O-STA

Triglav (v) skrbi za varnejša motoristična doživetja

Na AMZS Centru varne vožnje na Vranskem že devetič zapored brezplačna delavnica za motoriste

Slovenska statistika kaže, da je vožnja z motociklom, upoštevajoč število prevoženih kilometrov, stokrat nevarnejša kot vožnja z avtomobilom. Zavarovalnica Triglav je tudi z namenom ozaveščanja, usposabljanja in izobraževanja v sodelovanju z AMZS Centrom varne vožnje na Vranskem že deveto leto zapored organizirala brezplačno delavnico varne vožnje za motoriste. Na njej je približno 150 motoristov iz vse Slovenije pod vodstvom izkušenih inštruktorjev osvežilo znanje in napotke za varno vožnjo ob začetku nove motoristične sezone.

Delavnice varne vožnje so med motoristi že tako poznane in priljubljene, da so bila vsa prosta mesta zelo hitro zasedena. Dogodek Motoristi za motoriste poleg praktičnih izobraževanj na poligonu (zaviranje v ovinku in na mokri podlagi, pravilno usmerjanje pogleda, pravilna linija vožnje v ovinku, ipd.) omogoča motoristom tudi izobraževanje s področja prve pomoči, ki je za vsakega motorista zelo pomembno.

V največji slovenski zavarovalnici ob tem ne pozabljajo na izjemno pomembno delo motoristov reševalcev, saj slednji vedno med prvimi priskočijo na pomoč, ko se na cesti pripeti nesreča. Da bi jim olajšali delo in obenem poskrbeli za njihovo varnost, jim je Zavarovalnica Triglav tudi letos podarila preventivno motoristično opremo.

"Največkrat so motoristi reševalci prvi pri poškodovancu, naj gre za hudo krvavitev, prometno nesrečo, zastoj srca ali možgansko kap. Na poti do kraja nesreče nemalokrat tvegajo tudi lastno življenje. Zato je zelo pomembna tudi zaščitna oprema reševalcev, saj pri vsakem reševanju drugega življenja najprej izpostavijo svojega," je povedala Tjaša Kolenc Filipčič, direktorica službe za trženjsko komuniciranje v največji slovenski zavarovalnici.

Lanskoletna črna statistika sicer beleži skokovit porast umrlih v prometnih nesrečah, ko gre za motoriste. V letu 2021 je namreč na naših cestah umrlo 33 motoristov, 11 več kot v letu 2020, v zadnjih petih letih pa skupno kar 125.

Kljub tej uradni statistiki, pa o njenem ozadju oziroma o tem, kaj se dogaja z motoristom pred nesrečo, ne vemo dovolj. Pomanjkanje podatkov o motoristu, njegovem vedenju in dogajanju med vožnjo, pa otežuje, da bi načrtovali učinkovite(jše) ukrepe za zvišanje varnost motoristov.

O vsem naštetem bo zato tekla beseda v četrtek, 26. maja, ob 11. uri, ko bo v digitalnem centru Triglav Labu posvet z naslovom Anatomija motoristove vožnje, ki bo na ogled tudi prek spleta. Zanimivi sogovorniki z različnih področij bodo pogledali v drobovje motoristove vožnje in (po)iskali odgovore na vprašanja, na katera nam skopa statistika ne da odgovora: kaj se dogaja v motoristovi glavi med vožnjo, zakaj motoristi tvegajo, katerim motoristom se dogajajo nesreče, katere napake na infrastrukturi zaznavajo presojevalci motorističnih nesreč in katere podatke še potrebujemo, da bomo bolje razumeli anatomijo motoristove vožnje ter kako jih bomo pridobili. O tem in še čem na posvetu 26. maja.