnih e-polnilnic na zasebnih lokacijah in da uporabnikom omogočimo cenovno ugodno polnjenje večjega števila e-vozil. E-vozila se polnijo najceneje, če so na polnilnice priključena dlje časa, med polnjenjem pa zagotavljajo regulacijo proizvodnje in porabe električne energije. Če ponazorimo s primerom: ko v elektroenergetskem omrežju nastopi nepredvidena razlika med proizvodnjo in porabo električne energije, operater omrežja (ELES) od izbranega ponudnika sistemskih storitev (NGEN) zahteva pomoč pri uravnavanju ravnovesja v sistemu. Ponudnik sistemskih storitev za izravnavo uporabi električna vozila, ki so priključena na e-polnilnice (v tokratnem primeru na lokacijah Telekoma Slovenije in družbe ELES), ki omogočajo daljinsko upravljanje moči polnjenja v razponu od trenutno razpoložljive minimalne do maksimalne moči polnjenja.
Telekom Slovenije in ELES za inteligentno upravljanje e-polnilnic uporabljata napredno programsko opremo, s katero zagotavljata večnivojsko upravljanje moči polnjenja na daljavo (primer Ocean, Etrel). Dolgoročno bo ta infrastruktura lahko podpirala tudi koncept V2G (vehicle-to-grid), kjer bodo e-vozila lahko delovala kot hranilniki električne energije in jo bodo po potrebi tudi sproščala v omrežje.
"Čeprav so rešitve, ki smo jih danes demonstrirali v živo, logične in razširjene v strokovni javnosti, je ELES več let iskal partnerje, ki bi bili pripravljeni povezati vrsto gradnikov in pri tem upoštevati mednarodne standarde IKT-povezovanja. Zadovoljen sem, da s Telekomom Slovenije in družbo NGEN delimo enako vizijo. Ob dvigu cen električne energije, kakršnemu smo priča sedaj, lahko polnjenje skladno s konceptom E8, ki ga bo odslej tržil Telekom Slovenije, zagotavlja cene bistveno pod borznim povprečjem, aktivacijo odjemalcev in pospešeno elektrifikacijo vseh vrst vozil," je poudaril mag. Uroš Salobir, direktor Področja za strateške inovacije družbe ELES.
"Pri naprednih rešitvah za množično polnjenje e-vozil je ključna zanesljiva in varna informacijsko-komunikacijska infrastruktura, ki omogoča delovanje tudi najbolj kompleksnih rešitev, posebej prilagojenih za potrebe posamezne panoge ali ekosistema, kot je e-mobilnost. Peta generacija mobilnih omrežij (5G) preko možnosti rezinjenja prinaša uvedbo navideznih namenskih ("kampus") omrežij, kar pomeni, da se znotraj ene fizične infrastrukture omogoči virtualna namenska omrežja za posamezne vertikale. Rešitev, ki jo bomo kot storitev 'na ključ' kmalu ponudili na trgu, podjetja pa jo bodo lahko kupila ali najela, ima na voljo več nivojev upravljanja. To je nadaljnji korak k digitalizaciji družbe in ustvarjanja zelene brezogljične družbe," pravi Tomaž Jontes, podpredsednik uprave Telekoma Slovenije, odgovoren za komercialno področje.
Rešitve za množično polnjenje e-vozil Telekoma Slovenije in družbe ELES, ki so skladne s konceptom celostnega razvoja infrastrukture za masovno polnjenje e-vozil E8, so razvite za okolju prijazno prihodnost, saj podpirajo uvedbo električnih vozil in s tem zmanjševanje emisij CO2. Navedeno je skladno tudi s t. i. zelenimi cilji Evropske unije za razogljičenje družbe in podpira prizadevanja Slovenije pri doseganju zastavljenih okoljskih ciljev.