Zaključeno prvo leto delovanja posebne Raziskovalno-razvojne enote predšolske vzgoje Vrtca Koper in Pedagoške fakultete
V četrtek, 5. septembra 2024, je na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem (UP PEF) potekala predstavitev rezultatov evalvacije dela v Raziskovalno-razvojni enoti Predšolske vzgoje (RA-RA PV UP PEF). Zaposleni s fakultete in Vrtca Koper so predstavili rezultate evalvacijske študije, ocenili dosedanje dosežke enote ter spodbudili razpravo o priložnostih in izzivih v prihodnje.
Enota RA-RA je že v prvem letu delovanja v okviru Vrtca Koper dosegla izjemne rezultate, kar potrjujejo pozitivni odzivi staršev in otrok, ki so bili vključeni v večjezični vrtec, kot tudi odzivi vzgojiteljic, ki aktivno izvajajo program. Poudarjeno je bilo, da je model večjezičnega vrtca že v prvem letu uvajanja pri otrocih zagotovil viden napredek na različnih področjih (jezikovne spretnosti, reševanje problemov, večja koncentracija, radovednost, socialne veščine, jezikovno zavedanje, pozitivna stališča do jezikovne in kulturne raznolikosti idr.), in da pomembno prispeva k zagotavljanju kakovosti predšolske vzgoje ter krepitvi vezi z lokalno skupnostjo.
V študijskem letu 2023/2024 se je v okviru enote odvila vrsta aktivnosti: sklop izobraževanj za strokovne in vodstvene delavce vrtca, aktivno sodelovanje študentk in študentov UP PEF, obiski študentov in študentk iz Norveške, Nemčije in Belgije ter študijski obiski strokovnjakov iz tujine v okviru mednarodnih projektov in Mednarodnega tedna UP. V enoti je bil urejen tudi center za naravoslovne dejavnosti, s poudarkom na zagotavljanju izkustvenega, raziskovalnega učenja.
Rezultati dela so bili predstavljeni na mednarodnih konferencah na Dunaju (https://phwien.ac.at/infos_termine/diversity-in-action-international-conference-on-language-friendly-pedagogy/) in v Krakovu (https://ellra.weebly.com/) ter znanstvenih in strokovnih publikacijah z namenom širitve novih spoznanj in pristopov, razvitih v okviru enote RA-RA.
V šolskem 2024/2025 bosta v enoti RA-RA delovali že dve večjezični vrtčevski skupini, prav tako je načrtovana tudi izvedba dodatnih izobraževanj za strokovne delavce v vrtcih. V partnerskem sodelovanju strokovnih delavcev vrtca ter visokošolskih učiteljev in raziskovalcev pa nastaja tudi priročnik za zgodnje učenje italijanščine, ki bo predstavljal pomemben prispevek k razvoju didaktike italijanskega jezika.