O-STA

Telekom Slovenije za E-oskrbo in identifikacijo z biometrično osebno izkaznico na mobilnem telefonu prejel zlato in srebrno priznanje za inovativnost

Na fotografiji (od leve proti desni): Bojan Jurca, Peter Pustatičnik, Andrej Tomšič, Elena Nikolavčič (vsi iz Telekoma Slovenije), Aljoša Jerman Blažič (SECTCEE), Gregor Rakar, Ajda Brlec, Petra Nahtigal (vsi iz Telekoma Slovenije), Svetlana Šaljić (SETCEE) in Marjeta Pučko (Telekom Slovenije).

Ljubljana, 20. junij - Telekom Slovenije je prejel dve priznanji za inovativnost. Rešitev E-oskrba in vitalne funkcije je prejela zlato priznanje, rešitev za identifikacijo z biometrično osebno izkaznico na mobilnem telefonu pa srebrno priznanje Zbornice osrednjeslovenske regije pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) za najboljše inovacije v regiji. Rešitev E-oskrba in vitalne funkcije poleg oskrbe na daljavo vključuje tudi spremljanje vitalnih funkcij na domu; rešitev je v sodelovanju z Univerzitetnim kliničnim centrom Ljubljana razvila ekipa inovatorjev Telekoma Slovenije. Rešitev identifikacije z biometrično osebno izkaznico na mobilnem telefonu, ki je na voljo v okviru pametne denarnice VALÚ, pa sta razvili ekipi Telekoma Slovenije in podjetja SETCCE.

E-oskrba s spremljanjem vitalnih funkcij je nov pristop pri celostni oskrbi starejših, kroničnih bolnikov in invalidov v domačem okolju. Storitev z enostavno uporabo napredne tehnologije zagotavlja hitro pomoč v primeru poškodbe ali poslabšanju zdravstvenega stanja. Izboljšana je dostopnost do socialnih in zdravstvenih storitev, kar zagotavlja bolj varno, samostojno in kakovostno življenje uporabnikov storitve na domu, hkrati pa je zaradi rednega spremljanja vitalnih funkcij in hitre obravnave manj zapletov, hospitalizacij in nepotrebnih smrti. Storitev s svojo učinkovito in enostavno implementacijo razbremenjuje sistem zdravstvenega in socialnega varstva. Inovacija izvirno povezuje tehnologijo, postopke celostne dolgotrajne oskrbe za učinkovito ukrepanje.

"Rešitev E-oskrba in vitalne funkcije je nastala kot nadgradnja obstoječe rešitve E-oskrba. Nadgradnja je bila razvita v okviru projekta E-oskrba na domu, ki jo je financiral Evropski socialni sklad, projekt pa je vodilo Ministrstvo za zdravje. Več kot 30 % uporabnikov E-oskrbe namreč potrebuje tudi redno spremljanje vitalnih funkcij na daljavo. To jim zagotavlja lažjo in pravočasno dostopnost do zdravstvenih storitev, boljše obvladovanje kroničnih bolezni in posledično manj zapletov, manj obiskov zdravnikov ter hospitalizacij in hitrejši odpust iz bolnišnice. Zdravstveno osebje lahko na daljavo na učinkovit, enostaven in pregleden način stalno spremlja vitalne funkcije in v primeru odstopanj zagotovi takojšnje ukrepanje. Vse skupaj precej olajša organizacijo dela in poveča učinkovito rabo omejenih virov zdravstvenega in socialnega varstva. Inovativna rešitev je ustrezno razvita, preizkušena in pripravljena za nacionalno uvedbo. Želimo, da bi Ministrstvo za zdravje v sodelovanju z Ministrstvom za solidarno prihodnost čim prej zagotovilo možnost spremljanja vitalnih funkcij prek E-oskrbe vsem, ki to potrebujejo, kar je bil tudi namen projekta oz. inovacije," je ob prejemu zlatega priznanja izpostavil Peter Pustatičnik, vodja E-oskrbe in E-zdravja pri Telekomu Slovenije.

Identifikacija z biometrično osebno izkaznico na mobilnem telefonu je prva rešitev, ki uporabnikom omogoča možnost identifikacije s pomočjo biometrične izkaznice na mobilnem telefonu, in sicer znotraj pametne denarnice VALÚ. Tako se lahko uporabniki kadarkoli in kjerkoli identificirajo oz. izkažejo svojo istovetnost za upravljanje s svojim uporabniškim računom VALÚ. Ta inovacija omogoča odlično uporabniško izkušnjo dostopa do storitev in varno interakcijo, povsem primerljivo z obiskom v poslovalnici.

Inovacija prinaša nov digitalni pristop odnosov z uporabniki. Na ta način se lahko podjetja še bolj približajo uporabnikom, saj omogočijo najvišjo možno stopnjo udobja ter optimizacijo njegovega časa, hkrati pa tudi najvišjo stopnjo verodostojnosti. Storitev bo prihodnje zagotovo pomemben del procesa identifikacije uporabnikov na daljavo tudi na drugih področjih, saj jo je mogoče hitro in enostavno implementirati v različne obstoječe in nove rešitve.