Skoraj vse možne nagrade za avtorski projekt
Zaobljuba.si je prejela še nagrado POMP 2014 - najboljši digitalni medij. S tem smo osvojili skoraj vse možne nagrade, razpisane za tovrstni projekt.
Pojasnilo žirije:
Zaobljuba.si (ENKI)
Pa kaj, če obstaja Pinterest, ki je tako ali tako najbolj učinkovit predvsem med Američankami! Zakaj ne bi lansirali svojega portala, ki točno ve, kateri problem rešuje, ki točno ve, komu je namenjen, in je temu ustrezno tudi načrtovan? V vsebinskem marketingu vse bolj govorimo, naj natančno definirana ciljna skupina uživa vsebino, naj ta v njej vzbuja določena čustva. In Zaobljuba.si počne prav to. Vizualna podoba je več kot odlična in med prijavljenimi brez konkurence. Žirija v Zaobljubi.si vidi velik poslovni potencial. Sanjarnica postaja realnost.
Ta dosežek nas zapolnjuje, saj gre za avtorski projekt, s katerim smo preizkusili, kako dobro snujemo poslovne modele in kako daleč upamo, če smo odločevalec in nam ni potrebno slediti omejitvam, postavljenim s strani tretjega.
Zakaj novi poročni portal
V Sloveniji letno zabeležimo med 6-7 tisoč porok, s povprečnim proračunom 10.000 EUR. Znano je, da načrtovanje poroke mnogim predstavlja velik izziv, pogosto povezan s stresom.
Analiza trga je pokazala, da poročni portali uporabnikom ne nudijo celovitega pregleda storitev, prav tako se zgodbe ne lotevajo celovito, število fotografij, ki so ključne pri izbiri detajlov, pa je izjemno omejeno.
Tehnično portali delujejo kot pasivne vsebinske strukture, ki ne izkoriščajo moči družbenih medijev in ne vpletajo uporabnikov kot soustvarjalcev vsebin. Uporabniška izkušnja in grafična podoba sta zastareli in ne sledita različnim fazam odločitvenega procesa, rešitve pa niso prilagojene mobilnim napravam in zabavne za uporabo.
Rešitev
Zaobljuba.si je interaktivno orodje, ki organizacijo poroke spremeni v zabavno dogodivščino.
Bodoča mladoporočenca pregledujeta fotografije nedavno poročenih parov in ponudnikov poročnih storitev ter všečne umeščata v Sanjarnico, kjer se izoblikuje "interaktivna tabla" njune sanjske poroke. Slednjo lahko komentirata s prijatelji, predstavita poročnemu organizatorju ali pa kar sama enostavno kontaktirata izbrane ponudnike.
Poročenim parom nudi brezplačno predstavitev svoje poroke, ponudnikom pa inovativno platformo za predstavitev svojih izdelkov v sliki, ki jim nudi povratno informacijo všečnosti s strani obiskovalcev.
Glavne aktivnosti in cilji
(1) Bodoča mladoporočenca dostopata do celovitega pregleda poročne ponudbe na inovativen način, ki smiselno prepleta ponudbo in povpraševanje, tako z vidika ponudnika kot potrošnika, prepleteno z všečki in priporočili. Vzbuja fazo sanjarjenja, in jo, preko Sanjarnice, povpraševalne forme in Zaobljubinih kuponov, nevsiljivo pomika do faze nakupa.
(2) Poročeni pari dostopajo do platforme, kjer lahko brezplačno objavijo najlepše trenutke zaobljube in hkrati priporočajo zaupanja vredne ponudnike poročnih storitev.
S pogleda ponudnika pomeni vodilno poročno platformo, kjer zakup oglasnega prostora stopa v ozadje, nagrajuje pa se pridobivanje povezanih poročenih parov in zbiranje všečkov, ki kaže na priljubljenost ter vsebinski marketing preko blogovskih zapisov.
Ciljne skupine
Primarna: pari, ki načrtujejo poroko (pretežno ženska populacija, 20-40 let, ki k načrtovanju v povprečju pristopi 1 leto pred dogodkom in uresničuje svoje sanje, vezane na dan zaobljube).
Sekundarna: nedavno poročeni pari, ki si izdelajo predstavitveno stran v želji širši javnosti pokazati svojo popolno zaobljubo in ponudniki poročnih storitev, ki se želijo inovativno, a stroškovno ugodno izpostaviti med konkurenti in kar najbolj preprosto stopiti v stik s potencialnimi kupci.
