O-STA

Poslovanje Adrie Airways v letu 2001, 2002

V letu 2001 je Adria prepeljala 801.200 potnikov, kar je za 8 odstotkov manj, kot leto prej. Število potnikov je bilo manjše predvsem zaradi manj čarter letov, na rednih progah pa je promet padel za 3 odstotke, na kar je v največji meri vplivalo stanje po 11. septembru. Kljub temu, da je večina letalskih družb, ravno iz teh razlogov, leto končala z izgubo, je Adria poslovala dokaj dobro in realizirala celotni prihodek v višini 120 mio EUR in dobiček 753 tisoč EUR.

V prvih treh mesecih letošnjega leta smo za 13 odstotkov povečali število letov, predvsem na rednih progah, število potnikov pa se je povečalo za en odstotek. Manjše povpraševanje potnikov po letalskih potovanjih je sicer značilnost zimskih mesecev, pozna pa se tudi vpliv prevoznikov z nizkimi cenami in povečanje konkurence na trgih JV Evrope.

Celotni prihodek v januarju in februarju letos znaša 14.1 mio EUR, kar je za en odstotek več kot lani. Veliko smo naredili pri zniževanju stroškov, ki pa so kljub temu višji kot lani. Povečanje stroškov je posledica zvišanja zavarovalnih premij in vzdrževanja letal, saj smo letos opravili nekaj večjih pregledov na letalih in večja vzdrževalna dela na letalskih motorjih.
V zvezi z okvarami na motorjih ob koncu lanskega in v začetku letošnjega leta je bilo ugotovljeno, da napake niso posledica neprimernega vzdrževanja. Proizvajalec motorjev je Adrii pokril vse stroške v zvezi s popravilom obeh motorjev in najemom dveh rezervnih motorjev, hkrati pa so nam brezplačno dobavili rezervne dele za motorje, ki so letos bili in še bodo na rednem tehničnem vzdrževanju.

Točnost poletov Adria se med evropskimi prevozniki uvršča med točne prevoznike, po podatkih AEA (Združenja evropskih letalskih prevoznikov) je bilo lani povprečje združenja 24,2 odstotka nad 15 minut zamujenih letov, v Adrii je zamujalo 18,7 odstotkov letov. Tudi v prvih treh mesecih letošnjega leta je število zamud v Adrii nižje od povprečja AEA, v Adrii je bilo v prvih treh mesecih zamujenih 11,6 odstotkov letov ter v mesecu marcu 5,8 odstotkov.

Tudi proizvajalci letal Airbus Industrie in Bombardier uvrščajo Adrio v sam vrh po tehnični zanesljivosti, kar pomeni število letov brez zamud iz tehničnih razlogov (2001: vsi operaterji Airbus A320 povprečno 99,1%, Adria 99,3%).

Načrti za 2002 V rednem prometu bomo letos zadržali vse obstoječe linije in na nekaterih dodajali frekvence. Število letov povečujemo za 11 odstotkov in načrtujemo 8 odstotno povečanje števila potnikov. Na rednih progah načrtujemo povečanje števila potnikov za 10 odstotkov, v čarter prometu pa 6 odstotno zmanjšanje števila potnikov ob 24 odstotkih manj letov. Načrtovani celotni prihodek za letos je 116.3 mio EUR in dobiček 476 tisoč EUR. Poslovni načrt je potrdil tudi nadzorni svet Adrie na svoji seji 9. aprila.

V letošnjem letu se nadaljujejo zaostreni pogoji poslovanja, v Adrii izvajamo tudi več projektov v zvezi z reorganizacijo družbe, spremembo plačilnega sistema in uvajamo sistem kakovosti ISO.

Zavarovanje Problem zavarovanja se bo po predvidevanjih vlekel globoko v letošnje leto. Stroški zavarovanja so se povečali za več kot 100 odstotkov, dodatni problem pa je, da so po 11.septembru zavarovalnice preklicale zavarovalno kritje za škodo povzročeno tretjim osebam v primeru vojne ali terorističnega napada. Kritje za tovrstne rizike so bile prisiljene prevzeti države, sicer bi letalski promet obstal. Kritje držav EU je bilo podaljšano do konca marca 2002 in temu zgledu je sledila tudi Slovenija, ki je 27. marca ponovno podaljšala kritje tovrstnih rizikov do konca leta.

Vozni red poletje 2002

Kot drugi letalski prevozniki, je tudi Adria Airways 30. marca prešla na poletni vozni red, ki velja do 26. oktobra. V rednem prometu slovenski letalski prevoznik leti iz Ljubljane na 22 destinacij, večinoma v Evropi. Na nekaterih progah smo povečali število poletov in uvedli nekatere sezonske redne lete, tako da imamo letos 20 frekvenc več, kot v poletnem voznem redu lani. V Frankfurt in Munchen letimo trikrat dnevno in s tem v sodelovanju z Lufthanso omogočamo zelo dobre povezave naprej po Evropi in v svet. Dnevno letimo v London, Paris, Istanbul, Skopje, Prištino, Split, Sarajevo in na Dunaj, šestkrat tedensko v Bruselj, petkrat v Tirano, štirikrat v Amsterdam, trikrat na teden v Moskvo, Tel Aviv, Ohrid in Podgorico, dvakrat v Larnaco in Kobenhavn in enkrat na teden v Manchester in Dublin, ki sta sezonska leta. Na progi med Dunajem in Frankfurtom letimo desetkrat tedensko.

Zamenjali smo tudi dve letališči. Od 31. marca v Londonu pristajamo na letališču Gatwick (doslej Heathrow), kar omogoča boljši in unificiran vozni red - vedno ob isti jutranji in večernji uri.

V Moskvi bomo od 13. junija pristajali na letališču Domadedovo in ne več Sheremetyevo, kot doslej, kar potnikom prinaša boljše povezave z destinacijami znotraj Rusije.

V čarter prometu, kjer so leti večinoma v zakupu turističnih agencij, bomo od maja do oktobra leteli na vrsto zanimivih počitniških destinacij v Grčiji, Španiji, Turčiji, Tunisu, na Malti in na Hrvaškem, kot novost pa tudi v Bolgarijo. Nekatere od teh letov opravljamo tudi iz Trsta.

Razširjeno sodelovanje Adrie in Aerodroma Ljubljana, ugodne ponudbe

V stalnem prizadevanju pri oblikovanju svojih produktov, smo v sodelovanju z Aerodromom Ljubljana oblikovali zelo ugodne cenovne ponudbe za različna letalska potovanja. Adriine posebne cene so tokrat namenjene mladim do 24. leta, študentom do 27. leta in posameznim potnikom na progah v London, Amsterdam, Zurich in Split, za potovanja v London pa tudi za dve osebi skupaj. Za polovico znižane letališke pristojbine in ugodnosti pri parkiranju na ljubljanskem letališču pa ponudbo še dodatno izboljšujejo. Ugodnosti pri parkiranju na ljubljanskem letališču imajo tudi tisti potniki, ki naše letalske vozovnice kupijo v Italiji, Avstriji in na Hrvaškem.

Razširjeno sodelovanje med družbama in skupni tržni nastop, katerega namen je pridobiti dodatne potnike iz Slovenije in okoliških trgov, bomo nadaljevali tudi v prihodnje.