O-STA

Baletni ansambel SNG Opera in balet Ljubljana je z Gusarjem osvojil španska srca

Ljubljanski baletni ansambel je navdušeno občinstvo avditorija Victorja Villegasa v Murcii spravil na noge.
Gledališče Generalife v palači Alhambra v Granadi je pokalo po šivih od gledalcev vseh starosti, tudi zelo majhnih otrok. Občinstvo je nekaj minut navdušeno in navdušeno ploskalo, pišejo španski kritiki.
Plesalci ljubljanskega ansambla nastopajo na odru tržaškega Gledališča Verdi v Straussovi opereti Netopir. Koreografijo je pripravil baletni solist Lukas Zuschlag.
Na gradu v Nepiju je minule dni potekal že šesti Mednarodni festival plesa in plesov, na katerem je ljubljanski baletni ansambel pod vodstvom Renata Zanelle za svoje dosežke prejel nagrado zlati hrestač.

Ljubljana, 12. 7. 2022

Baletni ansambel SNG Opera in balet Ljubljana je z Gusarjem osvojil španska srca

Nagrajeni z Zlatim Hrestačem izvrstno nastopajo tudi v tržaškem gledališču Verdi

Po odmevnem nastopu na mednarodnem festivalu v Granadi in v avditoriju Victorja Villegasa v Murcii so baletniki ljubljanske Opere minuli konec tedna v Italiji za umetniške dosežke prejeli mednarodno nagrado zlati hrestač, za njimi pa je tudi nastop na premieri operete Netopir v tržaškem Gledališču Verdi.

Val navdušenja nad izvedbo Gusarja ljubljanskega baletnega ansambla se v Granadi in Murcii, kot poročajo španski mediji, še ni polegel.

"Baletni plesalci so najprej pustili neverjeten vtis v Granadi na največjem mednarodnem festivalu v Andaluziji, nato pa še v Murcii, v avditoriju Victorja Villegasa, kjer so poželi stoječe ovacije, o katerih tam govorijo še danes," pravi umetniški direktor baleta Renato Zanella.

Balet v dveh dejanjih Gusar, ki ga je koreograf José Carlos Martínez po M. Petipaju javnosti prvič predstavil pred dvema letoma v Rimski operi, je bil tokrat premierno izveden tudi med španskim občinstvom, kar so opazili tudi kritiki. Ljubljanski baletni ansambel je z nastopom pred razgledanim občinstvom tako v Granadi kot v Murcii in s prejeto nagrado za odličnost zlati hrestač, ki jo vsako leto podeljujejo na Mednarodnem festivalu plesa in plesov v italijanskem Nepiju, pokazal, da spada med najboljše svetovne baletne ansamble.

"S tokratnim gostovanjem smo res zelo zadovoljni. Naš baletni ansambel je z izvrstnim plesom presenečal iz dneva v dan. Zato je tudi nagrada zlati hrestač, ki so nam jo za umetniško odličnost podelili na festivalu plesa in plesov v Nepiju, zaslužena in je prišla v najboljšem trenutku. Odprtih imamo že nekaj poti na italijanske odre in se dogovarjamo za različna sodelovanja in gostovanja v prihodnjih sezonah," zadovoljen nad uspehi umetnikov dodaja direktor SNG Opera in balet Ljubljana Staš Ravter.

