Konec leta je prodaja trgovin precej višja kot v drugih mesecih, prav tako pa tudi naša poraba. Ne le za namen obdarovanja in praznovanja, pogosto več privoščimo tudi sebi - pri kupovanju imamo manj zadržkov, premamijo nas popusti ob koncu leta, pa tudi druženju namenimo več časa in bogatejše napolnimo domači hladilnik. Če se na to prej ne pripravimo, lahko leto zaključimo z nepričakovanim negativnim stanjem na računu, ki ga bomo pokrivali še več mesecev.
Da pred novim letom ne bi zapravila preveč, Tjaša pripravi načrt oziroma poseben praznični proračun in določi, koliko denarja bo namenila za darila, koliko za pogostitve in druženja zunaj doma. Načrt prilagodi svojim finančnim zmožnostim, spremlja pa ga tudi med nakupi in sproti prilagaja dejanskemu stanju. Za načrtovanje pa uporabi še spletno banko NLB Klik, v kateri sproti preverja tako stanje na osebnem računu, kot porabo. V mobilni banki Klikin pa to lahko hitro in priročno naredi kar v trgovini. Da ima Tjaša še manj skrbi, si dodatno vklopi SMS-Opomnik o stanju na računu pod določenim zneskom in če prekorači zastavljeno mejo, jo na to opozori SMS sporočilo.
Zadrega na blagajni
Povečani praznični nakupi zahtevajo tudi več razpoložljivih finančnih sredstev. Dobro je, da v denarnici nosimo le manjšo količino gotovine in si z mesečnimi limiti na karticah nastavimo varovalke, ki nas varujejo pred pretirano porabo. Vendar pa moramo, če pričakujemo večjo porabo, navade temu prilagoditi, sicer se nam lahko zgodi, da bomo, ko smo končno našli iskano darilo, na blagajni ostali praznih rok, ker smo zapravili že preveč in ostali brez gotovine ali razpoložljivih sredstev na kartici. Ker se Tjaša tega dobro zaveda, z mobilno banko Klikin med nakupi večkrat preveri, ali ima na karticah dovolj razpoložljivih sredstev in po potrebi odda zahtevek za višji limit. Stanje na karticah pa preveri tudi v mobilni denarnici NLB Pay, ki jo je že večkrat (po tem, ko je v naglici doma pozabila denarnico in seboj vzela le mobilni telefon) rešila marsikatere zadrege.
Zlata pravila spletnega nakupovanja
Na večji obseg spletnega nakupovanja pa se pripravijo tudi prevaranti. Več kupcev zanje namreč pomeni več možnosti, da jim prevara uspe, računajo pa tudi na manjšo razsodnost kupcev, saj smo v prazničnem času morda manj previdni pri spletnem nakupovanju in posledično lažja žrtev nepridipravov. Domen zato med kupovanjem na spletu vedno upošteva osnovna pravila varnega spletnega nakupovanja. Nastavi si močna gesla, preveri avtentičnost spletne trgovine ter varnost povezave (ta se mora namreč vedno začeti s https://). Prav tako se dobro zaveda prednosti dodatnega varnostnega standarda 3D-Secure, znesek na kartici, ki jo uporablja za spletne nakupe, pa omeji. Vklopi si še SMS-Alarm o uporabi kartice, da je sproti obveščen o vsaki kartični transakciji in tako lahko hitro odreagira, če ugotovi, da transakcije ni opravil sam. Banke imamo včasih namreč več informacij o sumljivih spletnih trgovinah kot stranke in vam lahko pomagamo poskrbeti za spletno varnost. Če v NLB zaznamo, da želite opraviti nakup v sumljivi spletni trgovini, vas, v primeru, da imamo vaše prave in aktualne kontaktne podatke, lahko pokličemo in na to opozorimo.
| Irena Štebih, vodja skupine v NLB Kontaktnem centru: "V NLB skušamo ustaviti nakupe z ukradeno, izgubljeno ali ponarejeno kartico še predno se imetnik zave, da je kaj narobe. Vsak posamezni tip zlorab ima svoje značilnosti, na podlagi katerih so postavljena pravila za definiranje sumljivih transakcij. Na njihovi osnovi aplikacija generira sumljive transakcije, ki jih pregledamo. Če ocenimo, da je pristnost plačila potrebno preveriti pri stranki, to tudi naredimo." |
Prednovoletno nakupovanje torej skriva nekaj pasti, ki jih je dobro predhodno prepoznati in se nanje pripraviti, da bodo decembrski nakupi varni, praznični dnevi pa mirni in brez (večjih) finančnih skrbi.
NLB Komuniciranje