O-STA

Kdo, jaz, direktor? Zakaj se vodilni člani uprav izogibajo najodgovornejšemu položaju v podjetju

Najnovejša raziskava Burson-Marsteller je odkrila, da se 54 odstotkov vplivnih delavcev v podjetjih po svetu odloči zavrniti položaj direktorja

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Nov. 15, 2005-- Kot je pokazala raziskava podjetja Burson-Marsteller v sodelovanju z analitično enoto Economist Intelligence Unit (EIU), so vodilni podjetniki še naprej zadržani do položaja direktorja. Raziskava, imenovana CEO Capital(TM) (direktorski kapital), razkriva, da člani uprav dvakrat premislijo, preden se odločijo sesti na direktorski stol. 54 odstotkov vodilnih podjetnikov po svetu bi v primeru, da bi jim ponudili funkcijo direktorja, položaj zavrnilo.

Najbolj skeptični do funkcije direktorja so v Severni Ameriki in Evropi (direktorski stolček bi zavrnilo 64 oziroma 60 odstotkov). Vplivni podjetniki v azijsko-pacifiški regiji (51 odstotkov) so, ko gre za direktorsko vlogo, deljenega mnenja, najmanj negativno držo pa je zaznati v Latinski Ameriki - samo 27 odstotkov bi zavrnilo vlogo direktorja.

Zakaj ne postati direktor?

Vodilne podjetnike so prvič povprašali po razlogih, zaradi katerih bi zavrnili direktorski položaj. Prevladujoči dejavnik, ki priča proti direktorski funkciji, je negativno razmerje med delom in življenjem. Ta razlog je navedlo 64 odstotkov vprašanih. Med ostalimi ovirami so se znašli tiranija četrtletne plačne politike, nenehen stres in redna izpostavljenost javni kritiki. Zanimivo je, da vodilni podjetniki kot razloge za zavrnitev položaja na krmilu podjetja redkeje navajajo dejanske pritiske, povezane z vodenjem podjetja - regulativne napake, nižanje stroškov, razvoj talentov, zahteve delničarjev in kritični mediji.

"Danes se direktorji soočajo z rastočim številom izzivov, kot so časovni pasovi, globalni trgi, nepredvidljive krize in povečan vpliv delničarjev, ki zahtevajo pozornost," je povedala Dr. Leslie Gaines-Ross, glavna odgovorna pri zadnji raziskavi Burson-Marsteller. "Člani uprav se bodo za vodilni položaj začeli znova potegovati šele, ko bodo podjetja prihodnje generacija poučila, kako bolje uskladiti poklicne in življenjske pritiske."

Zakaj potem postati direktor?

Medtem ko svetovni mediji položaj direktorja poveličujejo z izpostavljanjem bogatih finančnih spodbud, privilegijev in prestiža, vodilni podjetniki naštete razloge redkeje navajajo kot prednosti funkcije direktorja. Med tremi vodilnimi razlogi v prid direktorskemu položaju se uvrščajo možnost reševanja kompleksnih problemov (56 odstotkov), priložnost osebno vplivati na delovanje podjetja (43 odstotkov) in zadovoljstvo, ki ga nudi izvajanje tvojih zamisli (36 odstotkov). Veliko vprašanih je kot poglaviten razlog za sprejetje direktorskega izziva navedlo tudi priložnost, da podjetju pomagaš napredovati iz "dobrega do odličnega" (33 odstotkov) in možnost izgradnje podjetja.

"Podjetja danes obupano iščejo nadarjene, etične in verodostojne vodje. Upiranje vodilnih članov uprav do sprejetja najodgovornenjšega položaja bo še naprej negativno vplivalo na poskuse ponovne vzpostavitve zaupanja v podjetja širom po svetu," je povedal Patrick Ford, predsednik globalne korporativne in finančne dejavnosti pri Burson-Marsteller. "Potreba po voditeljih se še naprej veča. Nadaljnji uspeh globalnega trgovanja je odvisen od sposobnosti bodočih direktorjev in njihove pripravljenosti, da prevzamejo nase kalkulirana tveganja, zavihajo rokave in se soočijo z vsemi potrebnimi podrobnostmi."

Najnovejša raziskava Burson-Marsteller je podčrtala potrebo po voljnih vodilnih delavcih, ki bodo lahko nasledili kmalu upokojene direktorje. Potreba po usposabljanju nove generacije globalnih voditeljev ni bila še nikoli večja, saj se soočamo s hitro rastočo stopnjo umika direktorjev (svoj položaj vsaka drugi delovni dan zapusti okoli 1.000 direktorjev - www.ceogo.com).

O raziskavi "Direktorski kapital"

Burson-Marsteller je z nizom pomembnih raziskav s področja položaja direktorjev in ugleda korporacij začela leta 1997 (www.ceogo.com). Najnovejša raziskava je med majem in julijem 2005 s pomočjo enote Economist Intelligence Unit (EIU) zajela 65 držav. Vključila je 685 vplivnih podjetnikov - direktorje, vodilne člane uprave, finančne analitike, poslovne medije in vladne uradnike. Približno po tretjina sodelujočih prihaja iz Severne Amerike (26 odstotkov), Evrope (32 odstotkov), azijsko-pacifiške regije (32 odstotkov) in desetina iz Latinske Amerike (deset odstotkov). Sodelujoči skupaj pokrivajo 19 gospodarskih panog.

O podjetju Burson-Marsteller

Burson-Marsteller (www.burson-marsteller.com), ustanovljen leta 1953, je vodilno svetovno podjetje s področja stika z javnostmi in javnih zadev. Strankam nudi strategije in izvajanje programov za obsežno področje stikov z javnostmi, javnih zadev, oglaševanja in storitev, povezanih s svetovnim spletom. Celovito svetovno omrežje podjetja sestavlja 44 uradov v stoodstotni lasti in 49 podružnic, ki skupaj pokrivajo 57 držav na šestih celinah. Burson-Marsteller je del Young & Rubicam Brands, podružnice skupine WPP Group plc (NASDQ: WPPGY), ene od svetovno vodilnih mrež komunikacijskih storitev.

O enoti Economist Intelligence Unit

Economist Intelligence Unit (EIU) (www.eiu.com) je vodilni svetovni zbiralec globalnih poslovnih podatkov. Gre za poslovno analitično enoto skupine The Economist Group, ki izdaja tednik The Economist. EIU nudi geopolitične, ekonomske in poslovne analize več kot 200 držav, kakor tudi strateške podatke o ključnih razvojih na področju industrije in menedžmenta. EIU s 300 redno zaposlenimi profesionalci in 40 uradi širom po svetu, ki jim pomaga še več kot 700 analitikov, na svetu nima prave konkurence, ko gre za pokrivanje največjih in nastajajočih tržišč.

Urednikov dodatek - na voljo so vse preglednice, povezane s to raziskavo.

KONTAKT:

Burson-Marsteller

Jennifer Norton, 212-614-5243

Jennifer_Norton@nyc.bm.com

ali

Elizabeth Vicenzino, 212-614-5244

Elizabeth_Vicenzino@nyc.bm.com