O-STA

V Galeriji sodobne umetnosti Celje otvoritev razstave Publika je pomembna ! / Public Matters gostujočega kuratorja Branka Franceschija iz Zagreba

Izhodišče razstave predstavlja občutek Franceschijeve osebne frustracije nad vse večjim prepadom med obiskovalci in sodobno umetniško produkcijo

Celje, 7. februar 2011, Zavod Celeia Celje Celeia center sodobnih umetnosti vabi v četrtek, 10. februarja 2011 ob 20.00 v Galerijo sodobne umetnosti Celje na otvoritev razstave Publika je pomembna! / Public Matters, ki jo je za celjsko razstavišče zasnoval hrvaški kurator, umetnostni zgodovinar Branko Franceschi. Razstava Publika je pomembna! temelji na Franceschijevih dvajsetletnih delovnih izkušnjah v različnih oblikah javnih istitucij, ki posredujejo umetnost publiki. Na razstavi sodelujejo naslednji umetniki:

Nikola Bašić, Bojan Brecelj, Bob Van Dijk, Enigma objekta, Zlatko Kopljar, Ivan Kožarić, Beral Madra, Marko Pogačnik, Karin Schneider.

Pred otvoritvijo bo ob 19.00 v Galeriji sodobne umetnosti Celje zanimivo predavanje kuratorke in umetnostne kritičarke Beral Madre, prve kustosinje Istanbulskega bienala, ki bo predavala o svojih večletnih izkušnjah in o sodobni umetniški sceni v Turčiji. Razstavo, na katero je vstop prost, si lahko obiskovalci ogledajo do 27. 3. 2011. Za pomoč pri realizaciji razstave se zahvaljujemo Ambasadi Turčije v Ljubljani in letalskemu prevozniku Turkish airlines.

Otvoritveni kuharski dogodki Centra sodobnih umetnosti Celje:

Tokrat kuha Branko Franceschi.

"Razstava Publika je pomembna! temelji na Franceschijevih dvajsetletnih delovnih izkušnjah v različnih oblikah javnih istitucij, ki posredujejo umetnost publiki. Izhodišče razstave predstavlja občutek osebne frustracije nad vse večjim prepadom med obiskovalci in sodobno umetniško produkcijo, ne glede na to, ali se prepad kaže skozi nezadosten obisk razstavnih prostorov (kar je značilno za naš prostor), ali pa skozi prevelik obisk v tistih ustanovah, ki so se, največkrat v želji po pozitivni finančni bilanci znašle v primežu populistične strategije razstavnih blockbusterjev, oziroma prepuščanju mainstream mentalitete v povezavi s promocijo inovativnih, spodbujajočih in eksperimentalnih projektov, kot je običajno v družbi razvitejše demokracije in ekonomije.

Razstava s predstavitvijo desetih primerov umetniške, kuratorske in arhitekturne prakse kritizira obstoječe stanje in afirmira strategije, ki z osredotočanjem na aktiviranje in vključevanje javnosti sodobni umetnosti vračajo pošteno načet občutek smiselnosti ter razlogov obstoja in zato uspešno, pa čeprav le za trenutek, premoščajo nastalo vrzel.

Vsi predstavljeni projekti so bili realizirani, področje njihovega delovanja pa pokriva:

problem dostopnosti umetnosti kot kritike obstoječe ravni instiucionalne prezentacije umetnosti (Sintgalerija, Portable Art, Formalno ↔ Angažirano, Otroška razstava, Skulptura 1954 - 2000, Enigma objekta); participativnost in demistifikacijo kot afirmacijo strategije vključevanja publike v uresničitev koncepta (Selfishstudio, Polje križeva, K2), oziroma aktivacijo publike z izgradnjo kompleksnega mutlifunkcionalnega okolja, z namenom vpliva na psihofizične sposobnosti uporabnikov skozi razvoj motoričnih veščin ob simultanem pridobivanju kulturoloških vrednosti (Otroško igrišče Pomerio) ali glede na lastnino in pomen muzejskih zbirk (Formalno ↔ Angažirano). Za razliko od community art projektov, ki so zasnovani na ozaveščanju, vrednotenju in afirmaciji kreativnih potencialov, ki jih v sebi skriva vsak posameznik, so predstavljeni projekti aktivistični v smislu realizacije težnje ponovnega osvajanja prostora kulture, ki pripada javnosti, brez nje ne more obstati, od samega prostora pa je publika v zgodovinskem smislu postala odtujena.

