O-STA

Mednarodni dan izobraževanja

Generalna skupščina Združenih narodov je 24. januar razglasila za mednarodni dan izobraževanja. S tem želi poudariti vlogo izobraževanja za mir in razvoj. Izobraževanje je človekova pravica, javno dobro in javna odgovornost. Pogledali smo, kaj nam o slovenskem šolskem izobraževanju pove statistika.

Število otrok, vpisanih v vrtce, narašča

V šolskem letu 2022/23 je bilo v vrtec vključenih 86.177 otrok ali 84,6 % vseh otrok v starosti 1-5 let. To je za 17,4 odstotne točke več kot pred 15 leti oz. v šolskem letu 2007/08. Predšolsko vzgojo je izvajalo 992 vrtcev in njihovih enot, od tega 869 javnih in 123 zasebnih. Velika večina otrok je obiskovala javne vrtce (94 %).

Delež 7-letnikov največji v zasavski statistični regiji

Otroci v Sloveniji vstopajo v osnovno šolo v letu, ko dopolnijo šest let. Nekateri pa zaradi različnih razlogov šolanje začnejo leto pozneje kot vrstniki. V šolskem letu 2022/23 je bilo med prvošolci 12 % sedemletnikov. To je bilo za 4 odstotne točke več kot v šolskem letu 2016/17. Delež 7-letnikov, ki so prvič prestopili šolski prag, je bil največji v zasavski statistični regiji (15 %), najmanjši pa v jugovzhodni Sloveniji (7 %).

Najmanj dijakov v nižjem poklicnem izobraževanju

V srednješolsko izobraževanje je bilo vključenih 90,0 % mladih (15-18 let). Največ dijakov je bilo vpisanih v srednje tehniško in drugo strokovno izobraževanje (47,1 %), sledili so srednje splošno izobraževanje (35,5 %), srednje poklicno (15,9 %) ter nižje poklicno izobraževanje (1,5 %). Dijakinje so prevladovale na vseh posameznih področjih izobraževanja, razen pri informacijski in komunikacijski tehnologiji (IKT) ter tehniki, proizvodnih tehnologijah in gradbeništvu.

Med 16.100 diplomanti 59 % žensk

V višješolsko in visokošolsko izobraževanje je bilo v prejšnjem študijskem letu vključenih 48,2 % mladih (19-24 let). V 2022 je terciarno izobraževanje uspešno zaključilo 16.111 diplomantk in diplomantov, od tega 59 % žensk. 68 % jih je pridobilo izobrazbo 1. stopnje. Povprečna starost ob zaključku visokošolskega izobraževanja je bila 27,0 leta.

Vključenost v izobraževanje s starostjo upada

Delež odraslih v starostni skupini 25-69 let, vključenih v formalno ali neformalno izobraževanje, je v letu 2022 po samooceni znašal 39,5 %. Najvišji je bil med osebami, starimi 35-49 let (48 %), najnižji pa med 65-69-letniki (15 %).