Projekt RIS: E-nakupovanje v letu 2004
Analiza e-nakupovanja med končnimi potrošniki za leto 2004 projekta RIS,
Fakulteta za družbene vede, kaže, da on-line potrošnja gospodinjstev v letu
2004 predstavlja okoli 0.4% končne potrošnje slovenskih gospodinjstev.
Letno e-kupuje okoli 150,000 oseb, oziroma petino uporabnikov interneta
(750,000 konec leta 2004), kar je v primerjavi z EU-15 še vedno razmeroma
nizek delež. Skupno pa internet vpliva na nakupe že več kot tretjine vseh
gospodinjstev. Največ e-nakupovalcev ima še naprej on-line trgovina
Neckerman. V splošnem pa imajo e-trgovine skromen promet; le nekaj deset jih
meri število e-nakupovalcev v tisočih.
V letu 2004 je posebej hitro naraščala pogostost in velikost povprečnega
nakupa v Sloveniji. Primerjava komponent e-trgovine s tujimi spletnimi
trgovinam pa - z nekaj izjemami - za Slovenijo v glavnem ne kaže večjega
zaostajanja.
Percepcija prednosti in ovire e-nakupovanja se med segmenti močno razlikujejo.
Nekoliko močneje naraščajo pomisleki glede varnosti, po drugi strani pa so
potrošnikove pravice kršijo vse redkeje.
Pri plačevanju še naprej visoko prevladuje povzetje, velik potencial pa kaže
plačevanje preko e-bančništva, v nekoliko manjši meri pa tudi preko
mobilnega telefona. Nakupne namere v letu 2005 so v vsakem primeru izjemno
visoke.
Podrobna analiza trgovin BingBang, Mercator, Mladinska knjiga in Merkur,
kaže, da je razmerje med on-line in off-line nakupi nadvse zapleteno.
Večina ciljne populacije je že slišala za cenejše nakupe na internetu, pri
tem pa je odločitev za on-line nakup cenovno močno elastična, kar pa je
odvisno od popusta, ciljnega segmenta in vrednosti izdelka.
Podrobnosti: http://ris.org/