O-STA

Povpraševanje po storitvi E-oskrba, ki starejšim omogoča samostojnejše in varnejše bivanje v domačem okolju, se povečuje

Povpraševanje po storitvi E-oskrba, ki starejšim omogoča samostojnejše in varnejše bivanje v domačem okolju, se povečuje

Ljubljana, 25. november - Ob razglašeni epidemiji v lanskem ter povečevanju števila okužb s COVID-19 in dodatnem omejevanju stikov v letošnjem letu v Telekomu Slovenije zaznavajo povečano povpraševanje po storitvi E-oskrba. E-oskrba je socialnovarstvena storitev socialnega servisa, ki starejšim, invalidom in kroničnim bolnikom omogoča samostojnejše, bolj varno in neodvisno bivanje v domačem okolju, saj zagotavlja 24-urno povezavo z asistenčnim centrom v primeru, da uporabniki potrebujejo pomoč. Za E-oskrbo se odloča tudi vedno več oseb z blago demenco in parkinsonovo boleznijo, zato so v Telekomu Slovenije z donacijama v višini 4.000 evrov podprli tudi delovanje društev Spominčica in Trepetlika. Primarni namen in cilj društva Spominčica je zagotavljanje strokovne in učinkovite pomoči osebam z demenco, njihovim svojcem ter skrbnikom, medtem ko društvo Trepetlika izobražuje bolnike in njihove skrbnike o zdravljenju parkinsonove bolezni in osvešča o načinih lajšanja življenja obolelih.

"Sprva so bili predvsem starejši do storitve E-oskrba zadržani, saj težje razumejo, kaj vse sodobna tehnologija že omogoča in kje nam lahko pomaga, v zadnjem letu pa se ta trend spreminja. Tako se za storitev E-oskrba odloča vedno več starejših in njihovih svojcev, ki so na ta način bolj mirni, da je pomoč, če se zgodi karkoli nepredvidenega, na dosegu roke. Podatki namreč kažejo, da se v domačem okolju zgodi veliko padcev, starejši pa zaradi padca ali nenadne slabosti pogosto ne zmorejo do telefona, da bi poklicali pomoč, ali soseda. Po padcu v domačem okolju starejši na pomoč v povprečju čakajo 18 ur, zaradi predolgega čakanja na pomoč pa v Sloveniji vsako leto umre okoli 600 ljudi," ob tem pravi Peter Pustatičnik, vodja E-oskrbe in E-Zdravja v Telekomu Slovenije.

Uporabnik E-oskrbe lahko asistenčni center na pomoč pokliče s preprostim pritiskom na gumb naprave za pomoč, ki je nameščena v njegovem domu, če pa do naprave ne more oziroma ni v njeni bližini, lahko sproži klic s pritiskom na gumb za pomoč na zapestnici. Za sproženje pomoči je na voljo tudi poseben gumb za pomoč na verižici, ki padec zazna in samodejno sproži klic v asistenčni center, v katerem strokovno osebje zagotovi ustrezno pomoč.

Mesečna naročnina na storitev E-oskrba prvih šest mesecev znaša 21,40 evrov (nato 24 evrov) in vključuje varovalni telefon in zapestnico z gumbom za klic na pomoč ter SIM kartico z neposredno povezavo v asistenčni center, ki je dosegljiv 24 ur na dan.

Vedno več evropskih držav starejšim od 65 let oskrbo na daljavo (so)financira z javnimi sredstvi. V Sloveniji se za tovrstno obliko pomoči svojim občanom odloča vedno več občin. Aktualen seznam občin je na voljo - tukaj.