Konferenca v Kopru: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje
Uspešna konferenca Pedagoškega inštituta v Kopru
8. znanstvena konferenca z naslovom "Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje, je v polnem teku. Tudi letos so moči za namen uspešne konference in doprinos k znanosti združili Pedagoški inštitut, Slovensko društvo raziskovalcev na področju edukacije, Center Republike Slovenije za mobilnosti in evropske programe izobraževanja in usposabljanja ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem.
Včeraj je v uvodnem nagovoru zbrane pozdravila dekanja pedagoške fakultete, prof. dr. Mara Cotič, ki je poudarila pomen raziskovalnega učenja v današnjem svetu. V imenu glavnega organizatorja pa je zbrane nagovoril direktor Pedagoškega inštituta, prof. dr. Igor Ž. Žagar. Za glasbeno popestritev sta z istrsko ljudsko glasbo zbrane razvedrila Marino in Alenka Kranjac.
Čast uvodnega plenarnega predavanja pa je doletela dr. Manji Klemenčič, ki je zaposlena kot predavateljica sociologije na oddelku za sociologijo na Univerzi Harvard in predava, raziskuje, mentorira in opravlja svetovalno delo na področju sociologije in politike visokega šolstva ter mednarodnih in primerjalnih študij visokega šolstva. Ker se v svojem raziskovalnem delu ukvarja z vprašanji vplivnosti, učinkov ter aktivnega vključevanja študentov v izobraževalne procese in procese odločanja na visokošolskih zavodih, je v govoru poudarila pomembnost raziskovanja učiteljev. Predavanje je naslovila "Vključevanje raziskovalnega dela v pedagoške procese izobraževanja učiteljic in učiteljev: dvoje pričakovanih učnih dosežkov."
Sicer pa se dr. Klemenčič največ ukvarja s primerjalnimi empiričnimi raziskavami na področju Evrope, globalnimi primerjalnimi študijami ter študijami, ki zadevajo Slovenijo. V Sloveniji med drugim sodeluje z raziskovalno skupino na Centru Republike Slovenije za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja. Kot recenzentka in evalvatorka svetuje nacionalnim raziskovalnim skladom. Na področju priprave ter implementacije visokošolskih politik in strategij svetuje mednarodnim organizacijam (in državnim institucijam v Sloveniji, na Finskem, Saudski Arabiji, Nigeriji, Litvi, Kazahstanu in Španiji).
Po uvodnem predavanju je sledila podelitev priznanj in nagrad Pedagoškega inštituta, v sodelovanju s Slovenskim društvom raziskovalcev na področju edukacije (SLODRE). Priznanje za najboljše doktorsko delo na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja letos prejme dr. Klaudija Šterman Ivančič (Pedagoški inštitut), prejemnik priznanja za izjemne dosežke na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja je dr. Plamen Mirazchiyski (Pedagoški inštitut), priznanje za življenjsko delo na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja pa prejme prof. dr. Sonja Pečjak (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta).
Po podelitvi priznanj so sledile predstavitve prijavljenih prispevkov in plenarnih razprav na temo izobraževanja za raziskovalno učenje.
Tekom dneva so v prostorih Pedagoške fakultete sledila predavanja na temo izobraževanja učiteljev za raziskovalno delo.
Jutro drugega dne je kronalo plenarno predavanje dr. Paola Sorzia z Univerze v Trstu. Predavanje je naslovil: "Na raziskovanju temelječe poučevanje in pogoji za razvoj kritičnega mišljenja učencev." Po predstavitvi prijavljenih prispevkov, plenarnih razprav ter doktorskih seminarjev, bo popoldne sledila okrogla miza z naslovom: Izzivi prenove v vzgoji in izobraževanju. Na okrogli mizi bodo sodelovali prof. dr. Janez Vogrinc z ljubjanske Pedagoške fakultete, sicer tudi vodja Delovne skupine za pripravo nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja. Sodelovala bo tudi izr. prof. dr. Tina Vršnik Perše, UM PEF, dr. Lea Kozel, pomočnica ravnatelja osnovne šole Vojke Šmuc Izola, mag. Anton Baloh, ravnatelj Osnovne šole Vojke Šmuc Izola, pa tudi prof. dr. Silva Bratož z UP PEF ter dr. Darko Zupanc iz Državnega izpitnega centra.
Okroglo mizo bo vodila prof. dr. Amalija Žakelj. Več o njej bomo še poročali.