Če menimo, da so umetniške, kuratorske in arhitekturne prakse v civilizacijskem smislu visoko specializirane dejavnosti in discipline, zasnovane na talentu, znanju in veščinah, ter da je segment kulture, s katerim se ukvarjajo, izgubil živ kontakt s publiko, se zastavlja vprašanje o njihovem

namenu in kaj bo zapolnilo praznino, ki jo puščajo za seboj, oziroma kakšno kulturološko okolje se v takšni situaciji vzpostavlja ter komu to odgovarja.

Razstava je organizirana z naslednjmi metodami: rekonstrukcije projektov (Sintgalerija), multimedijske in dokumentarne predstavitve projektov (Portable Art, Formalno ↔ Angažirano, Pomerio playground, Polje križeva, K2, Skulptura 1954 - 2000, Enigma objekta) in izvedba projektov (Selffishstudio,Otroška razstava)." ( Branko Franceschi, kutos razstave)

SEZNAM V RAZSTAVO VKLJUČENIH UMETNIKOV IN DEL

1. Nikola Bašić, arhitekt, Polje križeva, Kornatski arhipelag, 2010.

2. Bojan Brecelj, umetnik, Selffishstudio, stalni projekt

3. Bob van Dijk, umetnik, Otroška razstava, stalni projekt

4. Enigma objekta, umetniki, spletni projekt (deaktiviran), 2005.

5. Formalno ↔ Angažirano, koncepcija Branko Franceschi, MMSU Reka, 2008.

6. Zlatko Kopljar, umetnik, K2, Galerija 761, Ostrava, 1997.

7. Ivan Kožarić, umetnik, Skulptura 1954 - 2000, Galerija PM in Galerija Prsten, Zagreb, 2000.

8. Portable Art, Istanbul 2010 Sekcija vizualnih umetnosti, direktor Beral Madra, Istanbul, 2008. - 2010.

9. Marko Pogačnik, umetnik, Sintgalerija, Ljubljana, 1966. (rekonstrukcija)

10. Karin Schneider, umetnica, Dječje igralište u tradiciji lokalnog modernizma: Dječje igralište Pomerio, Rijeka, 2008

Branko Franceschi (Zadar, Hrvaška, 1959), umetnostni zgodovinar, od leta 2010 direktor Virtualnog muzeja avangardne umjetnosti, www.avantgarde-museum.com. Med leti 2008 - 2010 je opravljal delo ravnatelja na HDLU Zagreb ww.hdlu.hr, med leti 2004 in 2008 pa je deloval kot ravnatelj Muzeja moderne i suvremene umjetnosti na Reki www.mmsu.hr, pred tem (1987 - 2004) je bil vodja in kustos Galerije Miroslav Kraljević v Zagrebu. V svoji karieri je organiziral številne samostojne in skupinske razstave domačih in tujih umetnikov doma in v tujini ter opravljal funkcijo nacionalnega selektorja na 26. Bienalu v Sao Paulu, Braziliji, 2004, na 2.. Mednarodnem bienalu v Pragi, Češka, 2005, bil je član kuratorske ekipe 1. Bienala Kvadrilaterale na Reki in 2.. Mednarodnega bienala mladih umetnikov v Bukarešti leta 2006. Opravljal je delo kustosa hrvaškega paviljona na 52. Beneškem bienalu leta 2007 in na 11. Mednarodni razstavi arhitekture Beneškega bienala leta 2008. Kot neodvisni kritik je napisal številne prispevke, objavljene v dnevnem tisku, umetniških revijah in časopisih, na televiziji in radiu ter bil pobudnik in koordinator rezidenčnih projektov in projektov kulturne izmenjave med Hrvaško in Združenimi državami Amerike. (P.S.1 mednarodni studio programi, Eastern European Residency Exchange). Je član AICA, ICOM, CIMAM, DPUH, predsednik AICA Croatia ter član posvetovalnega odbora ArtsLinka in posvetovalnega odbora Art in General.

V priponi prilagamo tudi fotomaterial

Avtor dela: Iz dokumentacije MSU Reka, Hrvaška

Naslov dela: Otroški zbor "Male tratinčice", Reka, Hrvaška

Več info: Jani Pirnat, kustos, Zavod Celeia Celje Celeia center sodobnih umetnosti, tel.:051 681 995, 03 42 65 156, e-mail:jani.pirnat@celje.si