Strateške usmeritve skupine Petrol za obdobje 2010 - 2014
Ljubljana, 21. april 2010 - Nadzorni svet družbe Petrol d.d., Ljubljana je na včerajšnji 20. redni seji obravnaval Strateški poslovni načrt skupine Petrol za obdobje 2010 - 2014.
Strateški poslovni načrt skupine Petrol za obdobje 2010 - 2014 je temeljni korporativni dokument, v katerem je skozi poslanstvo, vizijo, vrednote, cilje in strategije opredeljena poslovna prihodnost skupine Petrol za obdobje 2010 - 2014. V navedenem obdobju bo skupina Petrol sledila viziji postati nosilec kakovosti in razvoja celovite ponudbe energetike in "convenience" modela bencinskih servisov v JV Evropi z nadpovprečno zadovoljnimi kupci.
Na poslovanje skupine Petrol bodo pomembno vplivali naslednji, pogosto soodvisni dejavniki: gospodarske razmere v Evropski uniji, JV Evropi in ZDA, gibanje tečaja ameriškega dolarja ter gibanje cen na naftnem trgu. Pomembne determinante domačega poslovnega okolja pa so: domače povpraševanje in gospodarska rast, menjalni tečaj ameriškega dolarja ter ukrepi, s katerimi država regulira cene in trg energentov. Za poslovno okolje v obdobju 2010 - 2014 se predvideva stabilizacija gospodarskih razmer in postopen izhod iz gospodarske krize. V Sloveniji se po predvidevanjih Urada za makroekonomske analize in razvoj za leto 2010 napoveduje stabilizacija gospodarskih razmer in 0,6-odstotna rast BDP. V letu 2011 naj bi gospodarska rast znašala 2,4 odstotka, v letu 2012 pa 3,1 odstotek. Podobne stopnje rasti se pričakuje tudi v državah JV Evrope. Svetovni naftnih trg sodi med najbolj nestabilne trge, spremembe cen nafte in naftnih derivatov lahko tako bistveno vplivajo na velikost prihodkov od prodaje. Prodajne cene naftnih derivatov so na večini trgov, kjer posluje skupina Petrol, državno regulirane, bruto marža pa je določena v fiksnem znesku na liter goriva. Predpostavljamo, da bodo veljale kot takšne še naprej, in se ne bodo spreminjale. V primeru, da se eden ali več od zgoraj naštetih dejavnikov, ki smo jih upoštevali kot predpostavke pri pripravljanju strategije, bistveno spremeni, lahko dejanski rezultati odstopajo od načrtovanih.
Skupina Petrol bo svoje poslanstvo uresničevala preko svojih temeljnih poslovnih področij, ki so naftno - trgovska dejavnost na slovenskem trgu, naftno - trgovska dejavnost na trgih JV Evrope in energetska dejavnost, ki obsega področje prodaje in distribucije zemeljskega in utekočinjenega naftnega plina, toplote, elektrike ter področje energetskih in okoljskih rešitev. Delovala bo na trgih Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije, Črne gore in Kosova.
Glavne strateške usmeritve razvoja skupine Petrol so zagotavljanje rasti, povečevanje donosnosti poslovanja in povečevanje dodane vrednosti na zaposlenega. S premišljeno naložbeno politiko bomo zagotovili večjo donosnost sredstev, usmerjeni bomo v zagotavljanje finančne stabilnosti skupine, vodili pri našem poslovanju pa sta kakovost in poslovna odličnost.
Z doseganjem zastavljenih ciljev bomo krepili dolgoročno finančno stabilnost skupine Petrol. Kapitalska politika, ki temelji na dolgoročnem maksimiranju donosov delničarjev, sodi med najpomembnejše cilje naše razvojne strategije. S stabilno dividendno politiko bomo zagotavljali uravnoteženost dividendnih donosov delničarjev ter uporabo prostega denarnega toka za financiranje investicijskih načrtov skupine Petrol. To bo zagotavljalo dolgoročno rast in razvoj skupine Petrol, s tem pa maksimiranje vrednosti za lastnike.
Strategije skupine Petrol za doseganje strateških ciljev so utrjevanje pozicije na področju naftno - trgovske dejavnosti na slovenskem trgu, agresivna širitev poslovanja na trge JV Evrope, v smeri razvoja in izboljšanja tržnega položaja ter razvoj vseh energetskih dejavnosti v Sloveniji in prenos uspešnih modelov poslovanja na trg JV Evrope.
Doseganje strateških ciljev nam bodo omogočile aktivnosti, ki se nanašajo na področja:
• prodaje,
• marketinga,
• nabave naftnih derivatov in trgovskega blaga,
• logistike naftnih derivatov in trgovskega blaga in
• razvoja klasičnih in alternativnih goriv.
K uresničevanju strateških ciljev bomo pristopili z aktivno prodajno politiko, skrbno načrtovano širitvijo maloprodajne mreže in uvajanjem novih storitev na in ob bencinskih servisih, širili in dopolnjevali bomo tudi ponudbo na vseh energetskih področjih. Prizadevali si bomo za krepitev blagovne znamke Petrol s poudarkom na komuniciranju celostne energetske oskrbe na enem mestu. Učinkovita nabava in logistika sodita med ključne dejavnike, ki omogočajo izpolnjevanje strateških ciljev. Usmerjeni bomo v razvoj klasičnih in alternativnih goriv, kjer bomo ob izpolnjevanju najvišjih kakovostnih standardov dosledno upoštevali vso zakonodajo na področju varovanja okolja.
Ključni kazalniki za primerjavo uspešnosti poslovanja skupine Petrol s petimi največjimi naftnimi družbami v JV Evropi so tržni delež v naftno - trgovski dejavnosti na trgih JV Evrope (želimo biti med tremi največjimi trgovci v vsaki od držav), nadpovprečna stopnja zadovoljstva kupcev ter visoka 10-odstotna letna rast čistega poslovnega izida.
V strateškem poslovnem načrtu smo strokovno utemeljeno prikazali razvojne možnosti skupine Petrol. Prepričani smo, da nam bo ob sodelovanju vseh zaposlenih v skupini Petrol ustvarjalno energijo uspelo usmeriti v izpolnjevanje in uresničevanje zahtevnih načrtov, kar se bo odrazilo na povečevanju vrednosti podjetja za lastnike.
Nadzorni svet Petrola d.d., Ljubljana je na seji dne, 20. aprila 2010, obravnaval in potrdil strateške usmeritve skupine Petrol za obdobje 2010 - 2014, ki jih je za naslednje srednjeročno obdobje pripravila uprava in ji naložil, da finančno ovrednoti sprejeto strategijo.
Tomaž Kuntarič, predsednik nadzornega sveta
Aleksander Svetelšek, Predsednik uprave Petrola d.d., Ljubljana