O-STA

Mercedes-Benz začenja edinstveni dizelski maraton iz Evrope do Azije

Začetek poti na dolge razdalje Pariz - Peking 2006

Pariz - Danes se je v francoskem glavnem mestu začela edinstvena avtomobilska pustolovščina. To popoldne je v senci Eifflovega stolpa 36 Mercedes-Benz avtomobilov razreda E, ki jih poganja čisti dizel, začelo 13.600 km dolgo potovanje do Pekinga, kamor bodo prispeli 17. novembra. Mercedez-Benz skuša s tem dizelskim maratonom čez dva kontinenta prikazati globalni potencial svoje pogonske tehnologije. V petih etapah bo za volani modelov razreda E sedelo 360 voznikov iz 35 držav, ki bodo do cilja v glavnem mestu Kitajske skupaj prevozili 490.000 kilometrov.

"Pri tej dolgi poti od Pariza do Pekinga ne gre za hitrost. Izziv za udeležence predstavlja čim manjša poraba v posameznih etapah in v celotni razdalji," je sinoči v Automobile Club de France, najstarejšemu avtomobilskemu klubu, povedal dr. Dieter Zetsche, predsednik uprave družbe DaimlerChrysler AG in vodja skupine Mercedes Car Group. "70 let po tem, ko je Mercedes-Benz kot prvi proizvajalec dizelski motor lansiral v serijsko proizvodnjo, želimo ponovno prikazati visoko raven zmogljivosti modernih dizelskih motorjev v smislu emisij, ekonomije in razpona tudi v najbolj skrajnih razmerah. Prepričani smo, da moderni dizelski motorji lahko v prihodnje zgodbo o uspehu razširijo po vsem svetu, saj se je ta s 50 % deležem na trgih že davno uresničila v Zahodni Evropi."

V floti vozil za dolgo pot so avtomobili razreda E, med katerimi imajo nekateri pogon na štiri kolesa, 4MATIC. Poleg 33-ih E 320 CDI-jev bodo na poti tudi tri vozila razreda E z BLUETEC-om. Zaradi te v prihodnost usmerjene tehnologije je dizel Mercedes-Benz saloona najčistejši na svetu. V svetovnem merilu je E 320 BLUETEC prvi in edini dizelski motor s številkami pod tistimi, ki jih za izpušne pline določa izjemno strogi US BIN8 standard, še zlasti glede emisij dušikovih oksidov. 320 BLUETEC je v ZDA (v 45 državah) in v Kanadi naprodaj od 15. oktobra 2006. Motor porabi do 30 odstotkov manj goriva od primerljivih vozil z bencinskimi motorji v Severni Ameriki. Ker lahko z enim rezervoarjem prevozi kar do 1.200 kilometrov, je tako kot E 320 CDI kot ustvarjen za maraton, kakršen je ta od Pariza do Pekinga.

Pot "dogodivščine razreda E" vodi čez Francijo, Nemčijo, Poljsko, Litvo, Latvijo, Rusijo in Kazahstan do Kitajske. Načrt potovanja v veliki meri spominja na načrt prve transkontinentalne avtomobilske dirke v zgodovini, ki je med Pekingom in Parizom potekala pred 99 leti. Takrat so francoski organizatorji hoteli prikazati tehnično superiornost avtomobila v primerjavi s konjem. Zmagal je italijanski aristokrat, Scipione Borghese, ki je ciljno črto prečkal po 62 dneh, medtem ko so njegovi tekmeci v Pariz prispeli tri tedne za njim.

V ponovni uprizoritvi vožnje na dolge razdalje bo v petih etapah - dolgih od 1.750 do 3.550 km - za volani sedelo 360 voznikov iz 35 držav. Med njimi bodo mednarodni novinarji, VIP osebe in kandidati, ki so bili izbrani izmed 50.000 prijavljenih prek spleta. Zaradi velikega povpraševanja je Mercedes-Benz število vozil razreda E tik pred začetkom povečal na 36 saloonov. Najbolj nenavadno vozilo v floti je pariški taksi razreda E, ki bo konvoj spremljal celo pot, čez osem meja in šest časovnih pasov.

Kontakt:

Frank Bracke, telefon: +49 711 17-75852, frank.bracke@daimlerchrysler.com

Wolfgang Zanker, telefon: +49 711 17-75847, wolfgang.zanker@daimlerchrysler.com

Internetni naslov:

Za več informacij o "Pariz-Peking", ki vključujejo tudi Google zemljevide s položaji udeleženih vozil v realnem času, obiščite: http://www.e-class-experience.com

Za novinarske raziskave se prosimo prijavite v: http://www.paris-beijing2006.com. (prijava: "media", geslo: "paris-beijing")

DaimlerChrysler novice na: www.media.daimlerchrysler.com