O-STA

Konvergenca: Vir upanja za telekomunikacijski sektor?

Nova raziskava evropskega trga telekomunikacij, ki jo je opravilo vodilno svetovalno podjetje A.T. Kearney, kaže na potrebo po usklajenem nastopu ponudnikov.

Evropski trg telekomunikacij trenutno doživlja pomembne spremembe: zaradi agresivne, neusmiljene konkurence padajo cene in prihodki. Položaj mnogih ponudnikov se je še poslabšal zaradi povečane regulacije na evropski ravni. Sektor zato išče rešitve. "Evropski ponudniki se na spremenjene osnovne okoliščine odzivajo na različne načine. Podjetja stalno iščejo inovacije in nove vire prihodkov, medtem pa se še naprej osredotočajo na zmanjševanje stroškov. Na nekaterih evropskih trgih, kot je denimo britanski ali švicarski, gre trenutni trend v smeri konsolidacije," pravi Hagen Götz Hastenteufel iz podjetja A.T. Kearney.

Soavtor raziskave Robert Kremlicka meni, da se bo neusmiljena konkurenca nadaljevala: "Možnosti, da bi ljudje še povečali obseg telefoniranja, je malo. Tudi, če se obseg prenosa podatkov poveča, bo učinek zaradi cenovne vojne ničen. Prihodki na minuto padajo tako hitro, da bodo denimo pri mobilnih komunikacijah do leta 2013 morda le še uspeli pokriti njihove stroške."

Spopad za trge, ki prinašajo rast

V sedanjih razmerah v sektorju so najbolj prizadeti ponudniki, ki se ukvarjajo s klasično telekomunikacijsko dejavnostjo, to so operaterji čistih fiksnih omrežij in omrežij mobilnih komunikacij. "Pričakujemo, da bo segment širokopasovnih aplikacij in spletnih storitev do leta 2013 ustvaril 22 odstotkov prihodkov (trenutno jih 5%)," pravi Hastenteufel. Vendar pa se ravno v tem segmentu konkurenca stopnjuje.

Pozitiven učinek konvergence

Raziskava poudarja močan pozitiven učinek konvergence. Gre predvsem za integracijo mobilnih komunikacij in dejavnosti fiksnih omrežij, sprva pri prodaji in pomoči uporabnikom, kasneje pa tudi na področju trženja in upravljanju omrežij. "V Evropi se praktično vsi ponudniki nekdaj v lasti države poslužujejo konvergence in tako poskušajo ustvariti konkurenčne prednosti", pravi Hastenteufel. To je očitno v konkretnih produktih. Uspešni konvergentni produkti povezujejo obstoječe telekomunikacijske storitve z novimi, kot je denimo televizija.

Konvergenca v skladu z željami uporabnikov

Zlivanje mobilnih komunikacij s fiksnimi omrežji odpira poti za zagotavljanje večje lojalnosti uporabnikov in za uspešnejše pridobivanje novih uporabnikov. "Primeri kažejo, da konvergenčni produkti za več kot polovico zmanjšajo željo uporabnikov po zamenjavi operaterja", pravi Hastenteufel. Možnosti navzkrižne prodaje (up- in cross-selling) se povečajo, kar ustvarja konkurenčno prednost pred ponudnikih čiste mobilne in fiksne telefonije. "Konvergenca izpolnjuje želje uporabnikov po tehnično dovršenih telekomunikacijah, ki so enostavne za uporabo. Zlivanje obeh tehnologij odpira nove možnosti za inovacijo produktov."

Vendar pa se A.T. Kearney strinja, da konvergenca ni čudežno zdravilo in da bo uspešna le, če bo njena izvedba celovita.

Za več informacij se obrnite na:

Hagen Götz Hastenteufel
A.T. Kearney GmbH
Charlottenstrasse 57
D-10117 Berlin
Tel. +49 30 2066 0
hagen.goetz.hastenteufel@atkearney.com

Robert Kremlicka
A.T. Kearney Ges.m.b.H.
Trattnerhof 1
A-1010 Vienna
Tel: +43 1 53667 0
robert.kremlicka@atkearney.com


http://www.atkearney.de/content/presse/pressemitteilungen_practices_detail.php/id/50997/practice/telekomm