Nov rekord: pri HOFERju zbrali 20.400 očal za slabovidne v manj razvitih državah
V akcijah HOFERja in Lions kluba Ljubljana Barje v 12 letih
skupno zbranih več kot 142.000 očal
Lukovica, 30. maj 2024: V letošnji akciji zbiranja rabljenih očal, ki je v vseh trgovinah HOFER potekala med 15. aprilom in 15. majem 2024, je bilo zbrano rekordno število - 20.400 - rabljenih očal z dioptrijo za slabovidne v manj razvitih državah sveta. Z dobrodelno gesto je akcijo podprla tudi Optika Clarus, ki je donirala 116 povsem novih bralnih očal.
Samo letos so v sklopu akcije, ki je potekala v vseh 92 trgovinah HOFER po Sloveniji, s pomočjo kupcev zbrali kar 20.400 očal, s katerimi bo lepše življenje omogočeno prav toliko slabovidnim posameznikom, ki si ne morejo privoščiti okulistične oskrbe. Že drugo leto zapored je akcijo kot ambasador podprl Tomaž Mihelič Marlenna, novinar, pevec in humanitarec, ki je nad letošnjim številom zbranih očal navdušen: "Kot ambasador te akcije ne bi mogel biti bolj vesel. Takšen odziv je samo še dodatna potrditev, da znamo gledati s srcem. Hvala vsem, ki ste se odzvali."
Vsako leto se v Evropi zbere okoli 3 milijone rabljenih očal
Že 12 let vsa očala, zbrana v sklopu akcije, ki jo HOFER organizira v sodelovanju z Lions klubom Ljubljana Barje, iz Slovenije odpotujejo v Le Havre v zbirni center francoskega Lions kluba Medico Lions Club de France. "V francoskem zbirnem centru se, ker gre za evropsko iniciativo, letno zbere okoli 3 milijone očal z dioptrijo iz različnih evropskih držav. Vsa zbrana očala se tam ročno pregledajo, da niso opraskana, da ne manjka kakšen del in da niso poškodovana. Po pregledu in čiščenju se za vsak par očal izračuna korekcija," je pojasnil Aleš Polajnko, pooblaščenec za slepe, slabovidne in gluhoslepe v Zvezi Lions klubov Slovenije D-129. Lani je na stotine tisoč očal, primernih za uporabo, po podatkih omenjenega francoskega Lions kluba odpotovalo v Kambodžo, v države na območju frankofonske in Južne Afrike.
Očala prešteli kar pri HOFERju
Tudi letos so zbrana očala sortirali in prešteli HOFERjevi sodelavci in predstavniki Lions kluba Ljubljana Barje. HOFER namreč kot družbeno odgovorno podjetje spodbuja akcije korporativnega prostovoljstva in zaposlenim določeno število ur prostovoljnega dela šteje v delovni čas. "Pri HOFERju smo hvaležni prav vsakomur, ki se je pridružil akciji in oddal svoja rabljena očala. Hvala tudi vsem šolam in vrtcem, kjer so zbirali očala in jih dostavili v naše trgovine, ter optikam in drugim ustanovam, kjer so prepoznali lep namen te akcije. 20.400 zbranih očal pomeni, da bomo pomagali prav toliko posameznikom, na kar sem izjemno ponosen," je povedal Bor Trček, vodja za trajnost in zagotavljanje kakovosti izdelkov pri HOFERju.
HOFER je ob začetku letošnje akcije zbiranja očal tradicionalno, z donacijo 1000 evrov, podprl Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne ter tako prispeval k nakupu Brajevega stroja, ki slepim omogoča branje.
Gre za trajnostni princip ponovne uporabe
Akcija zbiranja rabljenih očal je odličen primer trajnostnega principa ponovne uporabe v praksi. Očala, ki jih nekdo zavrgel, ker zanj niso več primerna, čeprav so še vedno uporabna, namreč postanejo koristen pripomoček za nekoga drugega, ki si očal ne more privoščiti.
V zbirnih škatlah je pristalo tudi nekaj etuijev za očala, ki se sicer v okviru akcije ne zbirajo. HOFER jih je predali v nadaljnjo uporabo oziroma predelavo Komunalnemu podjetju Vrhnika. Tako bo tudi surovina, ki bi sicer lahko končala na odpadu, lahko dobila novo življenje.
Izboljšanje vida z očali sicer lahko drastično spremeni življenje. Ljudje namreč z vidom zaznavamo kar 80 % informacij o okolici, slab vid pa vpliva na življenje nasploh, saj omejuje gibanje, vzpostavljanje in vzdrževanje socialnih stikov ter izobraževanje in možnosti za delo. HOFERjevi kupci ter vsi ostali, ki so od leta 2013 pomagali v Sloveniji zbrati že več kot 142.000 rabljenih očal, tako pomembno prispevajo k izboljšanju kakovosti življenj slabovidnih otrok in odraslih v manj razvitih državah sveta.
Po ocenah Zveze društev slepih in slabovidnih v Sloveniji ima pri nas večje okvare vida kar od 30.000 do 40.000 posameznikov, hude okvare pa med 8.000 in 10.000. Na svetu ima po ocenah Svetovne zdravstvene organizacije težave z vidom vsaj 2,2 milijarde ljudi. Hujšo okvaro vida ima približno 285 milijonov ljudi, od tega je 39 milijonov slepih. Približno 1 milijardi posameznikov bi lahko okvaro vida z ustrezno oskrbo preprečili ali vsaj delno ozdravili, zato je pomembno okulistično oskrbo omogočiti tudi tistim, ki si je ne morejo privoščiti. |
Več o akciji zbiranja rabljenih očal: https://www.hofer.si/sl/druzbena-odgovornost/trajnostni-projekti/zbiralna-akcija-ocal.html
Kontakt Oddelek za odnose z javnostmi Telefon: 01/ 83 46 956 E-mail: mediji@hofer.si
O podjetju HOFER
Podjetje HOFER je v Sloveniji prisotno od leta 2005 in šteje že več kot 2000 zaposlenih in 91 trgovin. S tem se uvršča med večja slovenska trgovska podjetja, večina njegove ponudbe pa predstavljajo živila. V rednem sortimentu kupcem ponuja že prek 3000 vrst izdelkov. Sledi svojemu vodilu kupcem zmeraj ponujati najvišjo kakovost po najnižji ceni, kar dosega z optimizacijo in trajnostno usmerjenostjo na vseh področjih.
Kot del skupine ALDI SÜD (Aldi jug) v skupini HOFER delujejo tudi HOFER Österreich (Avstrija), ALDI Suisse (Švica) ter ALDI Magyarország (Madžarska) in ALDI Italia (Italija).
Zgodovina skupine ALDI Süd sega v leto 1913, ko je družina Albrecht v Essnu odprla trgovino z živili. Sprva zgolj domiselna podjetniška ideja je sčasoma dozorela v uspešen diskontni koncept. Zanj so značilne jasno začrtana ponudba lastnih blagovnih znamk, brezkompromisna filozofija kakovosti in optimizacija procesov na vseh ravneh v podjetju. V središču podjetja ostajajo ljudje: zaposleni, kupci, dobavitelji in drugi partnerji ter odgovornost do njih. S tem podjetje upravičuje svoj slogan "Več kot fer. HOFER.".