Vsaki ciljni skupini ustvarjamo dodano vrednost
Zaobljuba.si s Sanjarnico predstavlja nišno komuno, ki inovativno prepleta ponudbo in povpraševanje v sliki, ter vzpostavlja "zabavni" element načrtovanja poroke z lepljivimi elementi tekmovalnosti in čustev.
Razume ciljno skupine in njene potrebe, zato v ospredje postavlja fotografije, medtem ko vsebinski del postavlja v sekundarno vlogo nasvetov in priporočil.
Na potrebe ciljnih skupin se odziva tako, da vsaki zagotavlja platformo za doseganje ciljev:
(1) bodočim mladoporočencem s Sanjarnico, vsebinskimi sklopi in povezanimi družbenimi mediji,
(2) nedavno poročenim s platformo za objavo poročnih fotografij, ki nudi povratno informacijo všečnosti poroke in priporočanjem ponudnikov ter nasvetu bodočim mladoporočencem,
(3) ponudnikom s sistemom povpraševanj in kuponov, ki jih povezuje s kupci, in, inovativnim modelom, predstavlja v okviru objavljenih fotografij mladoporočencev.
Ciljno skupino aktivira v smeri sooblikovanja vsebine (objava fotografij, izbira priljubljenih, objava prispevkov) in doseganja lastnih potreb (preko Sanjarnice pari preprosto izdelajo vizualno zgodbo sanjske poroke).
Vsebinska strategija
Zaobljuba.si pomeni smel poskus interaktivnega komuniciranja s fotografijami. Če velja, da slika govori več kot tisoč besed, potem klasična vsebina lahko postane podpornik vizualnih elementov, fotografija pa prevzame ključno komunikacijsko mesto.
Elementarni gradnik vsebinske forme je tako fotografija v treh sklopih:
(1) poroka, v okviru katere je označen ponudnik, ki je omogočil realizacijo,
(2) ponudnik, ki vizualno predstavlja svojo storitev ali produkt,
(3) vsebinski sklop, kjer nadgrajuje povezano besedilo.
Vsako fotografijo uporabnik lahko všečka in/ ali umesti v Sanjarnico, v individualno poimenovane in urejene sklope (table). S tem želimo pomagati mnogim, ki imajo težavo z odločanjem in vizualizacijo idej, da na zabaven način, s pregledovanjem in označevanjem všečnih fotografij, izdelavo podobo sanjske poroke.
Vsebinski slopi so sekundarnega pomena:
(1) poročni nasveti, ideje, zgodbe, ...
(2) vsebine za potrebe iskalnega marketinga (SEO)
(3) novičarska lista in Facebook
Glede na rezultate upamo verjeti, da smo ciljni skupini ponudili orodje, ki jih zabava in jim hkrati omogoča najti prave rešitve. Oddaljili smo se od klasike in izdelali trendovsko platformo, ki jo interaktivno oblikujemo in soustvarjamo skupaj s ciljnimi skupinami.
Rezultati
Učinkovitost modela dokazujejo rezultati od 1.10.2013:
(1) preko 4500 generiranih povpraševanj vključenim ponudnikom, 1000 ustvarjenih osebnih profilov, 150 ponudnikov, 60 naloženih porok, 2600 naloženih fotografij, 10000 všečkov fotografij,
(2) uspeh inovativnega koncepta, ki namesto vsebin v ospredje postavlja fotografije in uporabniku omogoča soustvarjanje vsebine,
(3) finančni model, ki v praksi deluje, kar je izjema v slovenskem prostoru,
(4) projekt, ki se razvija po Lean metodologiji in nenehno sledi potrebam ciljnih skupin (v ta namen v ozadju deluje napredna Google statistika, izvajamo pa tudi intervjuje in testiranja s ciljnimi skupinami).
Prejete nagrade
1. Netko zmagovalec 2013 v kategoriji Digitalne storitve in aplikacije
2. Netko zmagovalec 2013 v kategoriji Produkti in blagovne znamke
3. Zmagovalec primerjave poročnih portalov (Marketing Magazin)
4. Najpodjetniška ideja 2013/14 (nominacija, Časnik Finance)
5. WEBSi spletni prvak 2014 v kategoriji Turizem in prosti čas
6. POMP 2014 - najboljši digitalni medij
7. Spletna agencija leta 2013 za avtorje (GZS)