Nekdanja baletna zvezda Pariške opere, danes svetovno znani koreograf José Carlos Martínez je svojo klasično različico Gusarja po Petipaju predstavil v vsej svoji izraznosti in z jasno pripovednostjo že za Rimsko opero 1. marca 2020, pred zaprtjem sveta zaradi covida. Balet je za boljše razumevanje izpilil v dve dejanji in mu dodal živahnejši ritem in scensko barvitost. Bravure solistov - v Granadi je v vlogi Medore plesala prvakinja Rimske opere Susanna Salvi, v Murcii pa solistka ljubljanskega baleta Nina Noč - je podkrepil z živahnimi kostumi sorojaka Iñakija Cobosa Guerrera, s scenografijo Mateja Filipčiča in svetlobo Jasmina Šehića. "Čudovito Sussano Salvi v vlogi Medore je s prelepo arabesko in solidnim obratom spremljal Kenta Yamamoto, solist ljubljanskega baleta, v vlogi Konrada. Umetniki slovenskega baletnega ansambla pod vodstvom Renata Zanelle so z vse boljšo tehniko in interpretacijo ponudili odličen večer s kostumografijo, pod katero se je podpisal Španec Iñaki Cobos," piše spletni Opera World, ki solista Susanno Salvi in Kento Yamamota opiše s temi besedami: "Susanna Salvi in Kenta Yamamoto sta s skoki, obrati in dvigi nog v največjem sijaju ponudila ves tehnični in virtuozni prikaz, ki ga Gusar kot eden najbolj zastopanih baletov po vsem svetu potrebuje."

Baletni ansambel, ki so se mu na odru pridružili tudi učenci baletnega konservatorija iz Granade in Murcie, je ves večer deloval povezano in kompaktno. "Čeprav je bilo med plesalci zaslediti nekaj neusklajenosti, ta ni okrnila briljantnosti močne in impresivne koreografije," piše Marta Carrasco v ABC de Sevilla. "Plesni par, Susanna Salvi in Kenta Yamamoto, se je dokazal s tehnično dovršenimi gibi. Salvi na odru poseduje ravno prav občutljivosti in elegance, Yamamoto pa je vlogo zaljubljenega pirata odigral zelo prepričljivo. Pokazal je tehniko in veličastno ekstenzijo v skokih kljub občasni neusklajenosti v zaključkih piruetnih obratov. Gledališče Generalife je pokalo po šivih od gledalcev vseh starosti, tudi zelo majhnih otrok, kar je za balet Gusar najboljši način promocije. Občinstvo je nekaj minut navdušeno in navdušeno ploskalo, javnost pa je stala," še piše.

Če je v Granadi blestela gostja Susanna Salvi, je v Murcii ljubljanska solistka Nina Noč. Toda za solistoma v glavnih vlogah niso zaostajali niti razočarali ostali solisti v stranskih vlogah. "Nina Noč in Kenta Yamamoto sta kot Medora in Conrad razumela Martínezovo nalogo in svoja lika zgradila iz tehničnih zapletenosti - briljantna sta bila v slavnem pas de deuxu - a nista zanemarila človeške in čustvene razsežnosti dveh zaljubljencev, na katera vedno preži nevarnost. Izstopala sta tudi Yaman Kelemet kot sužnja Gulnara in živahni plesalec Filippo Jorio kot prevarantski Lankadem," je v svoji kritiki, objavljeni v plesni reviji susyQ, zapisal Patricio Valverde. "To preprosto gusarsko zgodbo je do občinstva prinesla izjemno učinkovita zasedba slovenskega nacionalnega baleta, ki je znala podpreti koreografa v njegovi ideji poenostavljanja, čiščenja, rezanja, bistrenja, poliranja in niansiranja. Gusarja so postavili v dostopen in razumljiv balet, ki je bil predvsem zabaven," doda kritik.

Ljubljanski baletni ansambel je po mnenju španskih plesnih kritikov odličen v tradicionalnih produkcijah, še posebej, če gre z roko v roki z enim od velikih španskih koreografov Martínezom, ki dobro pozna ples in klasični repertoar ter je pripravil romantičnega Gusarja z odlično scensko izvedbo.

Plesalci, pred katerimi je daljši oddih, so se z gostovanja sicer vrnili utrujeni, a s še dovolj moči in motivacije, da se predstavljajo v Straussovi opereti Netopir v tržaškem Gledališču Verdi. Plesalci Nina Kramberger, Gabriela Mede, Mariya Pavlyukova, Erica Pinzano, Tasja Šarler, Lukas Bareman, Thomas Giugovaz, Filippo Jorio, Matteo Moretto in Oleksandr Koriakovskyi navdihujejo občinstvo z dinamično koreografijo Lukasa Zuschlaga, v katero je vključil polko, valček in kankan.

***